نگاهی به طراحی و بررسی ظاهری وای 7 پرایم 2018

نگاهی به طراحی و بررسی ظاهری وای 7 پرایم 2018 ؛ گوشی های اقتصادی هواوی فول ویو می‌شوند!

طراحی هواوی وای 7 پرایم در مدل 2018 به شکلی قابل تحسین، دگرگون شده و از نسل قبلی خود کاملا فاصله گرفته است. سری وای همواره از جمله محبوب ترین گوشی های اقتصادی بازار اندروید بوده‌اند و هواوی نیز با علم بر این موضوع، حالا به بسیاری از خواسته‌های علاقه‌مندان به این سری پاسخ داده است و طراحی ظاهری و کیفیت ساخت Y7 Prime 2018 را بهبود بخشیده است.

نمایشگر فول ویو و لذت تماشای بدون مزاحمت

نگاهی به طراحی و بررسی ظاهری وای 7 پرایم 2018

قطعا اولین موضوعی که در طراحی وای 7 پرایم 2018 جلب توجه می‌کند، نمای جلوی این گوشی است که طراحان هواوی با کاهش قابل توجه حاشیه‌های نمایشگر، موفق شده‌‌اند ظاهری مشابه دیوایس های لوکس بازار را در آن ایجاد کنند. آنها یک نمایشگر غول‌پیکر تقریبا ۶ اینچی را در بدنه‌ای با ابعاد تنها ۱۵۸.۳ میلی‌متر طول و ۷۶.۷ میلی‌متر عرض جای داده‌اند تا به این ترتیب، تاچ اسکرین ۷۶.۳ درصد از مساحت پنل جلویی را به خود اختصاص داده باشد. حاشیه‌های دو طرف نمایشگر در مدل 2018 کاملا حذف شده‌اند و تنها دو حاشیه‌ی حدودا نیم سانتی در بالا و پایین به چشم می‌خورد.

در مقایسه با گوشی هایی که دارای سایز بدنه‌ی مشابهی هستند، وای 7 پرایم 2018 می‌تواند ۱۲.۵ درصد محتوای بیشتری را به کاربر نشان بدهد. هواوی نام فول ویو را برای این نمایشگر انتخاب کرده است و قرار گرفتن یک لایه شیشه‌ی دو نیم و بعدی بر روی آن باعث شده است که سوایپ کردن بر روی صفحه و نگه داشتن دیوایس به طور کلی، آسان‌تر باشد. انحنای دو طرف این شیشه به فریم فلزی همراه پیدا کرده و در نهایت به پنل پشتی می‌رسند تا سطح ارگونومی بدنه به طور کلی افزایش پیدا کند. گوشه‌های گرد و دقت بالای برش الماس CNC باعث شده است که قطعات با دقت کمتر از ۰.۱ میلی‌متر و به شکل کاملا هماهنگی در کنار یکدیگر قرار بگیرند.

این فریم فلزی زیبای خوش‌رنگ!

نگاهی به طراحی و بررسی ظاهری وای 7 پرایم 2018

وای 7 پرایم 2018 نیز مشابه بسیاری از گوشی های امسال، از طراحی ساندویچی بهره می‌برد. پنل نمایشگر و پنل پلاستیکی پشت این گوشی، از طریق یک فریم فلزی به هم می‌رسند و راستش را بخواهید، بعد از بررسی ده‌ها محصول مختلف، این فریم فلزی دارای یکی از جذاب‌ترین ظاهرهایی بوده است که ما تا به حال در میان فریم‌های مختلف دیده‌ایم. در رنگ مشکی این گوشی، فریم فلزی دارای سطحی به رنگ خاکستری تیره است که به لطف پوشش NCVM بر روی آن، سطحی مشابه فلز کروم پیدا کرده و نه آنقدر درخشنده است که چشم شما را بزند و نه آنقدر مات است که با سطوح پلاستیکی اشتباه گرفته شود.

تکنولوژی به‌عمل‌آوری این بخش علاوه بر ظاهر زیبا، به آن مقاومت بالایی نیز داده است و خیلی سخت است که بتوانید بر روی این فریم، خط و خشی پیدا کنید. پورت میکرو یو اس بی در لبه‌ی پایینی این فریم به همراه جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و حفره‌های اسپیکر دیده می‌شود و دکمه‌های پاور و تغییر ولوم نیز در بالای لبه‌ی سمت راست قرار گرفته‌اند.

سطح این دکمه‌ها نیز مشابه خود فریم اصلی است و البته محل قرارگیری آنها برای من که انگشتانی با طول متوسط دارم، کمی بالا بود و ترجیح می‌دادم که آنها به وسط فریم نزدیک‌تر باشند تا بتوانم با یک دست، راحت‌تر به آنها دسترسی داشته باشم.

