آیا لوگوها و سنبل‌های عصر حاضر با انجمن های مخفی ارتباطی دارند؟!

آیا لوگوها و سنبل‌های عصر حاضر با انجمن های مخفی ارتباطی دارند؟

لوگوها و علامت‌های مختلف از گذشته تاکنون نمادهایی از موضوعات گوناگون بوده‌اند و در عصر ما هم کمپانی‌ها، اپلیکیشن‌ها و محصولات تکنولوژی اکثرا با لوگو مخصوص خود شناخته می‌شوند؛ با این تفاسیر، آیا ممکن است که این نمادها با انجمن های مخفی مانند فراماسونری ارتباطی داشته باشند؟

لوگوها تقریبا در هر کجا که نگاه کنیم حضور دارند؛ از لوگوی وب سایت گجت نیوز گرفته تا علامت مخصوص مرورگر گوگل کرومی که اکثر ما با آن به وب سایت سر می‌زنیم، خودرویی که سوار آن می‌شویم و یا محصولات غذایی که مصرف می‌کنیم؛ از طرف دیگر، بسیاری از علاقه‌مندان به تئوری‌های توطئه با موضوع استفاده از سنبل‌های مختلف در انجمن های مخفی و گروه‌های پنهانی گوناگون آشنا هستند.

آیا لوگوها و سنبل‌های عصر حاضر با انجمن های مخفی ارتباطی دارند؟!

شباهت برخی از لوگوها و نمادهای معروف با سنبل‌های انجمن های مخفی

انجمن‌هایی مانند ایلومیناتی، فراماسونری و گروه‌های مشابه که به واسطه فعالیت‌های مخفی، همیشه یکی از سوژه‌های جنجالی و داغ طرفداران موضوعات اسرارآمیز و پنهان‌کارانه بوده‌اند و اشخاص مختلف هم با ارتباط دادن موضوعاتی که با عقیده و نظرشان همخوانی ندارد،‌ به آن‌ها،‌ به این نظریه‌ها دامن زده‌اند و از ابهامات موجود به نفع خود استفاده کرده‌اند.

در همین رابطه قصد داریم تا برخی از معروف‌ترین لوگوهایی که همه‌روزه با آن‌ها سر و کار داریم را از دید شیفتگان سنبل شناسی و تئوری‌های توطئه بررسی کنیم و در مورد ارتباط این نمادها با مفاهیم جنجالی مختلف بیشتر بحث کنیم؛ با ما همراه باشید.

ارتباط لوگوها و علامت‌های مدرن با انجمن های مخفی

از سال‌ها پیش تاکنون بحث استفاده از لوگو و سنبل برای رساندن مفاهیم مختلف، به کوتاه‌ترین شکل ممکن، مطرح بوده و اینطور که به نظر می‌رسد،‌ در دوران کنونی این استفاده به حداکثر خود رسیده است؛ انجمن های مخفی مورد بحث ما هم مانند کمپانی‌های مختلف، از این سنبل‌ها برای برقراری ارتباط با مخاطبان خود استفاده کرده‌اند و به گونه‌ای قواعد مورد تاییدشان را در قالب نمادها به نمایش گذاشته‌اند.

آیا لوگوها و سنبل‌های عصر حاضر با انجمن های مخفی ارتباطی دارند؟!

شباهت لوگوی فیس بوک با علامت Tubal Cain فراماسون‌ها

بحث را در ابتدا با لوگوی معروف فیس بوک، یکی از معروف‌ترین شبکه‌های اجتماعی حال حاضر دنیا که اخیرا با جنجال‌های مربوط به درز اطلاعات خصوصی کاربرانش خبرساز شد، شروع می‌کنیم؛ این لوگو به صورت یک حرف اف انگلیسی کوچک داخل زمینه‌ای آبی رنگ است و در نگاه اول به عنوان نمادی ساده و بدون پیچیدگی به نظر می‌رسد.

با این وجود افرادی که با سنبل‌های فراماسونری آشنا هستند، می‌گویند که لوگوی مورد نظر با نماد “Tubal Cain” این انجمن مخفی همخوانی دارد و همانطور که در عکس بالا می‌بینیم، شباهت‌های کلی این سنبل‌ها با هم قابل‌انکار نیست!

آیا لوگوها و سنبل‌های عصر حاضر با انجمن های مخفی ارتباطی دارند؟!

شباهت لوگوی جیمیل با پیشبندهای فراماسونری

پس از فیس بوک نوبت به سرویس ایمیل کمپانی گوگل می‌رسد که لوگوی آن،‌ یعنی پاکت سفید با نوار قرمز رنگی که حرف ام انگلیسی را نشان می‌دهد،‌ برای بسیاری از مردم دنیا آشناست؛ با این حال در میان اعضای انجمن فراماسونری، پیشبندهای معروفی وجود دارند که به دور کمر بسته می‌شوند و همانطور که در تصویر بالا می‌بینیم، شباهت‌هایی بین لوگوی جیمیل و این نوع پیشبندها قابل رویت است.

