گوگل لنز

گوگل لنز به صورت پیشفرض در دوربین گوشی های اندرویدی آینده

غول جستجوی جهان در نمایشگاه گوگل آی او 2018 رسما اعلام کرد که در آینده‌ای نزدیک گوگل لنز (Google Lens) به صورت پیشفرض در دوربین گوشی های اندرویدی آینده مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این قابلیت، از هوش مصنوعی استفاده می‌کند.

Google Lens یکی از جذاب‌ترین دستاوردهای مرتبط با دوربین شرکت گوگل است. این قابلیت، در واقع چیزی شبیه به جستجوگر تصاویر گوگل است که در آن یک عکس را بارگذاری می کنید و به دنبال عکس‌های مشابهی با آن می‌گردید؛ اما حالا نه توسط یک عکس از پیش ثبت شده، بلکه به دنبال تصاویری مشابه اشیائی که آن‌ها را در دنیای واقعی می‌بینید خواهد گشت و در اختیارتان قرار خواهد داد. این قابلیت تا پیش از این نیز موجود بود، اما حالا گوگل در کنفرانس گوگل آی او 2018 خود رسما اعلام کرده است که کاربران در آینده‌ای نزدیک، از تمامی پتانسیل لنز استفاده خواهند کرد.

گوگل لنز اوایل سال 2018 میلادی به اپلیکیشن Google Photos اضافه شد، بنابراین کاربران می‌توانند اشیا مختلف و یا نوشته‌های داخل عکس‌هایشان را شناسایی کرده و از اپلیکیشن مذکور بخواهند تا از پایگاه‌های داده‌ای عظیم گوگل اطلاعاتی از آن‌ها را استخراج کند. در تازه‌ترین به روزرسانی که اواخر ماه می (خرداد ماه) منتشر می‌شود، گوگل لنز حتی جذاب‌تر نیز می‌شود. پس از اعمال آپدیت مذکور، گوگل لنز به دیگر سرویس های گوگل شامل Google Maps و Street View نیز ادغام می‌شود. پس از آن، شما می‌توانید این قابلیت را به صورت پیشفرض در اپلیکیشن دوربین گوشی های آینده‌ی کمپانی های ایسوس، موتورولا، شیائومی، ال جی، سونی، نوکیا و وان پلاس همراه دیگر برندها بیابید.

گوگل لنز

قابلیت‌های جدید در گوگل لنز

یکی از هیجان انگیزترین قابلیت‌های جدیدی برای لنز که در کنفرانس Google I/O 2018 معرفی شد، در واقع توانایی شناسایی نوشته‌ها در تصاویر بود. گوگل لنز با استفاده از تشخیص اپتیکال کاراکتر (OCR)، در جامه‌ای تازه پوشیده مشابه با مترجم گوگل، می‌تواند کلمات موجود در یک تصویر را شناسایی کرده و سپس آن را به عنوان یک متن قابل ویرایش، در دستگاه کاربر به نمایش بگذارد.

“Style Match” دیگر قابلیتی بود که در این کنفرانس معرفی شد و به لنز اجازه می‌دهد تا با اسکن تصاویر لباس‌ها، به دنبال دیگر لباس‌ها یا لوازم شخصی بگردد که از جنس یکسانی با آن‌ها برخوردارند. اگر مدت‌ها به دنبال خرید لباسی با جنس یا طرح مشابهی با لباس فعلی خود بوده‌اید، این گزینه می‌تواند بسیار عالی و کاربردی باشد.

البته نگرش نهایی گوگل برای قابلیت لنز خود به مراتب بیش از این نمونه‌ها است. به ادعای خود گوگل، لنز در نهایت «مانند یک مرورگر بصری برای جهان اطراف شما» عمل خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه