بررسی هواوی وای 7 پرایم 2018

بررسی هواوی وای 7 پرایم 2018

بررسی هواوی وای 7 پرایم 2018 را در گجت نیوز آماده کرده‌ایم تا این گوشی اقتصادی جدید هواوی را از نظر طراحی، مشخصات فنی، عملکرد سخت افزاری، رابط کاربری، دوربین و نمونه تصاویر، قیمت و قابلیت های نرم افزاری بررسی کنیم و ارزش خرید Huawei Y7 Prime 2018 برای علاقه‌مندان به این اسمارت فون مشخص شود.

سری Y هواوی به سبب قیمت بسیار مناسبشان، همواره یکی از انتخاب‌های محبوب کاربران برای خرید یک گوشی اندرویدی اقتصادی بوده‌اند. این سری حالا با ورود به سال ۲۰۱۸، علاوه بر این که همچنان فاکتور قیمت مقرون‌به‌صرفه را حفظ کرده‌اند، از نظر طراحی و مشخصات سخت افزاری نیز متحول شده و به استانداردهای حال حاضر دنیای موبایل نزدیک شده‌اند.

بنابراین اگر شما هم احتمالا قصد خرید این گوشی و یا یکی از رقبای آن در آینده‌ی نزدیک را دارید، بررسی هواوی وای 7 پرایم 2018 را در گجت نیوز مطالعه کنید تا با نقاط ضعف و قوت این دیوایس آشنا شوید و با مشاهده‌ی تصاویر، اطلاعات کامل‌تری قبل از خرید این گوشی ارزان‌ قیمت به دست بیاورید:

فهرست بخش‌های مختلف بررسی هواوی وای 7 پرایم 2018

با کلیک کردن بر روی هر عنوان می‌توانید به آن بخش از بررسی اختصاصی گوشی هواوی وای 7 پرایم 2018 دسترسی پیدا کنید:

مشخصات فنی گوشی هواوی وای 7 پرایم 2018

بررسی هواوی وای 7 پرایم 2018

در اولین بخش از بررسی هواوی وای 7 پرایم 2018 به سراغ مشخصات فنی این گوشی رفته‌ایم. وای 7 پرایم مدل 2018 از پردازنده‌ای متناسب قیمت خود برخوردار است، اما از نظر حافظه‌ی رم، ظرفیت داخلی، امکانات دوربین و البته سیستم عامل به‌روز، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد:

  • طول بدنه: ۱۵۸.۳ میلی‌متر (۶.۲۳ اینچ)
    ضخامت: ۷.۸ میلی‌متر (۰.۳۱ اینچ)
    عرض: ۷۶.۷ میلی‌متر (۳.۰۲ اینچ)
  • وزن: ۱۵۵ گرم
  • رنگ‌ها: طلایی، مشکی و آبی
  • جنس بدنه: آلومینیوم، پلاستیک و شیشه
  • پورت‌های ورودی: میکرو یو اس بی و جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون
  • پردازنده: اسنپدراگون ۴۳۰ (هشت هسته‌ای به همراه پردازشگر گرافیکی Adreno 505)
  • فرکانس پردازنده: ۱.۴ گیگاهرتز
  • حافظه رم: ۳ گیگابایت حافظه‌ رم
  • ظرفیت داخلی: ۳۲ گیگابایت با قابلیت ارتقا تا سقف ۲۵۶ گیگابایت از طریق کارت حافظه‌ی جانبی
  • محتویات جعبه: گوشی هواوی وای 7 پرایم، آداپتور شارژر دیواری (۵ ولت/ ۱ آمپر)، کابل میکرو یو اس بی، سوزن خروج سیم‌کارت (محتویات جعبه با توجه به شماره مدل و بازار مقصد ممکن است متفاوت باشد)
  • امکانات صدا: هواوی هیسن، فناوری صدای سه بعدی، اسپیکر تک کاناله، تکنولوژی حذف نویز با میکروفون اختصاصی
  • سنسورها: سنسور اثر انگشت بر روی پشت، ژیروسکوپ، سنسور تشخیص مجاورت، قطب‌نما، شتاب‌سنج، فناوری تشخیص چهره
  • ابعاد نمایشگر: ۵.۹۹ اینچ
  • پنل نمایشگر: IPS LCD (نمایش ۱۶ میلیون رنگ)
  • تراکم پیکسلی: ۲۶۹ پیکسل بر هر اینچ (با نسبت تصویر ۱۸:۹)
  • رزولوشن نمایشگر: ۱۴۴۰ در ۷۲۰ پیکسل (اچ دی پلاس)
  • نسبت مساحت نمایشگر به بدنه: ۷۶.۲۸ درصد
  • دوربین اصلی: دوربین دوگانه متشکل از سنسورهای ۱۳ و ۲ مگاپیکسل
    قابلیت‌های دوربین: فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز صحنه
    امکان تغییر گشودگی دریچه‌ی دیافراگم هنگام عکاسی و بعد از عکاسی
    فیلمبرداری تا رزولوشن فول اچ دی با نرخ ۳۰ فریم بر هر ثانیه
    تگ‌گذاری جغرافیایی، فناوری تشخیص چهره و لبخند، فوکوس به محض لمس کاربر، عکاسی پانوراما و HDR
  • دوربین سلفی: ۸ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم به میزان f/2.0
    قابلیت‌های دوربین سلفی: عکاسی با حرکت دست، حالت مخصوص زیباسازی چهره
    افکت فیلترهای رنگی، حالت پانوراما
  • باتری: ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت لیتیوم-یونی
  • نرم افزار و سیستم عامل: اندروید ۸.۰ اوریو و رابط کاربری اختصاصی EMUI 8.0
  • امکانات ارتباطی: ۲ سیم‌کارت همزمان، 4G LTE، وای فای 802.11 b, g, n، وای فای دایرکت، اتصال به دو دستگاه بلوتوثی به طور همزمان، هات اسپات و بلوتوث ۴.۲