این پیشبندها در مراسم فراماسون‌ها با معانی معنوی و اسرارآمیز مرتبط هستند و گفته شده که به عنوان نمادی از برگ‌های انجیری که آدم و هوا برای پوشاندن اندام‌های جنسی خود استفاده کردند، در آداب و رسوم این انجمن مخفی کاربرد دارند.

آیا لوگوها و سنبل‌های عصر حاضر با انجمن های مخفی ارتباطی دارند؟!

تشابه نماد فروشگاه گوگل پلی با سنبلی که به اسم مهر شیطان معروف است.

در میان لوگوها و علامت‌های استفاده‌شده توسط گوگل، علامت فروشگاه مجازی گوگل پلی هم در بین نظریه‌پردازان مورد توجه قرار گرفته و به شباهت‌های آن با نمادی که شیطان‌ پرستان به عنوان مهر لوسیفر می‌شناسند، اشاره شده است؛ بر اساس اسناد موجود، این مهر شیطان اولین بار در کتابی حاوی وردهای جادوگری و مطالب مرتبط با علوم غریبه، در قرن 16 میلادی مورد بحث قرار گرفته است.

اما آخرین مورد از لیست لوگوها و نمادهای جنجال‌برانگیز مدرن هم مجددا به کمپانی گوگل و مرورگر فوق‌العاده معروف و محبوب آن، یعنی گوگل کروم مربوط می‌شود که بر اساس آمار سال 2016 این کمپانی، حداقل 2 میلیارد نفر در دنیا از آن استفاده می‌کنند.

آیا لوگوها و سنبل‌های عصر حاضر با انجمن های مخفی ارتباطی دارند؟!

همانطور که می‌دانیم، عدد اسرارآمیز 666 که به مباحث شیطان پرستی مربوط است، در داستان‌ها، فیلم‌ها و متون مختلف مورد توجه قرار گرفته و این بار هم به نظر می‌رسد که با نگاهی دقیق‌تر و توطئه‌آمیزتر به لوگوی گوگل کروم، این عدد در نماد معروف مرورگر کمپانی گوگل ظاهر می‌شود.

آیا لوگوها و سنبل‌های عصر حاضر با انجمن های مخفی ارتباطی دارند؟!

به واسطه تشابه دو رقم 9 و 6 در نگارش انگلیسی، نمی‌توان انکار کرد که عدد 999 هم در نماد گوگل کروم قابل رویت است و از طرف دیگر، شباهت تفسیر شده از این لوگو، از موارد پیشین لیست ما کمی جنجالی‌تر بوده و در میان طرفداران نظریه‌های مطرح‌شده در مورد ارتباط لوگوها با نمادهای مختلف شیطان پرستی و انجمن های مخفی، از اقبال کمتری برخوردار است.

با این حال، مانند لوگوهای قبلی این مورد هم به میزان کافی در بحث‌های نماد شناسی بررسی شده و در مورد آن صحبت‌های مختلفی مطرح شده است.

اما همانطور که می‌دانیم، موضوع استنباط معانی گوناگون از لوگوها و ارتباط دادن این نمادها به گروه‌های مخفی و شخصیت‌های افسانه‌ای باستانی، همانند بسیاری از مباحث دیگر قطعیت و اطمینان صد درصدی را همراه خود ندارد و به دلیل دخالت عنصر شانس و بروز پدیده‌های تصادفی، نمی‌توان گفت که تفسیرهای ارائه‌شده به طور کامل درست هستند.

با این حال، در صورت واقعی بودن ادعای نظریه‌پردازان تئوری‌های توطئه، کنار آمدن با ایده دخالت انجمن های مخفی در چنین سطحی از زندگی افراد برای بسیاری اصلا کار راحتی نبوده و این موضوع تصورات ما در مورد آزادی نسبی نوع بشر در قرن 21 را به چالش می‌کشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

26 دیدگاه

  1. مالکان ابن برنامه ها همگی یهودی هستند.

  2. هر آدم عاقلی وقتی این همه سند و مدرک را می بیند، متوجه میشه دنیاد دست کیه!!!

