فیلتر تلگرام در روسیه وارد فاز جدیدی شد

فیلتر تلگرام در روسیه از مدت‌ها قبل آغاز شده است، اما این کشور با وجود تلاش‌های زیاد نتوانسته راه دسترسی کاربران به پیام رسان محبوب کاربران را به طور کامل قطع کند. روسیه به تازگی برای فیلتر کردن تلگرام اقدامات جدیدی را در پیش گرفته است تا بلکه سلب دسترسی به تلگرام به طور کامل امکان‌پذیر شود.

فیلتر تلگرام در روسیه تا امروز آن طور که مورد انتظار دولت است پیش نرفته، به همین دلیل روسیه تصمیم دارد قدم‌های بیشتری برای فیلتر کردن تلگرام بردارد. به عنوان راهکار جدید روسیه برای فیلترینگ تلگرام باید به بلاک کردن 50 سرویس ارائه‌کننده وی پی ان و دیگر راهکارهای دسترسی به اینترنت به صورت ناشناس اشاره کرد.

رییس مرکز بخشی که در روسیه مسئول فیلتر کردن محتواهای نامناسب است، از ارائه نام سرویس‌هایی که در راستای تقویت فیلتر تلگرام در روسیه به تازگی بلاک شده‌اند خودداری کرد. ماه گذشته، دادگاه بزرگ روسیه دستور فیلتر تلگرام را صادر کرد، چرا که این شرکت و دولت بر سر رد و بدل کردن اطلاعات ضروری و مورد نیاز دولت به توافق نرسیده بودند.

اولین فاز فیلتر تلگرام در روسیه

برای اجرای طرح فیلتر تلگرام در روسیه ، ارائه‌دهندگان اینترنت در این کشور دسترسی به اپلیکیشن پیام رسان ذکر شده را به وسیله بلاک کردن نزدیک به 15.8 میلیون آی پی در پلتفرم‌های آمازون و گوگل سلب کردند. از آنجایی که تعدادی دیگر از سرویس‌های ضروری همچون بانکداری آنلاین نیز در همین بستر انجام می‌شد، فیلتر تلگرام در روسیه برای افراد زیادی دردسر ایجاد کرد و سبب بروز اختلال در دسترسی به اینترنت شد.

اقدامات جدید بعد از درخواست از رگولاتوری مخابرات روسیه به منظور مقابله با وب سایت APK Mirror صورت گرفت، وب سایتی که به وسیله سایدلود کردن اپلیکیشن تلگرام، دور زدن فیلترینگ را برای کاربران آسان‌ کرده است.

فیلتر تلگرام در روسیه

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

9 دیدگاه

  1. فیلتر شکنا چرا فیلتر داره میشه آخه

  2. خسته شدیم از بس خبر فیلترینگ خوندیم
    خدایا بسه دیگه خسته شدیم دیگه

  3. مثلا که چی الان ؟ چون اونا فیلتر کردن کار مام توجیه داره
    خوشم میاد توی کارای بد میگیم فلان کشور اینکارو میکنه عب نداره مام بکنیم .روسیه فیلتر کرده مام فیلتر کنیم
    ولی وقتی نوبت به اقتصاد و کارهای خوبشون میرسه خودمونو با اونا مقایسه نمیکنیم .بابا فرانسه اگر تلگرام رو فیلتر میکنه هزار چیز دیگه داره که جایگزینش بشه .ایران چی داره ؟

  4. اکثر اپ هایی که برای ایران در دسترس نیست رو از apkmirror دانلود میکنم.راه خوبی برای دورزدنه.