 

طراحی

بررسی هواوی وای 7 پرایم 2018

بخش طراحی یکی از آن قسمت‌هایی است که مدل 2018 وای 7 پرایم، بهبودهای فراوانی را نسبت به نسل گذشته‌اش دریافت کرده است. ابتدا از پنل جلویی شروع می‌کنیم. در این قسمت حاشیه‌های طرفین به کلی حذف شده‌اند و حاشیه‌های بالا و پایین نمایشگر نیز به میزان بسیار زیادی کاهش پیدا کرده‌اند. این موضوع باعث شده است که ظاهر بسیار مدرن‌تری برای مدل 2018 به وجود بیاید و قطعا ما این نمایشگر فول ویو را بیشتر می‌پسندیم.

لوگوی نقره‌ای‌رنگ هواوی بر روی حاشیه‌ی پایینی قرار گرفته و دوربین سلفی و اسپیکر مکالمه نیز به همراه چراغ نوتفیکیشن‌ها، بر روی حاشیه‌ی بالایی دیده می‌شود. یک فریم فلزی کاملا منحنی، نمایشگر را به پنل پشتی متصل می‌کند. این فریم توناژ جذابی از خاکستری تیره دارد (در مدل مشکی که برای این بررسی در اختیار ما بود) و هماهنگی آن با دو پنل جلویی و عقبی، هارمونی جذابی برای بدنه ایجاد کرده است. استفاده از فرآیند پوششی NCVM باعث شده است که این لبه دارای ظاهری کروم‌مانند باشد و البته مقاومت بسیار بالایی در برابر خط و خش به دست بیاورد.

دکمه‌های تغییر ولوم و پاور بر روی لبه‌ی سمت راست قرار دارند و پورت میکرو یو اس بی نیز به همراه اسپیکر تک کاناله و جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون بر روی لبه‌ی پایینی آن دیده می‌شوند. قطعا اگر هواوی می‌توانست این پورت را به یو اس بی تایپ سی تبدیل کند، امتیاز بسیار بالاتری نصیب این دیوایس می‌شد. بر روی لبه‌ی سمت چپ، هواوی وای 7 پرایم 2018 میزبان خشاب سیم‌کارت است که برای بیرون آوردن آن نیاز به سوزن خواهید داشت. این خشاب یکی از نقاط قوت گوشی است زیرا از سه جایگاه مختلف برای قرار دادن دو سیمکارت نانو و یک کارت حافظه‌ی میکرو اس دی (تا سقف ۲۵۶ گیگابایت) به شکل همزمان تشکیل شده است. بنابراین دیگر کاربر برای انتخاب بین سیم‌کارت دوم و کارت حافظه محدود نخواهد شد.

برای الگوگیری و تولید قسمت‌های مختلف بدنه، از فناوری برش الماس CNC بهره گرفته شده است تا با خطایی کمتر از ۰.۱ میلی‌متر، همه‌ی قسمت‌ها به طور هماهنگ و با ابعادی دقیق در کنار یکدیگر قرار بگیرند.

