پیام رسان Squirrel

یاهو پیام رسان Squirrel را با تمرکز روی گروه‌های چت و گفتگو معرفی کرد

یاهو در اقدامی غافلگیرکننده پیام رسان Squirrel را معرفی کرد. این اپلیکیشن چت گروهی به کاربران اجازه می‌دهد اتاق‌های چت و یا تاپیک‌ها را برای گفتگو ایجاد کنند. اما آیا پیام رسان یاهو در برابر سایر مسنجرهای مطرح، حرفی برای گفتن خواهد داشت؟

آن‌گونه که به نظر می‌رسد، پیام رسان جدید یاهو (زیرمجموعه ورایزن) روی گروه‌های گفتگو و ویژگی‌های آنها تمرکز دارد. در واقع عملکرد Squirrel را می‌توان تا حدی مشابه اپلیکیشن کاری Slack در نظر گرفت. شما می‌توانید با ایجاد زیر مجموعه‌های مختلف، با سایر کاربران مشغول گفتگو شده و اتاق‌های چت اضافی را نیز بی‌صدا کنید. پیام “Blast” هم برای مواردی در نظر گرفته شده است که می‌خواهید مطمئن شوید که تمامی کاربران پیام شما را دریافت می‌کنند.

همان‌طور که از هر نرم افزار پیام رسان مدرنی انتظار دارید، Squirrel نیز از قابلیت اشتراک‌گذاری فایل‌ها که طیفی گسترده از تصاویر تا اسناد و لینک‌های وب‌سایت‌ها را شامل می‌شود، پشتیبانی می‌کند. واکنش‌های سفارشی، اشاره کردن (mentions) و اتاق‌های مخفی، از دیگر ویژگی‌های قابل توجه این برنامه جدید هستند.

پیام رسان Squirrel

آیا پیام رسان Squirrel محکوم به شکست است؟

هم‌اکنون استفاده از این نرم افزار برای تمامی کاربران امکان‌پذیر نیست و تنها با استفاده از دعوت‌نامه می‌توان عضو Squirrel شد. اما سوال اصلی این است که آیا کاربران عمومی می‌خواهند از این اپلیکیشن استفاده کنند یا نه. در حال حاضر اپلیکیشن های پیام رسانی فوری بسیاری در بازار وجود دارد که واتس اپ، وی چت و فیسبوک مسنجر از جمله آنها هستند. علاوه بر آنها، نرم افزارهای محبوب و کاربردی بسیاری همچون لاین، وایبر، تلگرام، اسکایپ و گوگل الو را می‌توان پیدا کرد.

حال این سوال مطرح می‌شود که آیا واقعا فضایی برای ورود یک نرم افزار جدید، حتی با قابلیت‌های متمایزکننده وجود دارد؟ برای نمونه، گوگل الو همراه با دستیار دیجیتالی گوگل اسیستنت، چت‌های ناشناس و همین‌طور عملکرد نجوا یا فریاد در اختیار کاربران قرار گرفت، ولی این ویژگی‌ها نرم افزار را به جایگاه مورد نظر نرساندند.

جدای از همه این موارد، مشکل امنیت پیام رسان Squirrel نیز مطرح است؛ موضوعی که می‌توان آن را یک مانع بزرگ در مقابل یاهو برای غلبه در نظر گرفت. سرقت اطلاعات یاهو که سال 2016 گزارش شده بود، تعداد بی‌سابقه سه میلیارد حساب کاربری را تحت تاثیر قرار داد. به همین جهت، یاهو در صورتی که قصد جذب مخاطبان را داشته باشد، باید برای پلتفرم جدید خود اعتمادسازی کند.

در حال حاضر این نرم افزار از طریق گوگل پلی در دسترس است، اما همان‌طور که اشاره کردیم، برای استفاده از آن به دعوت نیاز دارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

9 دیدگاه

  1. چجوری دعوت نامه بگیریم؟؟

  2. میشه خواهش کنم یکی بطف کنه و منا دعوت کنه؟؟

  3. حالا کد اینو از کجا بیاریم؟ بالاخره یکی اول باید عضو بشه یا نه اون یه نفر چجوری کد رو میگیره؟!!!!!

  4. تا تلگرام مونده کی میره سمت اینا

  5. یاهو یادش بخیر قبلا چه خوب بود

  6. برجام و میخاد بهم بزنه این ترامپ حمق کثیف روانی