با دای گلوک (Die Glocke)، سلاح ضد جاذبه مرموز نازی‌ها آشنا شوید!

با دای گلوک (Die Glocke)، سلاح ضد جاذبه مرموز نازی‌ها آشنا شوید!

با توجه به پیشرفت‌های علمی و تکنولوژیکی چشم‌گیر آلمان در زمان اوج حکومت نازی‌ها، صحبت‌های زیادی در مورد تسلیحات فوق پیشرفته این کشور مطرح شده که دای گلوک (Die Glocke) هم یکی از آن‌هاست؛ در ادامه با این وسیله مرموز و جنجالی بیشتر آشنا می‌شویم.

از زمان شکست آلمان نازی در جنگ جهانی دوم تاکنون صحبت‌ها و نظریه‌های مختلفی در مورد پیشرفت‌های جالب‌توجه آلمان‌ها در اواسط قرن 20 میلادی مطرح شده و شواهد زیادی از دستاوردهای مرتبط با دانش و فناوری نازی‌ها وجود دارد که توانایی دانشمندان این حزب در جابه‌جایی مرزهای علم را نشان می‌دهد.

در همین رابطه، یکی از جنجالی‌ترین موضوعات مورد بحث هنگامی که صحبت از سلاح‌های عجیب و پیشرفته آلمانی پیش می‌آید، ناقوس نازی‌ها یا همان دای گلوک (Die Glocke) است که به عنوان وسیله‌ای ضد جاذبه و یا حتی دستگاهی برای سفر در زمان شناخته می‌شود.

با دای گلوک (Die Glocke)، سلاح ضد جاذبه مرموز نازی‌ها آشنا شوید!

در همین رابطه قصد داریم تا دانسته‌ها در مورد این دستگاه فوق‌العاده عجیب و مرموز را مرور کنیم؛ با ما همراه باشید.

در مورد دای گلوک چه می‌دانیم؟

اولین بار در سال 2000 بود که نویسنده و خبرنگاری لهستانی به نام ایگور ویتکوسکی (Igor Witkowski)‌ در مورد دای گلوک مطالبی را منتشر کرد؛ ویتکوسکی گفته که اطاعاتش درباره این وسیله از طریق رابطی در سازمان اطلاعاتی لهستان تامین شده و افسری از سازمان اس اس آلمان در یکی از بازجویی‌هایش از دای گلوک و آزمایش‌های مرموز نازی‌ها صحبت کرده است.

ویتکوسکی که به نوشته‌های بازجویی دسترسی داشته، گفته است که آلمان‌ها در زمان جنگ تست‌های عجیبی را در نزدیکی مرز کشور چک انجام می‌دادند.

پس از انتشار این اطلاعات دو نویسنده دیگر به نام‌های نیک کوک (Nick Cook) و جوزف پی فارل (Joseph P. Farrell) دای گلوک را به شهرتی بین المللی رساندند و در کنار بسیاری از نویسنده‌های دیگر که در یادداشت‌های خود در این باره مرز خیال و واقعیت را ترکیب می‌کردند، صحبت‌های مختلفی از ارتباط دای گلوک با تجهیزات ضد جاذبه و حتی وسایل جابه‌جایی در زمان مطرح کردند!

با دای گلوک (Die Glocke)، سلاح ضد جاذبه مرموز نازی‌ها آشنا شوید!

در حالی که بحث ارتباط پیشرفت‌های نازی‌ها با علوم غریبه و ماورا الطبیعه همیشه داغ بوده،‌ مواردی مانند این شی ناقوس مانند هم از گذشته تاکنون چنین بحث‌هایی را داغ‌تر کرده و باعث جنجالی‌تر شدن تئوری‌های توطئه در مورد انجمن‌های مخفی، یوفوها،‌ موجودات فضایی و ایده‌های علمی تخیلی دیگر شده‌اند.

جزئیات پروژه ناقوس دای گلوک

گفته شده که دانشمندان آلمانی تحت نظر اس اس پروژه این ناقوس را هدایت می‌کردند و دای گلوک را از فلزی فوق‌العاده سخت و سنگین و به شکل یک زنگ بزرگ ساخته‌اند؛ به نظر می‌رسد که این وسیله 2.7 متر قطر و بیش از 3.7 متر ارتفاع داشته است.

بر اساس مصاحبه کوک با ویتکوسکی، ناقوس دای گلوک شامل دو سیلندر چرخان بوده که با نوعی فلز مایع شبیه به جیوه پر می‌شده است؛ اسم این مایع “Xerum 525” بوده و دانشمندان آن را در ظرفی از جنس سرب با ارتفاع یک متر نگهداری می‌کرده‌اند.

با دای گلوک (Die Glocke)، سلاح ضد جاذبه مرموز نازی‌ها آشنا شوید!