به سبب قرارگیری یک شیشه‌ی دو و نیم بعدی بر روی نمایشگر و انحناهای نرمی که در گوشه‌ها به کار گرفته شده است، سطح ارگونومی این محصول بالاتر رفته است. من به دلیل این که همواره از گوشی‌ هایی با نمایشگر کوچک استفاده می‌کنم، معمولا برای کنترل کردن رابط کاربری و نگه داشتن گوشی های بزرگ‌تر مشکل دارم. اما وای 7 پرایم 2018 یکی از آن دیوایس هایی است که با وجود برخورداری از یک نمایشگر تقریبا ۶ اینچی، نگه داشتن و بلند کردن آن از روی سطح، کار آسانی است؛ البته وزن ۱۵۵ گرمی و ضخامت تنها ۷.۸ میلی‌متری نیز کمک بزرگی به این موضوع کرده‌اند.

پنل پشتی وای 7 پرایم 2018 از یک پلاستیک یک‌تکه تشکیل شده که اگر راستش را بخواهید، به شخصه آن را به پنل‌های شیشه‌ای که در برابر جذب اثر انگشت بسیار وحشتناک عمل می‌کنند، ترجیح می‌دهم. این پنل، سطحی مات دارد و به دلیل این‌که نوشته‌های مربوط به استانداردهای نظارتی و لوگوی هواوی با رنگی کاملا تیره و محو در پایین آن قرار دارند، ظاهری شیک به این قسمت بخشیده است. سنسور اثر انگشت طبق معمول بر روی مرکز پنل پشتی و داخل یک کادر دایره‌ای قرار دارد که کمی نسبت به سطح بدنه، فرو رفته است.

این سنسور که ما همواره در بررسی‌ گوشی های هواوی از آن به عنوان نقطه‌ی قوت یاد می‌کنیم، اینجا نیز عملکردی فوق‌العاده دارد و طبق گفته‌ی کمپانی سازنده، می‌تواند در کمتر از ۰.۳۵ هزارم ثانیه، قفل دیوایس را باز کند. این اسکنر، ورژن ۴.۰ سنسورهای اثر انگشت هواوی را در خود جای داده و علاوه بر باز کردن قفل، می‌تواند برای عکس گرفتن، متوقف کردن زنگ هشدار، پاسخ‌گویی به تماس، پایین کشیدن پنل نوتیفیکیشن‌ها و مرور گالری تصاویر مورد استفاده قرار بگیرد.

دوربین‌های دوگانه‌ی وای 7 پرایم 2018 نیز همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، داخل یک بیضی افقی بر روی گوشه‌ی سمت چپ بالای پنل پشتی قرار گرفته‌اند و فلش ال ای دی تک رنگی نیز در سمت راست آنها دیده می‌شود. کادر دوربین‌ها کمی از سطح بدنه بیرون زده است، ولی این بیرون‌زدگی به حدی نیست که قرار دادن گوشی بر روی سطوح صاف مانند میز را دچار مشکل نماید؛ به خصوص اینکه استفاده از پلاستیک به جای شیشه در پنل پشتی نیز لیز خوردن گوشی را تقریبا منتفی کرده است.

نمایشگر

بررسی هواوی وای 7 پرایم 2018

حالا می‌رویم سراغ قسمتی که احتمالا مهمترین ویژگی هنگام خرید یک گوشی جدید محسوب می‌شود. نمایشگر هواوی وای 7 پرایم 2018 از یک پنل غول‌پیکر ۵.۹۹ اینچی تشکیل شده که حدود ۷۶.۳ درصد از مساحت قسمت جلویی گوشی را به خود اختصاص داده است. این نمایشگر از رزولوشن اچ دی پلاس (۷۲۰ در ۱۴۴۰ پیکسل) برخوردار است که یک استاندارد تقریبا مشترک در میان اکثر محصولات پایین رده و اقتصادی محسوب می‌شود.

این رزولوشن، تراکم ۲۶۹ پیکسل بر هر اینچ را برای این نمایشگر به ارمغان آورده است و البته نسبت تصویر ۱۸ به ۹، باعث می‌شود که با یک پنل کاملا کشیده از نظر عمودی مواجه باشید. این نسبت تصویر که حالا دیگر یک استاندارد عادی در میان گوشی های سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ محسوب می‌شود، هنگام تماشای تصاویر، ویدیو و مرور وب، قطعا کارایی جذابی خواهد داشت، اما بعضی از اپلیکیشن‌ها هنوز هم برای آن بهینه‌سازی نشده‌اند و ممکن است نمایش محتوای آنها با مشکل مواجه شود.

