اختاپوس ها منشائی فرازمینی دارند و سوار بر شهاب سنگ‌ها به زمین آمده‌اند!

اختاپوس ها منشائی فرازمینی دارند و سوار بر شهاب سنگ‌ها به زمین آمده‌اند!

اختاپوس ها موجودات جالب و عجیبی هستند که جمعیت آن‌ها چند صد میلیون سال پیش به یک‌بار در زمین زیاد شد؛ همین موضوع و برخی شواهد دیگر باعث شده تا در پژوهش اخیر محققان، فرضیه فرازمینی بودن این موجودات را مورد توجه قرار بگیرد.

اختاپوس ها به صورت تخم‌هایی که در سرمای زیر دمای انجماد آب یخ بسته بودند، میلیون‌ها سال پیش سوار بر شهاب سنگ‌ها و ستاره‌های دنباله‌دار به زمین آمده‌اند؛ این ادعا بخشی از نظریه جدید ارائه‌شده توسط دانشمندان است که احتمال بیگانه بودن اجداد اختاپوس و منشا فضایی این موجودات را بر اساس برخی شواهد جمع‌آوری‌شده مطرح می‌کند؛ در بررسی دقیق‌تر این موضوع با ما همراه باشید.

سفر اختاپوس ها از فضا به زمین

تحقیق اخیر که توسط 33 دانشمند تهیه شده و نتایج آن در ژورنال معتبر “Progress in Biophysics and Molecular Biology” به چاپ رسیده، علاوه بر ادعای مورد نظر در مورد اختاپوس ها منشا شکل‌گیری حیات در سیاره زمین را به عوامل فرازمینی ارتباط می‌دهد و در مورد موضوع جرقه اولیه به وجود آمدن زندگی در کره خاکی ما بحث می‌کند.

تا این لحظه پاسخ‌ها و بازخوردهای دریافت شده توسط نویسنده‌ها بین سکوت و تعجب متغیر بوده است؛ به صورت دقیق‌تر، این محققان گفته‌اند که دلیل اصلی انفجار حیات بر روی زمین در دوره زمین شناسی کامبرین (Cambrian)، احتمالا به بمباران سیاره توسط اجرام آسمانی مختلف مربوط می‌شود و منشا ایجاد زندگی در خارج از جو سیاره شکل‌گرفته و از طریق شهاب‌ها و سنگ‌های سرگردان به اتمسفر کره ما وارد شده است.

اختاپوس ها منشائی فرازمینی دارند و سوار بر شهاب سنگ‌ها به زمین آمده‌اند!

ادعای جنجالی دیگری که در این پژوهش مطرح شده، کل جهان هستی را به عنوان یک زیست کره بزرگ در نظر می‌گیرد و بحث قرار گرفتن منشا زندگی در جای دیگری از کیهان را مطرح می‌کند؛ به این ترتیب می‌توان این احتمال را مدنظر داشت که همانند زمین، سیاره‌های دیگر هم بوده و یا هنوز هستند که حیات بر روی آن‌ها شکل ‌گرفته است و به همین دلیل می‌توان واقعی بودن موجودات فضایی و یا حداقل شکلی ابتدایی از زندگی در جای دیگری از کیهان را با قاطعیت بیشتری در نظر گرفت.

اما اختاپوس ها در این ماجرا نقشی مهم در دستیابی به نتایج ایفا می‌کنند و تکامل بسیار سریع آن‌ها چیزی در حدود 270 میلیون سال پیش که تقریبا 250 میلیون سال پس از دوره کامبرین اتفاق افتاد،‌ به طور مشخص مورد بررسی قرار گرفته است.

به عنوان مثال پیچیدگی ژنتیکی این جانوران نسبت به گونه انسان، مغز بزرگ، سیستم عصبی پیچیده و قابلیت‌های شگفت‌انگیزی مانند توانایی تغییر شکل و رنگ، چشم‌های دوربین مانند و بدن منعطف تنها تعدادی از ویژگی‌هایی هستند که گونه اختاپوس را در سیر تکامل جانداران زمین از مابقی موجودات متمایز می‌کنند.

اختاپوس ها منشائی فرازمینی دارند و سوار بر شهاب سنگ‌ها به زمین آمده‌اند!

چنین پیشرفت‌هایی در مسیر تکامل و ناموفق بودن دانشمندان در کشف خصوصیات ژنتیکی مشاهده‌شده در اختاپوس، در موجودات دیگر، باعث شده تا احتمال وارد شدن تخم این جاندار به زمین، از طریق منبعی فرازمینی مانند بارش‌های شهابی و به شکل یخ‌زده، بالا برود.

این نوع جانور به عنوان باهوش‌ترین موجود بین جانداران غیر مهره‌دار به حساب می‌آید و به واسطه‌ی نسبت بالای اندازه مغز به بدن، در کنار سایر ویژگی‌های ذکرشده، مدت‌هاست که محققان احتمال وجود توانایی یادگیری از طریق دیدن را در آن‌ها مطرح می‌کنند؛ به این ترتیب می‌توان گفت که نتایج تحقیق اخیر باعث می‌شود تا صحبت‌های برخی از نویسنده‌ها که پیش از این در مورد منشا فرازمینی اختاپوس ها مطرح شده بود، جنبه علمی قوی‌تری پیدا کند و به صورت کلی بحث وارد شدن شکل‌های ابتدایی حیات از طریق اجرام آسمانی سرگردان به زمین، بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. این صد در صد کذب محض حیا اویل بار به وسیله هیدرو کربن ها در اعماق کناره پشتی اقیانوسی صورد گرفت (بزرگ ترین گسل جهان که طولش از قطب شمال تا جنوب) لطفا در مورد مطلب داخل پرانتز تحقیق کنید بهد دیس کامنت کنید و به این سایت دروغین باور نکنید

  2. مقاله هاتون خیلی عالی هستن

  3. خندم میگره از این چیزا