یکی از نقاط قوت وای 7 پرایم مدل 2018 این است که کاربران می‌توانند علاوه بر سیم‌کارت اصلی، یک سیم‌کارت نانوی دیگر را نیز به همراه یک کارت حافظه‌ی جانبی میکرو اس دی (تا سقف ۲۵۶ گیگابایت)، درون خشاب قرار دهند و به لطف این خشاب سه‌گانه، استفاده از تمام این آیتم‌ها به طور همزمان امکان‌پذیر است؛ هر دو سیم‌کارت به طور همزمان فعال خواهند بود و کاربر می‌تواند از داخل تنظیمات، سیم‌کارت اصلی را انتخاب کند.

پنل پشتی یکپارچه

نگاهی به طراحی و بررسی ظاهری وای 7 پرایم 2018

پنل پشتی هوای وای 7 پریم در مقایسه با مدل سال گذشته که از سه تکه‌ی مختلف تشکیل شده بود، از یک پنل پلاستیکی یک تکه ساخته شده که ظاهری یکپارچه را به این بخش اهدا کرده است. استفاده از این متریال در کنار ضخامت تنها ۷.۸ میلی‌متر و وزن ۱۵۵ گرم، باعث شده است که نگه داشتن گوشی علیرغم نمایشگر بزرگ آن، بسیار آسان باشد و افراد دارای دست‌های ظریف نیز بتوانند برای دقایق طولانی بدون خسته شدن، از آن استفاده کنند. طراحان هواوی با پشت سر گذاشتن چالش‌های متعدد، موفق شده‌اند نوارهای آنتن را پنهان کنند و با تغییراتی در محل قرارگیری باتری، این ظاهر جذاب را برای قسمت پشتی ایجاد کنند.

یکی از نقاط قوتی که درباره‌ی این طراحی پسندیدم، محو شدن لوگوی هواوی و علائم مربوط به استانداردهای ایمنی در پایین پنل پشتی بود. مجموعه‌ی این لوگوها با رنگ خاکستری کاملا تیره طراحی شده‌اند و در نگاه اول، اصلا توی ذوق کاربر نخواهند زد، سنسور اثر انگشت فوق سریع وای 7 پرایم 2018 نیز مشابه بسیاری از دیوایس های هواوی، بر روی مرکز پنل پشتی قرار گرفته است. با وجود این که افرادی ترجیح می‌دهند این سنسور داخل دکمه‌ی هوم و جلوی گوشی قرار بگیرد، به شخصه این محل را برای اسکنر اثر انگشت مناسب‌تر می‌دانم و به خصوص در لحظه‌ی روشن شدن نمایشگر، ترجیج می‌دهم که انگشتان خودم جلوی دیدم را نگرفته باشند.

نگاهی به طراحی و بررسی ظاهری وای 7 پرایم 2018

دوربین دوگانه‌ی وای 7 پرایم 2018 در گوشه‌ی سمت چپ بالای گوشی قرار گرفته‌اند و یک قاب فلزی تقریبا درخشنده، آنها را در خود جای داده است. این قاب در حدود یک میلی‌متر از بدنه بیرون زده است که البته به لطف پلاستیکی بودن پنل پشتی، این موضوع هنگام قرار دادن دیوایس بر روی میز و سطوح افقی صیقلی، باعث لیز خوردن آن نمی‌شود.

آزمایش‌هایی که دوام کیفیت را تضمین می‌کنند

نگاهی به طراحی و بررسی ظاهری وای 7 پرایم 2018

با وجود این که وای 7 پرایم 2018 در زمره‌ی گوشی های ارزان قیمت اندرویدی طبقه‌بندی می‌شود، اما این به هیچ وجه به معنای آن نیست که کمپانی سازنده در ساخت آن کم‌کاری کرده و اتفاقا برعکس، هواوی آزمایش‌های طاقت‌فرسایی را بر روی بدنه‌ی این محصول انجام داده است تا از مقاومت آن در برابر استفاده‌ی طولانی مطمئن شود.

طبق اطلاعات کمپانی سازنده، ۲۰۰ هزار بار فشردن دکمه‌ی پاور، ۵۰ هزار بار فشردن دکمه‌‌های ولوم، ۱۰ هزار بار وارد کردن و خارج کردن کابل از پورت میکرو یو اس بی، ۵ هزار بار قطع و وصل کردن هدفون از طریق جک ۳.۵ میلی‌متری و ۸۰۰ هزار بار لمس تاچ اسکرین، سطوحی هستند که بر روی این دیوایس با موفقیت آزمایش شده و قطعات وای 7 پرایم 2018 به راحتی در برابر این میزان از کار بدون هیچ مشکل و افت عملکردی می‌توانند دوام بیاورند.

گفتنی است که تمام این آزمایش‌ها از دمای -۴۰ تا ۷۰ درجه‌ی سانتی‌گراد تکرار شده‌اند تا مقاومت بدنه در برابر هر نوع شرایط آب و هوایی سنجیده شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. آخ کسایی که فیلم می بینن ارزش اون ویژگی فول ویوو می فهمن

    قیافه شیک و مرتب، صفحه نمایش و دوربین مناسب، همه چیز خوبش

    ممنون هوآوی که محصولات خوب و در عین حال خوش قیمتی تولید می کنی

  2. هیچی ضمانت سامسونگو نداره

  3. چرا همه گوشی هاش شبیه هم شده