تحریم کمپانی ZTE توسط ایالات متحده کلید خورد

تحریم کمپانی ZTE توسط ایالات متحده کلید خورد؛ زنگ خطری برای همه چینی‌ها

با بالا گرفتن تنش‌های تجاری میان چین و ایالات متحده، وزارت بازرگانی آمریکا در جدیدترین اقدام خود، تحریم کمپانی ZTE را کلید زد. اما آیا این محدودیت منجر به تعطیل‌شدن بخش تولید گوشی های زد تی ای خواهد شد؟

به تازگی دولت دونالد ترامپ دستور داد تا کلیه کمپانی‌های فعال در حوزه تکنولوژی، از انجام معاملات تجاری با شرکت چینی ZTE منع شوند. این ممنوعیت شامل فروش هرگونه قطعات به زدتی‌ای نیز خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود تا 7 سال به طول بیانجامد.

در حالی که مدیران زدتی‌ای تا این لحظه واکنشی به این خبر نشان نداده‌اند، اما بر هیچ‌کس پوشیده نیست که تحریم کمپانی ZTE تاثیر بسیار زیادی بر صنعت تولید گوشی های هوشمند آنها خواهد داشت. این ممنوعیت معاملات به طور قطع باعث ممنوعیت فروش تراشه‌های کوالکام به ZTE خواهد شد و به احتمال زیاد، شاهد عدم فروش لایسنس‌های مربوط به سیستم عامل اندروید به این کمپانی چینی نیز خواهیم بود.

راه‌حل خروج از تحریم کمپانی ZTE چیست؟

به گزارش رویترز، اخیرا ملاقات‌هایی بین مدیران اجرایی ZTE با مدیران گوگل برای خروج از این مشکل انجام شده که تاکنون نتیجه‌ای در بر نداشته است. البته با توجه به متن‌بازبودن سیستم عامل اندروید، قطعا شرکت چینی راهی برای استفاده از این سیستم عامل در گوشی های هوشمند خود خواهد یافت؛ بنابراین، این احتمال وجود دارد که نسخه‌ای اصلاح‌شده از اندروید توسط گوگل در اختیار ZTE قرار گیرد که البته امکان استفاده از سرویس‌هایی مانند فروشگاه گوگل، جیمیل، اپلیکیشن جستجوی گوگل و همچنین فضای هاست برای سایر اپلیکیشن‌ها در آن وجود نخواهد داشت.

زدتی‌ای در حال آماده‌سازی خود برای معرفی و عرضه اسمارت فون زد تی ای اکسون 9 (ZTE Axon 9) مجهز به چیپست اسنپدراگون 845 و همچنین یک گوشی تاشوی اندرویدی جدید است. حال باید دید این ممنوعیت تازه وزارت بازرگانی ایالات متحده باعث تغییر در برنامه‌ریزی‌های ZTE خواهد شد یا خیر.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*