طرح ساماندهی پیام رسان ها

تلگرام و سایر پیام رسان‌های بدون مجوز خارجی در ایران مسدود می‌شوند

ماده واحده پیشنهادی طرح ساماندهی پیام رسان ها در مجلس شورای اسلامی مطرح شده است. در صورت تصویب این طرح، تمامی پیام رسان‌ها باید مجوز فعالیت در کشورمان را اخذ کنند و پیام رسان‌های بدون مجوز در ایران مسدود می‌شوند. این خبر، یکبار دیگر آتش تنور فیلتر تلگرام در ایران را تند تر خواهد کرد.

طبق برخی اخبار منتشر شده، ماده واحده پیشنهادی طرح ساماندهی پیام رسان ها در مجلس شورای اسلامی مطرح شده است. اگر این ماده پیشنهادی در مجلس تصویب شود، تمامی پیام رسان‌های خارجی باید برای فعالیت در کشورمان مجوز بگیرند و در غیر این صورت مسدود خواهند شد.

یکسره شدن کار تلگرام با طرح ساماندهی پیام رسان ها

در حالی که این روزها خبرهای ضد و نقیضی در مورد احتمال فیلتر شدن تلگرام منتشر می‌شود، به نظر می‌رسد در صورت تصویب شدن این طرح پیشنهادی، کار تلگرام در کشورمان یکسره خواهد شد؛ چرا که مروری بر اتفاقات گذشته نشان می‌دهد پاول دوروف، مدیر و موسس تلگرام، علاقه‌ای به همکاری با دولت‌ها ندارد و بعید است شرایط دولت ایران برای اخذ مجوز فعالیت را بپذیرد.

همچنین گفته شده که در صورت مسدود شدن یک پیام رسان در ایران، افرادی که اقدام به ایجاد کانال در آن پیام رسان کنند، مجرم شناخته خواهند شد و تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند. باید دید آیا این طرح در مجلس تصویب خواهد شد یا خیر و آیا تلگرام می‌تواند به فعالیت خود در ایران ادامه دهد یا آخرین نفس‌های خود را می‌کشد؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

20 دیدگاه

  1. کی قراره لایحه مجلس بره خبر مرگشون؟؟

  2. آژانس ایران خبر- خبرهایی مبنی بر این است که حکومت قصد دارد پیامکی که کد تایید هویت تلگرام را به هنگام راه اندازی اکانت برای شماره موبایل ارسال می‌کند، بلوک کند.

    به طوریکه اگر کاربری بخواهد روی یک گوشی جدید یا کامپیوتر جدید اکانت تلگرامش را راه‌اندازی کند، پیامک کد به موبایلش ارسال نمی‌شود.

    لذا کاربرانی که با شماره موبایل‌های ایران اکانت تلگرام خود را درست کرده‌اند و همچنان قصد استفاده از همان اکانت تلگرام را دارند باید حداقل روی یک گوشی یا کامپیوتر اکانت تلگرام خود را نگه داشته و آن را حذف نکنند.

    در این صورت با استفاده از اکانت تلگرامی که دارید می‌توانید همان اکانت را روی هر گوشی یا کامپیوتر جدید دیگری راه اندازی کنید
    پیام رسان سیگنال یکی دیگر از امن ترین پیام رسان ها در دنیاست و کاربران بسیاری نیز از آن استفاده می‌کنند. این پیام‌رسان در سال ۲۰۱۴ میلادی آغاز به کار کرد و توانست تا در این مدت زمان کوتاه به ضریب امنیتی بالایی دست یابد. پیام رسان سیگنال اگرچه در لیست امن ترین پیام رسان ها در دنیا قرار دارد و قابلیت‌ها و ویژگی‌های بسیاری نیز دارد اما نتوانسته است مانند سایر پیام رسان‌ها محبوب شود و بر سر زبان‌ها باشد.

    لازم به ذکر است که بسیاری از متخصصان امنیت سایبری پیام رسان سیگنال را یک پیام‌رسان امن می‌دانند و استفاده از آن را به کاربران نیز پیشنهاد می‌کنند. این پیام رسان در روش رمزنگاری خود از واتساپ تبعیت کرده و هیچ اطلاعاتی در سرویس‌ها و سرورهای اپلیکیشن سیگنال ذخیره نمی‌شود و بنابراین اپلیکیشنی بسیار امن است.

  3. اینم کردن ارشاد؟؟ مجوز چی چی؟؟

  4. yani masoolin az in b bad TWIIT nemikonannnn????????//ba sorosh pm midaaan????????ya na filer shekan daaran astaghfe roaaaah

  5. من که فیلترشکنهام امادن

  6. یانی دقیق یکی بهم بگه مشکل تموم بدبختیهای مملکت تلگرامه؟؟؟

  7. ایناهم شورشو در اوردند
    واقعا به جای رفع مشکلات مردم،فقط تو فکر فیلترکردن تلگرام اند

  8. اگه میتونین فیلتر کنن :))

  9. فازشون چیه ؟؟؟؟؟
    چه مملکت بی در پیکری داریم بخدا یه روز میگن فیلتره یه روز میگن نیست فازشون چیه الله عالمه

  10. یعنی الان همه مشکل ایران تلگرامه؟
    اینو فیلتر کنن ملت درست میشه؟

  11. خب الان دقیقا چه جوری میخان فیلتر کنن؟ طبق اخباری ک رسیده دولت روسیه هر چه سعی کرده تلگرام رو فیلتر کنه نتونسته. و طبق گفته ها بیست میلیون ای پی و تعداد زیادی ساعت های غیر مرتبط با تلگرام فیلتر شدن. وقتی زور روسیه به این کار نرسیده بعد اینا میخان فیلتر کنن؟

  12. ای بابا هیچ معلومه اینا چکار میخوان کنن بلاخره!!! یبار خود دولت میاد میگه فیلتر یبار میگه نه اصلا نمیکنیم! الانم میگن مسدود شه! گرفتن مارو