  3. اینا که میگن خرافات اول برن ببینن فراماسون ها کین و چین بعد بیان نظر بدن

  4. پرسش :گیریم که این لگو ها نمادهای این انجمنهای پنهان هستند اما چرا این نمادها را در قالب لگو برای شرکتها و در ویدیوهای تجاری و موزیک به انسانها مرتب نشان میدهند و بیشتر انسانها هم که در باغ نیستند؟ تا جایی که من جستجو کردم و هنوز هم ادامه دارد، اثر این نمادها در ضمیر ناخدآگاه و بعد چهارم است. در بعد چهارم احساست انسان هستند و خرد و فکر در بعد دیگری است. در آنجا کودک درون بقول کارل یونگ مانده است و اسیر احساستش هست و آنچه ما در زندگی روزمره انجام میدهیم این کودک درون که مشکلات خاص خودش را دارد بنا به آن مشکلات یا ما را همراهی می کند و یا خرابکاری می کند. اینها در آنجا به انسان نشان میدهند اسیر و برده اند و راه نجاتی برایشان نیست. اثرش را در این بعد سوم می بینیم که همه نوع جنایت و پدوفیلی در مقابل چشمان انسانها انجام میشود و کسی نمی خواهد ببینیدو کاری هم نمی کند. اگر آگاه باشید به اثر این نماد ها و با کار روی احساست و افکاری که ظاهراً اتفاقی در ضمیر انسان رفت و آمد دارند و ریشه یابی آنها و کار روی کودک درون و سایه انسان می توان با آگاهی اثر اینها را از بین برد. می گوینددر بعدی های بالاتر که موجودات با هم سخن نمی گویند با این نمادها خودشان را نشان میدهند. باید براستی اینها را شناخت و دریافت که اینها براستی که هستند و چه می خواهند و گمراه نشد. تفاوت ما با اینها در این است: آنها برای انسانها مشکل کرده اند و انسانها نمی توانند تصور کنند و باور کنند چنین چیزهایی در مقابل چشمانشان در حال وقوع است آنهم در تمام دنیا. ولی خود آنها می توانند تصور کنند و می دانند چگونه به عمل در بیاورند. تنها آگاهی و دانستن. تا می توانید مطالعه کنید.

  5. کل نظراتتون خوندم دقیقا همه بدون فکر کردن به نمادها نظر میدن
    بدون فکر کردن هرچی از دهنشون درمیاد می نوویسن
    کمی به خودتون و خودمون فکر کنیم اگه قرار نیس با فکر کردن و دلیل منطقی حرف بزنیم چ فرقی با حیوان ناطق داریم….

  6. گجت نیوز نباید سراغ خرافات میرفتی

  7. مطلب خوبی بود … کاملا درسته

  8. رائفی پور درونتون رو خاموش کنین ب فیلم و بازی با نگاه سرگرمی نگاه کنین دنیا جای خوبیه

    • 1. کجای دنیا جای خوبیه؟ خیالستان/زیست‌بوم؟ جای بعضیا/جای همه؟
      2. فیلم/بازی، هرکس با هر نگرشی را از تحصیلِ علم، ثروت، تربیتِ فکری/بدنی و خلاصه هر نوع پیشرفتی باز می‌دارد؛ مگر اینکه فقط فرجۀ بین دو سکانس باشد؛ البته سرگرمی تنها این‌دو نیست.

    • شما ظاهرا خیلی بهت خوش گذشته!!!
      اگه فیلم ها فقط برای سرگرمی بود الان هالیوودی وجود نداشت!!

  9. – آدم و هوا برای پوشاندن اندام‌های جنسی > آدم و حوا برای پوشاندن عورت‌ +

  10. این مطالب نه حزعبلاته و نه چرندیات و یا حرف هایِ یه نفرِ به خصوص . این ها واقعیات دنیاییه که بر خلاف یه عده که برای خودی نشون دادن تنها مخالفت با مسلمات رو یاد گرفتن ، هیچ ابا و رودربایستی از ابراز و اظهار خود و عقائدشون ندارن . عکسا هم گویا و واضح تر از اونیه که با مخالفت بشه انکارشون کرد

  11. بالاخره سایتتون حامی فقراست یا مفسر مذهبه… .
    حاجی خود لوگوئه گجت نیوز دو تا مثلثه داخل همِ اسراییل‌رو تو ذهنت ترسیم میکنه… .
    البته تو ناخداگاهت… .
    حرف G هم که وسطشه… .
    پس شمام باهاشون در ارتباطین و خودتونو زدن به علی چپ… .
    یا شاید هم گذاشتنتون تو علی چپ و عروسک خیمه شب بازی هستین و خودتون خبر ندارین… ؟!

  12. حاجی خود لوگوئه گجت نیوز دو تا مثلثه داخل همِ اسراییل‌رو تو ذهنت ترسیم میکنه… .
    البته تو ناخداگاهت… .
    حرف G هم که وسطشه… .
    پس شمام باهاشون در ارتباطین و خودتونو زدن به علی چپ… .
    یا شاید هم گذاشتنتون تو علی چپ و عروسک خیمه شب بازی هستین و خودتون خبر ندارین… ؟!

  13. من به این خزعبلات اعتقادی ندارم

  14. ای بدبختی این توهمات چیههه

  15. رافی پوریه همش چرنده

  16. مطلب جالبی بود، یاد رائفی پور افتادم البته اون از دماغ آدمیزاد هم نماد شیطان پرستی در میاره! آدم مریض همینه دیگه