البته خوشبختانه کمپانی سازنده راه حل این موضوع را نیز درون تنظیمات نمایشگر قرار داده و با ورود به بخش Full Screen Display، می‌توانید تعیین کنید که کدام‌‌یک از اپ‌ها به شکل پیشفرض به صورت تمام صفحه اجرا شوند (حتی اگر توسعه‌دهنده‌ی آنها، اپلیکیشن را برای این نسبت آماده نکرده باشد). از دیگر تنظیمات نمایشگر می‌توان به قابلیت Eye Comfort برای فعال کردن حالت مخصوص کار در شب و فیلتر شدن بیش از ۵۰ درصد از نور آبی صفحه و البته قابلیت اسمارت رزولوشن که باعث کاهش اتوماتیک رزولوشن برای صرفه‌جویی در مصرف باتری می‌شود، اشاره کرد.

پنل IPS LCD این گوشی به شکل کلی، توانست رضایت ما را جلب کند و تماشای فیلم و انیمیشن بر روی آن کاملا لذت‌بخش است. البته قطعا زنده بودن رنگ‌ها و حداکثر شدت روشنایی صفحه نسبت به مدل‌های گران‌قیمت‌تر نظیر نوا 3 ای، سطح پایین‌تری دارد اما اگر آن را با رقبای هم‌رده مقایسه کنید، نمایشگر وای 7 پرایم 2018 ضعف خاصی ندارد و به خصوص در محیط‌های بسته، می‌توانید از رنگ‌های دقیق و پشتیبانی گسترده‌ی آن از توناژ رنگی استاندارد لذت ببرید.

دوربین

بررسی هواوی وای 7 پرایم 2018

اگر به دنبال دوربین دوگانه باشید، هواوی وای 7 پرایم 2018 یکی از معدود انتخاب‌هایی است که در دنیای موبایل های اقتصادی در اختیارتان خواهد بود. یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی مسئولیت ثبت تصویر را بر عهده دارد و یک سنسور ۲ مگاپیکسلی نیز برای ایجاد افکت بوکه، اطلاعات مربوط به عمق میدان را به واحد پردازش مرکزی ارسال می‌کند.

سیستم فوکوس خودکار این دوربین، مبتنی بر تشخیص فاز صحنه است و عملکرد آن با این که در حد گوشی های گران قیمت سریع نیست، اما بعد از تکمیل عملیات فوکوس، معمولا تاری یا افت شارپنس در کادر تصویر دیده نخواهد شد. مهمترین فاکتور در عملکرد این دوربین دوگانه، رسیدن نور کافی به آن است و اگر محیط عکاسی و سوژه به درستی نوردهی شده باشند، می‌توانید عملکرد مناسبی را از نظر ثبت جزئیات کافی و رنگ‌های زنده از دوربین انتظار داشته باشید.

دوربین دوگانه‌ی وای 7 پرایم 2018 از یک مجموعه‌ی پنج لایه از لنزهای دقیق تشکیل شده تا بتواند جزئیات سوژه را در سطح بالایی ثبت کند و در ضمن طبق گفته‌ی هواوی، یک لایه فیلتر شیشه‌ای نور مادون قرمز نیز بر روی آنها قرار گرفته تا انحرافات رنگی در تصاویر به وجود نیاید. قابلیت Wide Aperture یکی از ویژگی‌های جذاب این دوربین است که اجازه می‌دهد مکان فوکوس بین سوژه و پس زمینه را تغییر داده و به طور همزمان، گشودگی دیافراگم را تا ۷ مرحله افزایش یا کاهش دهید تا میزان تاریِ قسمت‌های خارج از فوکوس افزایش یا کاهش پیدا کند؛ نکته‌ی جذاب اینجاست که بعد از تمام شدن عکاسی و در گالری نیز همچنان می‌توانید به این تنظیمات دسترسی داشته باشید تا احیانا در صورت فوکوس در روی نقطه‌ی اشتباهی، آن را اصلاح کنید.

حالت مخصوص زیباسازی خودکار برای برطرف کردن ایرادات چهره، زیباسازی قسمت‌های مختلف و حذف زوائد پوستی در ده سطح، حالت عکاسی اچ دی آر، حالت پانوراما و فیلترهای رنگی و نوری، از دیگر مودهای قابل انتخاب برای این ساختار دوگانه هستند. در ضمن امکان فیلمبرداری فول اچ دی با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه نیز توسط این دوربین وجود دارد که ما علیرغم این که موفق به ثبت جزئیات مناسب و رنگ‌های دقیقی در این حالت شدیم، اما مایل بودیم که سیستم لرزشگیر آن بهتر عمل کند تا کلیپ نهایی، جلوه‌ی سینمایی‌تری داشته باشد.

