سرعت اینترنت همراه

رکورد سرعت اینترنت همراه به 1 گیگابیت بر ثانیه رسید

رکورد سرعت اینترنت همراه در ایران شکست. با حضور آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور در مراسم افتتاح پروژه‌های جدید اپراتور همراه اول، رکورد اینترنت موبایل با سرعت 1 گیگابیت بر ثانیه در شبکه همراه اول ثبت شد.

روز گذشته مراسم افتتاح و رونمایی از پروژه‌های جدید اپراتور همراه اول برگزار شد و برخی مسئولان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات از جمله محمد جواد آذری جهرمی (وزیر ارتباطات)، حمید فرهنگ (مدیرعامل اپراتور همراه اول)، اعضای هیات مدیره همراه اول، حسین فلاح جوشقانی (رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی) و مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت مخابرات ایران در آن حضور داشتند. در این مراسم پروژه‌های بزرگ همراه اول با سرمایه‌گذاری 2 هزار و 325 میلیارد تومانی توسط وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به بهره‌برداری رسید.

سرعت اینترنت همراه

طی این مراسم، سامانه جامع خدمات مشتریان به عنوان بزرگترین طرح در صنعت فناوری اطلاعات کشور، مرکز کنترل مدیریت همراه اول برای پایش کیفی شبکه به عنوان پیشرفته‌ترین مرکز مدیریت شبکه کشور و بزرگترین مرکز مانیتورینگ و مدیریت کیفیت سرویس در خاورمیانه به لحاظ تعداد مشترک، مرکز بومی عملیات امنیت، مرکز بومی مدیریت و پاسخگویی به رخداد و همچنین مرکز داده شهید بابایی به بهره‌برداری رسید. علاوه بر آن، سرویس‌های همراه یار، پارس رایت برای جلوگیری از نشت اطلاعات سازمانی، هوشمندسازی شبکه انرژی، خدمات دولت همراه، پلتفرم خدمات‌رسانی دیجیتال به کسب و کارها و زیست بوم بومی سازی شده امن گوشی های هوشمند رونمایی و افتتاح شدند.

آذری جهرمی در این مراسم اظهار کرد ما امروز شاهد اتفاقات خوبی در همراه اول هستیم و این موضوع نوید یک حرکت جدید را به جامعه ارتباطاتی کشور می‌دهد. در شش ماه اخیر توسعه بسیار سریعی در همراه اول صورت گرفته و با این توسعه، همه شهرهای کشور تحت پوشش خدمات نسل 3 و 4 قرار گرفتند. وی افزود:

همراه اول همه عظم خود را جزم کند تا در راستای ماده 69 برنامه ششم توسعه کشور که بحث هوشمندسازی مدارس کشور را بر عهده وزارت ارتباطات و وزارت آموزش و پرورش گذاشته است، ظرف یک سال همه 108 هزار مدرسه کشور را به شبکه ملی اطلاعات متصل کند تا در سال آینده یکی از برنامه‌ها اعلام اتصال این مدارس به شبکه ملی اطلاعات باشد.

سرعت اینترنت همراه

رکوردشکنی سرعت اینترنت همراه

در این مراسم برای اولین بار در کشور در بستر فناوری (MIMO)، رکورد سرعت اینترنت همراه شکسته شد. در حضور وزیر ارتباطات، سرعت اینترنت همراه 1 گیگابیت بر ثانیه در شبکه همراه اول به ثبت رسید که بیشترین سرعت ارائه شده در نسل 4.5 تلفن همراه کشور تا به امروز است.