طراحی Material Design 2 برای کروم

گوگل در حال آزمایش طراحی Material Design 2 برای کروم است + عکس

گوگل در حال آزمایش زبان طراحی Material Design 2 خود برای مرورگر کروم است. این زبان طراحی به لبه‌های گرد تمرکز دارد که می‌تواند نمای زیباتر و دلنشین‌تری را در اختیار کاربر قرار دهد. در ادامه می‌توانید تصویری از آینده‌ی مرورگر گوگل کروم همراه با این زبان طراحی را مشاهده کنید.

همانطور که احتمالا مستحضر هستید، طراحی رابط کاربری تمامی نرم افزارها در طول زمان با تغییر مواجه می‌شود. گوگل نیز از این قائده مستثنا نیست و هر چندی یک بار شاهد تغییر در طراحی نرم افزارهای توسعه پیدا کرده‌ی این شرکت هستیم. در آخرین اقدام، می‌توان به سرویس Gmail آن‌ها اشاره کرد که با ظاهری جدید، نونوار شده است. با این حال به نظر می‌رسد مرورگر کروم به عنوان یکی از محبوب‌ترین نرم افزارهای گوگل، مهیای دریافت طراحی تازه‌ای می‌شود.

طراحی Material Design 2 برای کروم

مرورگر کروم یکی از محبوب‌ترین نرم افزارهای شرکت گوگل است، پس طبیعی است که این کمپانی بدون توقف به دنبال بهبود آن و هرچه نزدیک‌تر کردن رابطه کاربران با آن باشد. به خصوص این که یک رقیب قدرتمند به اسم فایرفاکس توسط شرکت موزیلا را پیش روی خود می‌بیند. به گفته‌ی کاربران سایت 9to5Google، آن‌ها دریافته‌اند که گوگل کروم در آینده‌ای نزدیک طراحی Material Design 2 را دریافت خواهد کرد.

طراحی Material Design 2 برای کروم

در نسخه‌ی Chrome Canary (یک نسخه ویژه توسعه دهندگان)، تغییراتی ملموس نظیر تب‌های مرورگر که حالا لبه‌های برنده‌ی خودشان را از دست داده‌اند و طراحی گرد و دلنشین‌تری را دریافت کرده‌اند، به چشم می‌خورد. در تصویر زیر که طراحی Mateial Design 2 در کروم را نشان می دهد، می‌توانید به وضوح این تغییر را مشاهده کنید.

طراحی Material Design 2 در نسخه Canary کروم

اما تغییرات به همینجا محدود نمی‌شود. دیگر المان‌های این مرورگر محبوب نیز همراه طراحی Material Design 2 گوگل با تغییراتی مواجه شده‌اند؛ گرچه در اکثر این تغییرات خیلی جدی و بزرگ نخواهند بود. همانطور که ما در بالا گفتیم، این تغییرات تنها در نسخه‌ی ویژه Canary مرورگر کروم قابل رویت هستند. پس اگر شما از نسخه‌ی معمولی کروم استفاده می‌کنید، در حال حاضر توانایی مشاهده این تغییرات را نخواهید داشت.

در صورت استفاده از نسخه Canary کروم، در قسمت آدرس بار عبارت chrome://flags/#top-chrome-md را تایپ کرده و وارد آن شوید. سپس این گزینه را به حالت فعال درآورید تا بتوانید این تغییرات را مشاهده کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. بهترین دیزاین های کل تاریخ مال گوگله دمش گرم عاشق متریال دیزاینم