دوربین سلفی وای 7 پرایم 2018 نیز از یک سنسور ۸ مگاپیکسلی تشکیل شده که گشودگی دیافراگم 2.0 آن، اجازه می‌دهد نور بیشتری به سنسور برسد و سلفی‌های شفاف‌تری ثبت شود. زاویه‌ی دید این دوربین در حدود ۷۷ درجه است تا بتوانید افراد بیشتری را بدون نیاز به صرف وقت زیاد، به راحتی داخل قاب تصویر جای دهید.

این دوربین سلفی نیز به قابلیت زیباسازی خودکار مجهز شده است که می‌توانید آن را از طریق نوار بالای صفحه فعال کنید. همچنین یکی از ویژگی‌های جذاب آن، امکان سلفی گرفتن در تاریکی با استفاده از نور نمایشگر است. در این حالت، نور نمایشگر به طور خودکار و با توجه به آنالیز دوربین از نور محیط و توناژ رنگی چهره‌ی شخص، تا ۴۵۰۰ کلوین افزایش پیدا می‌کند و در حالتی قرار می‌گیرد که یک سلفی با نوردهی طبیعی و زیبا از فرد جلوی دوربین به ثبت برسد.

در ضمن قابلیتی تحت عنوان Translucent Light Lampshade باعث می‌شود که دوربین نوردهی انجام شده در محیط را مجددا بازسازی می‌کند تا یک نور نرم و ملایم بر روی تمام نقاط چهره انجام شود و اشخاص داخل تصویر، شاداب‌تر و با رنگ‌هایی طبیعی‌تر به نمایش دربیایند.

طبق گفته‌ی کمپانی سازنده، به‌روزرسانی‌های نرم افزاری جدیدی نیز برای این گوشی قابل دریافت است که کاربران بعد از نصب آن، می‌توانند از افکت‌های انیمیشنی واقعیت افزوده و قابلیت تعویض خودکار پس زمینه با تصاویر جذاب، بهره ببرند. این قابلیت در گوشی های گران‌قیمت‌تری نظیر هواوی نوا 3 ای به طور پیشفرض قابل استفاده است و حالا این برند چینی، آن را برای گوشی های اقتصادی خود نیز عرضه کرده است.

در انتها برای این که شما با نحوه‌ی عملکرد دوربین هواوی وای 7 پرایم 2018 بیشتر آشنا شوید، مجموعه‌ای از تصاویر ثبت شده با استفاده از دوربین این گوشی از سوژه‌های مختلف در شرایط نوری متفاوت را آماده کرده‌ایم که آنها را در گالری زیر از گجت نیوز می‌توانید تماشا کنید:

 

باتری و شارژدهی

بررسی هواوی وای 7 پرایم 2018

نسبت به نسل گذشته، مدل 2018 وای 7 پرایم از باتری کوچک‌تری برخوردار است و به جای ۴۰۰۰ میلی‌آمپر، باتری این محصول دارای ظرفیتی معادل ۳ هزار میلی‌آمپر ساعت است. البته به لطف انجام بهینه‌سازی‌های بسیار گسترده بر روی نسل هشتم رابط کاربری EMUI و البته مواردی نظیر رزولوشن بهینه‌ی نمایشگر، این ظرفیت به خوبی جواب‌گوی کاربرانِ با استفاده‌های متوسط و نسبتا رو به بالا خواهد بود.

ما طی این چند روزی که محصول جدید هواوی را بررسی می‌کردیم، معمولا با یک بار شارژ، توانستیم یک روز کامل از آن استفاده کنیم و اگر خیلی اهل انجام بازی‌های گرافیکی و سنگین نباشید، شاید حدود یک روز و نیم نیز بتوانید بدون نیاز به شارژ مجدد از آن بهره ببرید. طبق گفته‌ی سازنده، یک بار شارژ کامل باتری که حدود ۲ ساعت و نیم طول می‌کشد، برای ۱۳ ساعت تماشای مداوم ویدیو و ۵۸ ساعت پخش مداوم موسیقی کافی خواهد بود.

کمپانی سازنده ادعا می‌‌کند که عمر موثر این باتری بیش از ۲ سال است و البته بعد از ۲ سال نیز همچنان بیش از ۸۰ درصد از ظرفیت باتری به طور کامل قابل استفاده خواهد بود. ورژن ۶.۰ قابلیت پاور سیوینگ در هواوی وای 7 پرایم 2018 قرار داده شده است که به هشت روش مختلف، مصرف باتری در مواقع ضروری را به طرز چشمگیری کاهش می‌دهد. با مراجعه به اپلیکیشن فون منیجر و قسمت تنظیمات باتری، کاربر می‌تواند علاوه بر مشاهده‌ی آمار کامل مصرف انرژی در قالب نمودار و در بازه‌های زمانی مختلف، دو حالت پاور سیوینگ و اولترا پاور سیوینگ را فعال کند که هرکدام با غیر فعال کردن بخشی از قابلیت‌های دیوایس، شارژ باتری را برای چند ساعت بیشتر روشن ماندن گوشی، حفظ می‌کنند.

