بررسی اولیه ال جی جی 7 تینکیو

بررسی اولیه ال جی جی 7 تینکیو ؛ مشخصات فنی، امکانات، تصاویر ، قیمت و بیشتر

ال جی جی 7 تینکیو (LG G7 ThinQ) به عنوان جدیدترین پرچمدار این شرکت به صورت رسمی رونمایی شد. در بررسی اولیه ال جی جی 7 تینکیو تلاش می‌کنیم قابلیت‌ ها ، ویژگی ها، مشخصات فنی، تصاویر و قیمت این گوشی را بررسی کرده و نگاهی به امکانات جدید آن بیندازیم.

ال جی جی 7 یا همان ال جی جی 7 ThinQ، نخستین پرچمدار سال 2018 این شرکت کره‌ای است که با اختلاف زمانی نسبتا زیاد نسبت به پرچمدار قبلی معرفی شده است. اگرچه گفته می‌شد ممکن است ال جی به طور کامل قید سری G را زده و یک سری جدید برای گوشی های بالارده خود معرفی کند، اما در نهایت هفتمین نسل از این سری نیز معرفی شد.

پسوند ThinQ را برای نخستین مرتبه بعد از معرفی ال جی وی 30 اس تینکیو مشاهده کردیم. این گوشی دارای ویژگی‌های هوش مصنوعی بود که آن را از سایر محصولات متمایز می‌کرد. این شرکت کره‌ای در نهایت تصمیم گرفت به جای بر هم ریختن روال همیشگی نام‌گذاری اولین پرچمدار خود، یک پسوند به آن اضافه کند.

ال جی الکترونیکس سال‌ها است با شیب زیاد در حال افزایش سودآوری است، اما بخش موبایل همچون فرزندی ناخلف، مانع رشد بیشتر آن شده است. مدیر عامل جدید بخش موبایل این شرکت بعد از انتصاب، چند استراتژی جدید تعریف کرد که یکی از آن‌ها، معرفی پرچمداران شرکت در رویدادهایی متفاوت بود. به همین دلیل ال جی جی 7 تینکیو یکی از اصلی‌ترین غایب‌های نمایشگاه MWC 2018 به شمار می‌آمد.

بررسی اولیه ال جی جی 7 تینکیو

اولین چیزی که در بررسی اولیه ال جی جی 7 تینکیو جلب توجه می‌کند، نمایشگر 6.1 اینچی از نوع ال سی دی آن است که به نسبت ابعاد تصویر عجیب 19.5:9 مجهز شده است. رزولوشن صفحه نمایش 3120 در 1440 پیکسل بوده و به خاطر زیرپیکسل‌های RGBW، محتواها بسیار شفاف‌تر از همیشه نمایش داده خواهند شد.

ال جی در دنباله‌روی از به‌روزترین سبک طراحی گوشی هوشمند، یک پرچمدار ناچ استایل معرفی کرده است. به لطف آن، حاشیه‌های بالای صفحه نمایش نیز از بین رفته و طراحی بدون حاشیه در بهترین وجه ممکن حاصل شده است. به خاطر وجود برخی ویژگی‌های نرم افزاری، در اینجا نیز همچون هواوی پی 20 می‌توان ناچ را به وسیله پر کردن اطرافش با رنگ سیاه مخفی کرد.

برخلاف ال جی جی 6 که برخلاف پرچمداران 2017، از برترین تراشه موبایل کوالکام در همان سال استفاده نمی‌کرد، در بررسی اولیه ال جی جی 7 تینکیو به تراشه اسنپدراگون 845 آن برخورد کردیم که آن را همرده سایر گوشی های بالارده اندرویدی در سال جاری قرار می‌دهد. دوربین پشتی دارای دو سنسور 16 مگاپیکسلی بوده و به‌روز شده است. اسپیکرهای Boom Box این گوشی، پرچمدار سال 2018 ال جی را برای طرفداران موسیقی تبدیل به گزینه‌ای مناسب می‌کنند.

