ادامه بحران مالي نوکيا و تعطيلي بزرگترین فروشگاه محصولات مصرفی نوکیا در جهان

شرکت فنلاندی نوکیا که از لحاظ مالی روزهای سختی را سپری می کند و در طوفان اسمارت فون های اندرویدی به مشکلات فراوانی برخورده است، اخیرا در یک اقدام عجیب فروشگاه بزرگ خود در بندر شانگهای چین را تعطیل کرد. این مکان پس از بسته شدن فروشگاه بزرگ شهر نیویورک، بزرگترین فروشگاه محصولات مصرفی نوکیا در جهان بود که با طرحی مشابه Store شرکت اپل، در خیابان مشهور Nanjing Road شانگهای پذیرای علاقه مندان و خریداران محصولات این شرکت بود. در این فروشگاه بزرگ تمامی محصولات و اسمارت فون های نوکیا از جمله سری لومیا در معرض دید قرار گرفته بودند و کار کردن با آن ها برای عموم آزاد بود.

یکی از سخنگوهای شرکت نوکیا در گفتگویی با ZDNet، دلیل بسته شدن بزرگترین استور این شرکت را اینگونه بیان کرد:

    این شرکت تمرکز خود را بر روی حضوری فعال تر در عرصه قرارداد با اوپراتورها و شرکت های مخابراتی بجای فروشگاه های عرضه خرده فروشی محصولات قرار داده است. ما سرویس های آنلاین ارائه محصولات خود را گسترش می دهیم و در این زمینه حضوری بسیار فعال خواهیم داشت، لذا نیازی به صرف هزینه برای استورها دیده نشد و بزرگترین استور خود را تاریخ ۳۱ مارس به طور کامل بستیم.

اما فارغ از سیاست های شرکت نوکیا در قبال جذب مشتری، این اقدام تا حدی عجیب و غیر منتظره بود، زیرا بازار چین با سرعتی نجومی در حال تبدیل به یکی از بزرگترین قطب های تجارت و فروش اسمارت فون در جهان می شود و شرکت هایی مانند هووایی ، ZTE و لنوو که موفق به فروش خوب محصولات خود در این بازار شده اند، روزهای خیلی خوبی را سپری می کنند. در حال حاضر نوکیا سرمایه گذاری فراوانی را بر روی سیستم عامل ویندوزفون انجام داده و محصولات خوب و قابل قبولی را مانند لومیا ۹۲۰ عرضه کرده است اما ظاهرا بازار چین به شدت در حال گرایش به سمت محصولات ارزان قیمت تولید داخل می باشد و شرکت فنلاندی نتوانسته به آرزوهای خود در کسب سهمی قابل قبول از این بازار جامه عمل بپوشاند.


منبع : en.gadgetnews

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*