در ضمن در این قسمت کاربر می‌تواند اپلیکیشن‌ها و سرویس‌هایی که مصرف انرژی بالاتری دارند را شناسایی کند و همچنین با لمس کردن یک دکمه، وضعیت باتری و مصرف انرژی را به طور خودکار بهینه‌سازی نماید:

بنچمارک و قدرت سخت افزاری

هواوی برخلاف اکثر گوشی های میان رده‌ی خود، از پردازنده‌های سری کایرین که توسط زیرمجموعه‌ی این کمپانی یعنی های-سیلیکون تولید می‌شوند، استفاده نکرده است. در عوض، وای 7 پرایم مدل 2018 به چیپست اسنپدراگون ۴۳۰ کمپانی کوالکام مجهز شده است. این تراشه یک چیپست هشت هسته‌ای است که از خوشه‌ی Cortex-A53 با فرکانس ۱.۴ گیگاهرتز تشکیل شده است.

۳ گیگابایت حافظه‌ی رم، پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 505 و ۳۲ گیگابایت ظرفیت داخلی با قابلیت ارتقا تا سقف ۲۵۶ گیگابایت نیز این پردازنده را یاری می‌کنند. در مقایسه با گوشی های اقتصادی بازار اندروید، وای 7 پرایم 2018 عملکرد مطلوبی دارد و اکثر اپلیکیشن‌های پرکاربر این روزها بدون مشکل خاصی بر روی آن اجرا می‌شوند. البته در زمینه‌ی اجرای بازی، اجرای بازی‌های گرافیکی و سنگین معمولا با افت فریم بر روی این گوشی همراه می‌شود، اما می‌توانید از بازی‌های پازل و پلتفرمرهای سبک بر روی آن به شکل روان لذت ببرید.

علاوه بر بلوتوث ۴.۲، مودم ال تی ای Cat.4 بر روی این پردازنده تعبیه شده است که در شرایط ایده‌آل، حداکثر سرعت دانلود ۱۵۰ مگابیت و حداکثر نرخ آپلود ۷۵ مگابیت را برای کاربر به ارمغان می‌آورد. یکی دیگر از قابلیت‌های اصلی که در تبلیغات Y7 prime 2018 نیز بر روی آن مانور زیادی داده می‌شود، امکان تشخیص چهره و باز کردن قفل دیوایس از طریق آن است. این گوشی به سنسور خاصی برای این قابلیت مجهز نشده و آنالیز و تشخیص چهره از طریق دوربین سلفی انجام می‌گیرد. با این وجود، اگر نور کافی در محیط وجود داشته و سطح دوربین نیز تمیز باشد، سرعت و دقت شناسایی این فناوری رضایت شما را جلب خواهد کرد. طبق گفته‌ی هواوی، این قابلیت با آنالیز ۱۰۲۴ نقطه‌ی کلیدی بر روی چهره‌ی شخص و با بهره‌‌گیری از هوش مصنوعی، می‌تواند قفل دستگاه را در کمتر از ۹۰۰ هزارم ثانیه باز کند؛ در ضمن برای استفاده از این قابلیت، بهد از فعال کردن آن در قسمت تنظیمات، کافی است دکمه‌ی پاور را فشار دهید تا همزمان با روشن شدن صفحه، عملیات اسکن چهره و باز شدن قفل دستگاه انجام گیرد.

در نهایت برای این که وضعیت عملکرد پردازشی نسخه‌ی 2018 وای 7 پرایم در مقایسه با رقبا را بدانید، در نمودار زیر برایتان امتیازات بنچمارک این دیوایس را آماده کرده‌ایم. در این تست‌ها وضعیت پردازنده و واحد گرافیکی در حالت‌های مختلف -که بر مبنای استفاده‌ی روزانه شبیه‌سازی شده‌اند- به چالش کشیده می‌شود و در نهایت امتیازی برای نشان دادن سطح عملکرد به آن تعلق می‌گیرد:

 

صدا و موسیقی

بررسی هواوی وای 7 پرایم 2018

حالا نوبت به بررسی هواوی وای 7 پرایم 2018 در بخش موسیقی می‌رسد. اسپیکر تک کاناله‌ی این گوشی در لبه‌ی پایینی و در سمت راست پورت میکرو یو اس بی قرار گرفته است. شدت صدای این مدل هنگام پخش موسیقی و تماشای فیلم، مناسب و قابل قبول است و جزئیات و شفافیت صدا نیز در حد متوسطی قرار دارد.

