کنفرانس گوگل آی او 2018

همه چیز در مورد کنفرانس گوگل آی او 2018 ؛ اندروید پی، ویر او اس و غیره

کنفرانس گوگل آی او 2018 تا ساعاتی دیگر آغاز می‌شود. گوگل در این کنفرانس دو روزه‌ی خود از جدیدترین دستاوردهایش نظیر نسل جدید پلتفرم اندروید پرده برداری خواهد کرد. در ادامه با هرآنچه از کنفرانس Google I/O 2018 انتظار داریم آشنا شوید.

2018 سال خوبی برای دنیای تکنولوژی است. در حالی که زمان زیادی از آغاز سال نگذشته است، اما شرکت‌های بزرگ از جدیدترین دستاوردهایشان پرده برداری کرده‌اند. ما دیافراگم متغیر شگفت انگیز را در گوشی های سری گلکسی اس 9 سامسونگ دیدیم و هواوی پی 20 پرو و میت آر اس پورشه دیزاین نیز برای نخستین بار در بین گوشی های هوشمند، از دوربین سه گانه بهره می‌برند. در این بین اپل نیز از آیپد 9.7 اینچی 2018 خود با قیمتی مقرون به صرفه پرده برداشت و بسیاری از سازندگان، گوشی های مجهز به نمایشگر ناچ خود را معرفی کردند.

حال چند روزی است که وارد ماه مه میلادی شده‌ایم و نوبت به یکی دیگر از شرکت‌های بزرگ جهان رسیده تا از جدیدترین دستاوردهای خود پرده بگشاید. ما در مورد کنفرانس گوگل آی او 2018 (Google I/O 2018) صحبت می‌کنیم که از چند ساعت دیگر در سن فرانسیسکو کالیفرنیا آغاز به کار کرده و تا 2 روز آینده ادامه پیدا می‌کند. از سال 2008 تا به حال، گوگل آی او جایگاهی برای رونمایی‌های مرتبط با نرم افزار شرکت گوگل بوده است. هرچند شاهد معرفی برخی سخت افزارها نیز توسط این شرکت بوده‌ایم، اما تعداد آن‌ها زیاد نبوده است.

اما حالا باید برای گوگل آی او 2018 نیز هیجان زده باشیم؟ البته که همینطور است. در کنفرانس امسال، گوگل از دستاوردهای مهمی پرده برداری خواهد کرد که شما را در ادامه با آن‌ها آشنا می‌کنیم.

گوگل آی او 2018


اندروید P رسمی می‌شود

کنفرانس گوگل آی او 2018

عزیزترین دستاورد گوگل، اندروید، از 10 سال پیش تا به حال، هر ساله در کنفرانس I/O صاحب نسخه‌ی جدیدی می‌شود. ما معتقدیم امسال نیز همین رویه ادامه پیدا کند و بتوانیم با نسخه‌ی بعدی اندروید، با نام اندروید P آشنا شویم.

به لطف یک نسخه‌ی مخصوص توسعه دهندگان که چندی پیش توسط گوگل به انتشار رسید، ما ایده‌ای از آنچه گوگل در نظر دارد همراه اندروید 9 خود به ارمغان بیاورد را به دست آوردیم. برخلاف نسخه‌های پیشین که تغییرات گسترده‌ای در رابط کاربری سیستم عامل اعمال می‌شد، در این نسخه تغییرات چندان بزرگ نیست، اما همچنان از اهمیت بالایی برخوردار است. اولین چیز، اندروید 9 پی با متوقف کردن دسترسی به دوربین و میکروفون در اپلیکیشن های پس زمینه باعث افزایش حریم شخصی کاربران می‌شود. این یک تغییر لازم بود، چرا که تا پیش از این راه‌های جاسوسی از گوشی شما و حتی تهیه عکس یا ضبط صدا حتی در حالتی که صفحه گوشی‌تان قفل است نیز ممکن بود. دیگر تغییر مثبت در جهت حفظ حریم شخصی در اندروید P، در واقع یک نشانه‌ی صوتی در زمانی است که شخصی آغاز به ضبط مکالمه‌اش با شما می‌کند.

چندی پیش دومین نسخه‌ی توسعه دهندگان اندروید پی گوگل نیز رسما منتشر شد که برخی دیگر از امکانات نسخه کامل آپدیت بعدی اندروید را افشا می‌کند. ما انتظار داریم از آن زمان به بعد گوگل فعالیت بیشتری برای توسعه پلتفرم موبایلی خود کرده باشد که امشب می‌توانیم با آن‌ها آشنا شویم.

Android Wear به Wear OS تبدیل شده است

کنفرانس گوگل آی او 2018

گوگل نخستین نسخه‌ی سیستم عامل ساعت های هوشمند اندرویدی به نام Android Wear را در سال 2014 عرضه کرد. کدهای اندروید ویر در واقع همانند اندروید متن باز است و خیلی سریع توسط شرکت های سازنده ساعت های هوشمند مورد استفاده قرار گرفت.

با این حال، اوایل سال 2018 میلادی گوگل به منظور بازتاب بهتر اهداف و ایده‌های خود تصمیم گرفت تا نام آن را از Android Wear به Wear OS تغییر دهد. خبر خوب این که در کنفرانس گوگل آی او 2018 می‌توانیم برای نخستین بار با آپدیت جدید ویر او اس ملاقات کنیم.