ویتکوسکی گفته که از فلزات دیگری مانند توریم و برلیم هم برای راه‌اندازی این وسیله استفاده می‌شده و از آنجایی که ایجاد پیشرانه ضد جاذبه هدف اصلی ساخت ناقوس بوده، در هنگام آزمایش، دای گلوک با زنجیرهایی قدرتمند به زمین بسته می‌شده و به پرواز درمی‌آمده است!

از طرف دیگر در کتاب ویتکوسکی ذکر شده که در زمان روشن بودن، دای گلوک اثرات مرگباری مانند انجماد خون، تجزیه بافت‌ها و مواردی از این دست را برای موجودات زنده اطراف تا شعاع 150 تا 200 متری ایجاد می‌کرده و دانشمندان درگیر پروژه هم به دلایل مرموز از دنیا رفته‌اند.

این نویسنده لهستانی ادعا کرده که از بعد از جنگ جهانی اول دانشمندی فرانسوی به نام الی کارتان (Elie Cartan) دستاوردهای قابل‌توجهی در حوزه تجهیزات ضد جاذبه داشته و با وجود توانایی محدود و ضعیف دای گلوک برای معلق شدن، می‌توان گفت که ساخت این وسیله بر اساس دانش کارتان بوده است.

با دای گلوک (Die Glocke)، سلاح ضد جاذبه مرموز نازی‌ها آشنا شوید!

هنج

بر طبق اسناد ویتکوسکی، در نزدیکی محل معرفی‌شده توسط افسر اس اس یک سازه بتنی به نام هنج (The Henge) وجود دارد که به نظر می‌رسد محلی برای آزمایش دای گلوک بوده است. البته برخی هم می‌گویند که هنج بقایای نوعی برج خنک‌کننده صنعتی است و به تحقیقات محرمانه نازی‌ها ارتباطی ندارد.

با دای گلوک (Die Glocke)، سلاح ضد جاذبه مرموز نازی‌ها آشنا شوید!

به هر حال متخصصان تایید کرده‌اند که پروژه ارتباط داده شده با ساخت این وسیله واقعا وجود داشته و برنامه‌های مرموز، زیرزمینی و عجیبی توسط دانشمندان درگیر آن انجام می‌شده است. به جز صحبت‌های افسری آلمانی و نوشته‌های افراد مختلف در این رابطه، مدرک مستقیم و مستند دیگری برای اثبات وجود دای گلوک پیدا نشده و می‌توان گفت که واقعی بودن ناقوس ممکن است تا ابد به عنوانی یک راز سر به مهر باقی بماند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

15 دیدگاه

  1. هیتلر نیازی به کتاب نداشته با مراقبه هم میتونسته ارتباط برقرار کنه

  2. هیتلر کتاب رستاخیز مردگان رو در اختیار داشته و تونسته با قدرت های ماورایی ارتباط برقرار کنه

  3. با سلام به دوستان و برادر کیا لطفا اگه میشه (دای گلوک )رو به(دی گلوکه) تغییر بدید بنظرم که اینجوری تلفظ کلمه راحت تره (اینجانب دارنده B1 زبان المانی!)
    یه نقدی هم من داشتم به نظرم که اگه ما فقط یه زره به خودمون بیشتر باور داشته باشیم و استعداد رو به قومیت و ملیت اولویت بدیم دیگه لازم نیست که از غرب به عنوان سردم دار علم یاد کنیم .به نظر من اینا هیچی نیستن فقط تو سری زدن رو خوب بلدن ما هم تو سری خوردن رو! بابا بزارید ما هم مرزهای علم رو جابجا کنیم دیگه. در کل کشورهای خارجی میان از کشورهای ما ها(خاورمیانه) استعدادارو بر میدارن میبرن اونور بعد ما هم میشینیم فقط پیشرفت اونا رو نظاره میکنیم .یه دفعه نشد یه کاری کنیم از کشورهای دیگه استعداد بیاریم اینور ما استفادشو ببریم. لطفا به نظر من نخندید اونها هم یه روزی هیچی نداشتن ولی روزی شد که به یه همچین ایده ای باور آوردن. به امید ایران آباد.

    • دوست عزیز حرف شما کاملا درست است حتی ذره ای هم جای شک نیست اما با حکومت فعلی ایران هرگز چنین چیزی ممکن نیست اگر به خواطر داشته باشید ایران در چند سال پیش ماشینی ساخت که می توانست با آب کار کند در واقع سوخت آن آب بود ولی به علت حمایت نکردن دولت این پروژه منتفی شد.

  4. خداییش پست هاتون برام ببشتر جالب تر بود تا خود مطلب.خخخخ.خب چرا با کنایه باهم صحبت میکنین؟؟مگه باهم دشمنین اخه؟؟خخخخ.اَی خِدااا

  5. خودش یه یوفو ساخته دیکگه

  6. یه شک هایی میاد تو کلمون که ایا هیلتر خودش با فرامزنی ها ارتباط داشته؟؟ این همه دانشو از کجاش اورده

  7. سازه‌ای چنین بزرگ و خطیر را چطوری قورتش دادند؟

  8. آقا اینستاگرام دان شد ، یک خبر برین باز نمیشه