هدفون جداگانه‌ای داخل جعبه‌ی این دیوایس وجود ندارد (در مدلی که برای بررسی در اختیار ما قرار داده شده بود)، اما با برخورداری از جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون، شما می‌توانید هدفون‌ها و هندزفری‌‌های خود را به آن متصل کنید. یکی از اصلی‌ترین قابلیت‌های انحصاری گوشی های هواوی در زمینه‌ی پخش موسیقی، الگوریتم‌های هواوی هیسن است که در مدل وای 7 پرایم نیز می‌توانید از آن بهره ببرید.

علاوه بر بهبود خودکار و بهینه‌سازی فرکانس‌های صدا با نوع هدفونی که به گوشی متصل کرده‌اید، اصلی‌ترین و جذاب‌ترین ویژگی‌ این مجموعه، فناوری پخش صدای سه بعدی است که برای استفاده از آن حتما لازم است که هدفون را از طریق جک هدفون به گوشی متصل کنید. در این حالت می‌توانید با مراجعه به قسمت تنظیمات، حالت فراگیر را فعال کنید و درست مشابه قرار گرفتن در فضای کنسرت و پخش استریو، از موسیقی واید و فراگیر لذت ببرید.

یکی دیگر از ویژگی‌های این اسمارت فون، پشتیبانی از Dual Bluetooth است که با بهره‌گیری از آن، شما می‌توانید دو وسیله‌ی جانبی را به طور همزمان به گوشی متصل کنید. در این حالت گوشی به طور خودکار می‌تواند هر دو وسیله را شناسایی کرده و بین مچ‌بند سلامتی و اسپیکرهای خودرو، تمایز قائل شود. همچنین در صورتی که چند هدفون بلوتوث به طور همزمان قابل استفاده باشند، وای 7 پرایم 2018 می‌تواند آن مدلی که سازگاری بالاتری دارد را شناسایی کرده و به آن متصل شود.

سیستم عامل و رابط کاربری

بررسی هواوی وای 7 پرایم 2018

امکانات نرم افزاری، قطعا یکی از برگ‌های برنده‌ی اصلی وای 7 پرایم مدل 2018 در برابر تمام رقبای هم‌رده محسوب می‌شوند. هواوی عادت خوبش در به‌روزرسانی نرم افزاری محصولاتش را ترک نکرده و این گوشی ارزان قیمت نیز به اندروید ۸ اوریو و ورژن 8.0 رابط کاربری EMUI مجهز شده است. علاوه بر اینکه ظاهر خلوت‌تر و طراحی مدرن‌تری برای آیکون‌ها و صفحات این رابط کاربری در نظر گرفته شده، مهمترین قابلیت آن، مجهز شدن به فناوری‌‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی است.

این دو ویژگی به طور مشترک، همواره نوع مصرف کاربر را تحلیل می‌کنند و با شناسایی عادت‌های رفتاری و اپلیکیشن‌‌های پرکاربرد توسط او، منابع سخت افزاری رم و پردازنده را به شکل بهینه بر روی آن قسمت‌ها متمرکز می‌کنند. این اختصاص منابع به شکل هوشمند، در گذر زمان باعث می‌شود که دیوایس کند نشود و از حداکثر توان پردازشی آن برای جابه‌جا شدن در اپلیکیشن‌ها و صفحات مختلف بهره‌برداری شود.

حالا بیایید تعدادی از قابلیت‌های جدید این رابط کاربری که بر مبنای امکانات جدید اندروید اوریو طراحی شده‌اند را معرفی کنیم. اولین قابلیت، امکان استفاده از دو پنجره به طور همزمان بر روی یک صفحه است. با مراجعه به هر اپلیکیشنی، شما می‌توانید دست خود را برای دو ثانیه بر روی آیکون مربوط به مالتی تسکینگ نگه دارید تا پنجره به دو قسمت تقسیم شود. شما می‌توانید در هر دو پنجره، اپلیکیشن‌های متفاوتی را باز کنید و علاوه بر مرور همزمان، ابعاد هر پنجره را نیز به شکل دلخواه تغییر داده و تنظیم کنید.

دیگر قابلیت EMUI 8.0 این است که شما می‌توانید صفحه را کوچک کنید. در واقع نمایشگر ۶ اینچی این گوشی برای کار کردن با یک دست، کمی بزرگ است و برای این منظور، شما می‌توانید دست خود را بر روی نوار ناوبری پایین صفحه سوایپ کنید تا رابط کاربری کوچک‌تر شود و بتوانید با یک دست، به تمام قسمت‌های آن دسترسی پیدا کنید. با لمس کردن هر قسمت از بالای صفحه، اندازه‌ی رابط کاربری مجددا به حالت تمام صفحه تغییر خواهد کرد.