علاوه بر این، گوگل نخستین نسخه‌ی توسعه دهندگان آپدیت ویر او اس را نیز همزمان با کنفرانس توسعه دهندگان خود به انتشار خواهد رساند. این سیستم عامل می‌تواند اغلب ویژگی‌ها و قابلیت های اندروید P نظیر تم تیره برای منوی نوتیفیکیشن و لانچر سیستم را به ساعت های هوشمند اندرویدی بیاورد. همچنین اپلیکیشن ها نیز تا زمانی که ساعت در شارژ‌ است، به منظور افزایش سرعت شارژ‌ آن، در پس زمینه باقی نخواهند ماند. گوگل قصد دارد با معرفی دو سیستم عامل ویر او اس و اندروید پی در کنار یکدیگر، نشانه‌های یکسانی از زبان طراحی واحد خودش را به رخ رقبا بکشاند.

از آنجایی که گوگل پیش از این آپدیت های بزرگ اندروید ویر را در I/O معرفی می‌کرد، پس جای شک نیست که بار دیگر نسخه جدید آن را نیز در همین کنفرانس معرفی کند. آن‌ها در سال 2016 نیز اندروید ویر 2 را در کنفرانس گوگل آی او معرفی کرده بودند.

دستیار گوگل

کنفرانس گوگل آی او 2018

گوگل نقشه‌های زیادی برای دستیار دیجیتالی خود در سر دارد. این کمپانی دستیار خودش را همراه با پشتیبانی از ده‌ها کشور جهان، به اقصی نقاط جهان عرضه داشته است. در اینجا صحبت از چند زبانه کردن گوگل اسیستنت نیز به میان آمده است تا این زبان به جز انگلیسی، به دو زبان بین‌المللی فرانسوی و آلمانی نیز سخن بگوید. گوگل همیشه سعی داشته است تا نرم افزارها و سرویس‌های خودش را در اختیار تمام مردم جهان قرار دهد، پس احتمالا خبر اضافه شدن چنین قابلیتی را می‌توانیم در کنفرانس گوگل آی او 2018 بشنویم.

گوگل هوم

کنفرانس گوگل آی او 2018

نه چندان قبل، ما دریافتیم که گوگل در حال کار بر روی یک قابلیت به نام “Routlines” چیزی مشابه یکی از قابلیت‌های رقیب قدرتمند اسپیکر هوشمند گوگل هوم یعنی آمازون اکو است. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد تا با استفاده از گوگل هوم و دستیار گوگل، دنباله‌ای از اقدامات را بسازید. به طور مثال با گفتن «هی گوگل، صبح بخیر» می‌توانید از گوگل هوم بخواهید که چراغ‌ها را روشن کرده، ترموستات را بر روی درجه‌ی مشخصی تنظیم کرده و رادیو را روشن کند.

اگرچه هنوز گوگل از قابلیت Routlines پرده برداری نکرده است تا ما بر این باور باشیم بتوانیم در کنفرانس گوگل آی او 2018 با آن ملاقات کنیم. ما همچنین امیدواریم که گوگل قابلیت کنترل دیوایس‌های اینترنت اشیا بیشتری را با استفاده از گوگل هوم به کاربران ارائه کند.

واقعیت مجازی و واقعیت افزوده

کنفرانس گوگل آی او 2018

گوگل هدست واقعیت مجازی دی دریم ویو خود را در سال 2016 معرفی کرد. این هدست که تنها 99 دلار قیمت دارد، از گوشی شما به عنوان نمایشگر استفاده می‌کند و یک گزینه‌ی عالی را برای کسانی می‌سازد که نمی‌خواهند برای خرید یک هدست گران قیمت و حرفه‌ای جهت ورود به دنیای واقعیت مجازی هزینه‌ی زیادی را متقبل شوند.در اکتبر گذشته دومین نسل دی دریم ویو معرفی شد که به معنای این است که هنوز برای معرفی نسل سوم آن خیلی زود خواهد بود.

با این حال گوگل در حال همکاری با دیگر شرکت‌های سازنده‌ی سخت افزاری است که ممکن است آن‌ها از محصولات خود در این کنفرانس بزرگ پرده برداری کنند. برای دنیای واقعیت افزوده نیز این مورد وجود دارد و هیچ انتظاری برای معرفی محصولات جدید گوگل در این رویداد نداریم.

کروم او اس

کنفرانس گوگل آی او 2018

گوگل سال 2011 یک سیستم عامل سبک به نام کروم او اس را برای لپ تاپ ها عرضه کرد. ایسر کروم بوک تب 10 نخستین لپ تاپی بود که به این سیستم عامل سبک مجهز است و حالا نوبت به آن رسیده تا گوگل از تبلت های کرومی خود در کنفرانس گوگل آی او 2018 پرده برداری کند.

گوگل پیکسل 3؟

کنفرانس گوگل آی او 2018

گوگل پیکسل و پیکسل ایکس ال در اکتبر سال 2016 معرفی شدند و نسل جدید آن‌ها نیز اکتبر سال گذشته معرفی شد. پس این بدان معناست که برای معرفی نسل سوم آن‌ها نیز باید تا ماه اکتبر میلادی (مهر/آبان 97) منتظر بمانیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. این همه بهتون گفتم ایفون بخرید الان سود میکردین