بررسی مشخصات فنی ال جی جی 7 تینکیو

  • بدنه: فریم آلومینیومی همراه با پنل پشتی شیشه‌ای از جنس گوریلا گلس 5 / پشتیبانی از استاندارد IP68 و مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار / پشتیبانی از استاندارد نظامی MIL-STD-810G
  • نمایشگر: 6.1 اینچی از نوع RGBW IPS LCD / رزولوشن 3120 در 1440 پیکسل / نسبت ابعاد تصویر 19.5:9 / تراکم پیکسلی 563 پی‌پی‌آی / پشتیبانی از HDR 10 / حداکثر روشنایی هزار نیتس
  • دوربین اصلی: سنسور دارای زاویه باز 16 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.6 و زاویه دید 71 درجه،  مجهز به تثبیت‌کنندگی نوری تصویر / سنسور سوپر واید 16 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.9 و زاویه دید 107 درجه، فاقد تثبیت‌کنندگی نوری تصویر / فیلم برداری 4K با نرخ 30 فریم بر ثانیه

بررسی اولیه ال جی جی 7 تینکیو

  • دوربین سلفی: 8 مگاپیکسلی با زاویه دید 90 درجه / فیلم برداری فول اچ‌دی با نرخ 30 فریم بر ثانیه
  • سیستم عامل: اندروید 8.1 اوریو با رابط کاربری ال جی / دریافت اندروید 9 بعد از انتشار رسمی آن
  • تراشه: اسنپدراگون 845 / پردازنده هشت هسته‌ای متشکل از چهار هسته Kryo 385 Gold با سرعت 2.8 گیگاهرتز و چهار هسته Kryo 385 Silver با سرعت 1.7 گیگاهرتز
  • حافظه: 6 گیگابایت رم / 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی / پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
  • باتری: 3 هزار میلی‌آمپر ساعت ظرفیت / پشتیبانی از نسل سوم تکنولوژی شارژ سریع کوالکام / پشتیبانی از فناوری باتری Qnovo
  • اتصالات: دو درگاه سیم کارت (برخی نسخه‌های عرضه شده در برخی بازارها) / درگاه یو اس بی تایپ C / جی پی اس / بلوتوث نسخه 5 / رادیوی اف ام / LTE-A / درگاه جک صوتی 3.5 میلی‌متری
  • سایر ویژگی‌ها: حسگر اثر انگشت / ویژگی Hi-Fi Quad DAC / دو میکروفون / اسپیکرهای استریوی Boom Box

ممکن است بعد از بررسی اولیه ال جی جی 7 تینکیو درباره تفاوت‌های آن با ال جی وی 30 ای تینکیو برایتان سوال پیش آمده باشد. در ادامه این موارد را نیز بررسی می‌کنیم.

بررسی اولیه ال جی جی 7 تینکیو

ویژگی‌های افزوده شده به ال جی جی 7 تینکیو

  • افزوده شدن قسمتی تحت عنوان “Screen Horns” در اطراف بریدگی بالای نمایشگر
  • پنل RGBW IPS LCD به جای P-OLED
  • سنسور دارای زاویه باز 16 مگاپیکسلی به جای سنسور 13 مگاپیکسلی
  • تراشه اسنپدراگون 845 به جای اسنپدراگون 835
  • دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی به جای دوربین 5 مگاپیکسلی
  • اسپیکرهای استریوی Boom Box به جای اسپیکر تکی
  • قرارگیری دکمه پاور در کنار بدنه به جای پنل پشتی
  • باتری 3 هزار میلی‌آمپر ساعتی به جای باتری 3300 میلی‌آمپر ساعتی

بعد از بررسی اولیه ال جی جی 7 تینکیو دریافتیم این گوشی در مقایسه با اولین محصول دارای پسوند ThinQ قابلیت‌های جدید زیادی دریافت نکرده است، اما برخی قابلیت‌های آن، خریدش را در مقایسه با جدیدترین گوشی سری V منطقی‌تر می‌کند.

