قلم هوشمند اپل

اپل یک آیفون جدید با پشتیبانی از قلم هوشمند iPen عرضه می‌کند

اپل به دنبال عرضه یک آیفون جدید با نام احتمالی رولز رویس است که ظاهرا از قلم هوشمند جدید و قدرتمندی به نام آی پن (iPen) بهره‌مند است. کوپرتینو این گوشی را برای رقابت با گوشی های سری گلکسی نوت سامسونگ عرضه خواهد کرد.

اپل همراه با آیفون ایکس خود نشان داد که می‌خواهد تغییرات بزرگی را در گوشی های هوشمند خود به وجود آورد. اما ظاهرا آن‌ها به همین جا بسنده نکرده‌اند و قرار است در آینده‌ای نزدیک از یک آیفون جدید با پشتیبانی از قلم هوشمند پرده برداری کنند. گفته می‌شود این آیفون جدید به یک نمایشگر بزرگ 6.5 اینچی اولد مجهز خواهد بود. از همه مهم‌تر، با توجه به بهترین امکاناتی که در اختیار کاربران قرار می‌دهد، قیمت آن بیش از هزار دلار برآورد شده است.

به نظر می‌رسد پشتیبانی از قلم هوشمند یکی از مهم‌ترین امکانات این گوشی جدید اپل با نام احتمالی رولز رویس (Rolls-Royce) باشد. یک تحلیلگر در نوشته‌ای ادعا کرده است که اپل قصد دارد با عرضه‌ی یک قلم هوشمند قدرتمند به نام iPen، خودش را مهیای رقابت با گوشی های سری گلکسی نوت سامسونگ کند. گرچه این شرکت در حال حاضر نیز صاحب یک قلم هوشمند به نام Apple Pencil است، اما بدیهی است که نمی‌تواند تمامی نیازهای کاربران حرفه‌ای را برآورده کند و به علاوه این که آیفون های اپل نیز از آن پشتیبانی نمی‌کنند. هم صحبت‌های مدیر اجرایی اپل و هم پتنت‌های به انتشار رسیده از سوی این شرکت، نشان می‌دهد که اپل مدت‌هاست در حال کار بر روی چنین طرح مفهومی است.

iPen جدا از آیفون جدید به فروش می‌رسد

گرچه به طور کلی این طرح خوب به نظر می‌رسد، اما دارای نکته‌ی منفی نیز هست. اگر اتمامی اخبار مربوط به آیفون جدید اپل صحت داشته باشد، ظاهرا بر روی خود این دیوایس جایی برای قلم هوشمند آی پن تدارک دیده نشده است. علاوه بر این شما باید آن را به صورت جداگانه از دستگاه خریداری کنید و آن در داخل جعبه گوشی قرار ندارد. هزینه‌ی جداگانه برای خرید لوازم جانبی (مانند شارژر پرسرعت) این سوال را به وجود می‌آورد که آیا اتخاذ چنین سیاستی از سوی اپل صحیح است، یا می‌تواند باعث کاهش فروش محصولات این شرکت شود؟!

از آنجایی که گوشی های گلکسی نوت سامسونگ، فبلت محسوب می‌شوند پس بدیهی است که اپل با عرضه چنین گوشی بزرگ قامتی در نظر دارد تا وارد بازار فبلت ها شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. اپل واسه دستشویی رفتن هم یه ایفون میده بیرون