قابلیت بعدی، منوهای میانبر بر روی آیکون اپلیکیشن‌هاست. این ویژگی که بر روی اکثر اپلیکیشن‌های پیشفرض وای 7 پرایم 2018 وجود دارد، اجازه می‌دهد که انگشت خود را بر روی آیکون‌ها دو ثانیه نگه دارید تا منوی دسترسی سریع آنها باز شود. به طور مثال اگر این کار را بر روی آیکون دوربین انجام دهید، میانبرهایی برای حالت فیلمبرداری، حالت سلفی، قابلیت واید اپرچر و پانوراما باز می‌شود که با لمس کردن هرکدام از آنها، اپلیکیشن به طور مستقیم بر روی آن حالت باز خواهد شد.

قابلیت Wifi Bridge برای به‌اشتراک‌گذاری اینترنت در حالتی که از میان یک جمع، تنها یک نفر به اینترنت وای فای دسترسی دارد، امکان ثبت اسکرین شات با سوایپ کردن سه انگشت بر روی صفحه به شکل عمودی، قابلیت گیم سوئیت برای بازی کردن بدون وقفه و غیر فعال شدن نوتیفیکیشن‌ها، داک شناور برای جابه‌جایی بین بخش‌های مختلف از طریق یک دکمه‌ی لمسی بر روی صفحه، امکان اضافه کردن آیتم‌های داخل نوار ناوبری و تغییر جهت چینش آنها، قابلیت Huawei Clone برای انتقال آسان اطلاعات از یک گوشی قدیمی هواوی به وای 7 پرایم 2018، از دیگر قابلیت‌های جذاب این گوشی در بخش نرم افزاری به شمار می‌روند.

 

مزایا و معایب

مزایا

  • عملکرد فوق‌العاده سریع سنسور اثر انگشت
  • فناوری تشخیص چهره‌
  • مجهز شدن به اندروید ۸ اوریو
  • فناوری صدای سه بعدی و هواوی هیسن
  • مالتی تسکینگ آسان در دو پنجره
  • ارزش خرید بسیار وسوسه‌کننده

معایب

  • عدم برخورداری از مقاومت در برابر نفوذ آب
  • عدم وجود هدفون در جعبه

جمع بندی

حالا در پایان بررسی هواوی وای 7 پرایم 2018 نوبت به جمع‌بندی تمام قسمت‌های بالا می‌رسد. شاید اگر به زمانی در حدود ۵ سال قبل برگردیم، اگر کاربری می‌خواست یک گوشی ارزان قیمت هواوی را خریداری کند، باید قید کیفیت، کارایی و زیبایی را می‌زد. اما حالا این برند چینی با پیشرفتی فوق‌العاده، به مرحله‌ای رسیده است که حتی گوشی های اقتصادی آن نیز دارای طراحی مدرن، بدنه‌ای باکیفیت، سیستم عامل به‌روز و البته ویژگی‌های جذابی مانند فناوری تشخیص چهره هستند.

بنابراین اگر بودجه‌ای در حدود یک میلیون تومان دارید، مدل 2018 از سری وای 7 پرایم می‌تواند یک انتخاب مناسب برای شما باشد. قطعا با برخورداری از یک نمایشگر بزرگ بدون حاشیه، جدیدترین ورژن از سیستم عامل گوگل، روش‌های متنوع برای باز کردن قفل دستگاه، فناوری صدای سه بعدی و البته دوربین دوگانه، این محصول می‌تواند سهمی مناسب از بازار اندرویدی‌های اقتصادی در کشورمان را نصیب خود کند.

در پایان مطلب از دفتر هواوی در ایران که گوشی هواوی وای 7 پرایم 2018 را برای بررسی اختصاصی در اختیار گجت نیوز قرار داده است، تشکر می‌کنیم.

امتیاز گجت نیوز

loading…!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. هواوی چقد خسیس شده چی میشد حالا مگه یه هندزفری میزاشت تو جعبه

  2. سلام
    سعی کنید که در بررسی هاتون برای هر گوشی ، گیمینگ رو هم بررسی کنید با بازی های معروف و حجیم با تشکر

  3. آخه اینم عیب بود درآوردی ؟؟!!!!؟؟؟؟!!!!؟؟؟؟
    کدوم گوشی 200 دلاری قابلیت مقاومت در برابر نفوذ آب رو داره ؟؟؟!!!؟؟؟؟!

  4. این اخه چیش خوبه که اینقدر هوادار داره