بررسی اولیه ال جی جی 7 تینکیو

شباهت این مدل با ال جی وی 30 اس تینکیو تنها نامشان نبوده و از نظر طراحی نیز شباهت زیادی با یکدیگر دارند. فریم فلزی و شیشه فشرده شده پنل پشتی مدل جدید، یادآور سبک طراحی پرچمداران اخیر ال جی است. اما این یک ایراد نیست، چرا که همچنان با یکی از زیباترین و خوش دست‌ترین پرچمداران بازار رو به رو هستیم که از نظر قدرت پردازشی و دوربین به میزان قابل توجهی بهبود پیدا کرده است.

بررسی اولیه ال جی جی 7 تینکیو

ال جی نسبت به مدل وی 30 اس تینکیو، یک نسخه رنگ جدید مشکی برای ال جی جی 7 معرفی کرده است. سایر رنگ‌ها آبی، خاکستری و سرخ هستند.

بررسی اولیه ال جی جی 7 تینکیو

در بررسی اولیه ال جی جی 7 تینکیو به نمایشگر متفاوت آن در مقایسه با سایر محصولات همین شرکت پی‌ می‌بریم. پنل ال سی دی و بریدگی را پیشتر در بسیاری از نمایشگرهای موبایل نیز دیده‌ایم، پس داشتن طولانی‌ترین نسبت ابعاد تصویر یعنی 19.5:9 ویژگی منحصربه‌فرد آن محسوب می‌شود.

ممکن است عدم وجود پنل OLED درون گوشی را یک ضعف تلقی کنید، اما این مرتبه به جای پنل LCD عادی با یک پنل RGBW IPS LCD رو به رو هستیم که میزان روشنایی آن به هزار نیتس می‌رسد، رقمی که برای پنل OLED بسیاری از پرچمداران دست نیافتنی است!

بررسی اولیه ال جی جی 7 تینکیو

یکی دیگر از تفاوت‌های مهم نمایشگر گوشی که در بررسی اولیه ال جی جی 7 تینکیو جلب توجه می‌کند، رزولوشن عجیب 3120 در 1440 پیکسلی آن است که از نسبت ابعاد تصویر متفاوت دستگاه ریشه می‌گیرد. بعید نیست برخی اپلیکیشن‌ها به خاطر نسبت ابعاد تصویر و رزولوشن عجیب این گوشی به مشکل برخورد کنند.

بررسی اولیه ال جی جی 7 تینکیو

یکی از نکات عجیب درباره بریدگی بالای نمایشگر ال جی جی 7، محل قرارگیری متفاوت گوشی تلفن است. این قسمت نه تنها در گوشی های عادی، بلکه در گوشی های ناچ استایل نیز درست در وسط بالاترین قسمت صفحه نمایش قرار می‌گیرد، اما در مرکز بریدگی ال جی جی 7 دوربین سلفی قرار گرفته و گوشی تلفن در سمت راستش جا خوش کرده است! سایر سنسورها در سمت چپ دوربین سلفی قرار دارند.

بررسی اولیه ال جی جی 7 تینکیو

ضخامت فریم آلومینیومی به کار رفته در ال جی جی 7 در مقایسه با ال جی جی 6 به مراتب کاهش یافته است. امسال دیگر خبری از طراحی تخت نبوده و در اطراف پنل پشتی کمی انحنا دیده می‌شود.

بررسی اولیه ال جی جی 7 تینکیو

ال جی اولین شرکتی بود که حسگر اثر انگشت را در پنل پشتی به کار برد و در بدنه ال جی جی 7 نیز این سد امنیتی به همین شکل به کار رفته است. اما برای اولین مرتبه در بین گوشی های سری G، این قسمت به عنوان دکمه پاور و همچنین قفل کار نکرده و دکمه‌ای مجزا برای این دو کار در کنار بدنه تعبیه شده است. ممکن است این موضوع برخلاف تمایل طرفداران محصولات سری G ال جی باشد.

بررسی اولیه ال جی جی 7 تینکیو

در ماژول دوربین دوگانه ال جی جی 5 و جی 6، سنسورها به صورت افقی کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند، اما برای نخستین مرتبه چینش آن‌ها در ال جی جی 7 به عمودی تغییر پیدا کرده است. سنسورها و لنزها چندان جدید نبوده و دو سنسور 16 مگاپیکسلی کنار یکدیگر قرار دارند.

طبق انتظار، ال جی به شیوه منحصربه‌فرد و خاص خود برای پیاده‌سازی دوربین دوگانه پایبند مانده و یک سنسور سوپر واید دارای گشودگی دریچه دیافراگم f/1.9 را در کنار یک سنسور دارای زاویه باز مجهز به گشودگی دریچه دیافراگم f/1.6 قرار داده است. این دوربین از ویژگی‌های هوش مصنوعی بهره می‌برد.

بررسی اولیه ال جی جی 7 تینکیو

سایر مشخصات ال جی جی 7

یک گوشی برای قرارگیری در زمره پرچمداران، باید دارای چند ویژگی خاص باشد که یکی از آن‌ها مجهز شدن به یکی از برترین تراشه‌ها در همان سال است. ال جی امسال پا به پای دیگر شرکت‌ها در پرچمدار خود از اسنپدراگون 845 استفاده کرد، در حالی که سال گذشته، در ال جی جی 6 خبری از اسنپدراگون 835 به عنوان بهترین چیپست همان سال نبود.

در کنار آن 6 گیگابایت حافظه رم و همچنین 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی وجود دارد، به این معنی که هیچ مشکلی از بابت حافظه نخواهید داشت.

یکی از نکات مورد توجه در بررسی اولیه ال جی جی 7 تینکیو قرارگیری اندروید 8.1 اوریو بر روی آن به صورت پیش‌فرض است. یک دکمه فیزیکی اختصاصی بر روی بدنه تعبیه شده که می‌توان از آن به منظور فراخواندن دستیار گوگل استفاده کرد. در حال حاضر امکان تغییر کاربرد این کلید وجود ندارد، اما ال جی در آینده و به وسیله انتشار آپدیت نرم افزاری، امکان استفاده از این دکمه برای اعمالی متفاوت را فراهم خواهد کرد. بر اساس گفته‌های شرکت، ال جی جی 7 آپدیت اندروید P را دریافت می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. چون اولا مقاله هاش خیلی چرت شده و از هر قار قارکی مطلب میزاره اصلانم اپدیت نیستن و سومن به شعور کاربراش توهین میکنه با تیتر های گول زننده و دروغ و خیلی هم دیدم گجتی که هنوز معرفی نشده و شاید چند تا عکس ازش لو رفته رو به عنوان معرفی شد تیتر میزنه
    و روپوتاژ اگهی هایی مزخرف و تو هین کننده به کاربراش میزاره در اخر هم به خاطر پاک کردن مکررر کامنتام ازش متنفر شدم
    طوری که کامنت هار و سلیقه ای تایید میکنه و هیچ شفاف سازی نمیکنه در مورد قوانین کامنت گزاری تا خدای نکرده از ویزیتر های سایتش کم نشه
    یکی از بهترین سایت ها هم همین گجت نیوز هست که خیلی از زومیت سره

  2. گوی خیلی زیباییه و بشدت ارزش خریدن داره

  3. اگه یکم دوربین سلفیش قوی تر بود خیلی خخیلی عالی میشد

  4. تو تیترش نوشته بودین قیمتشم گفتین من فقط اومدم قیمتشو ببینم که دیدم چیزی ازش نگفتین ، فقط میتونم بگم براتون متاشفم ، شرم بر شما

  5. پرچمدارا واقعا فوق العادن فقط قیمتشون تو ایران تخیلیه