شاسی بلند تمام الکتریکی بورگوارد BXi7

شاسی بلند تمام الکتریکی بورگوارد BXi7 معرفی شد

خودرو شاسی بلند تمام الکتریکی بورگوارد BXi7 معرفی شد. این خودرو مبتنی بر BX7 طراحی شده و از جدیدترین تکنولوژی تمام برقی شرکت چینی/آلمانی بورگوارد بهره می‌برد. در ادامه با مشخصات فنی و قابلیت های این کراس اوور بیشتر آشنا شوید.

اوایل هفته‌ی جاری بود که شرکت بورگوارد از یک کراس اوور کوپه جذاب با نام BX6 Coupe پرده برداشت. حال آن‌ها روز گذشته از یک خودرو شاسی بلند دیگر مبتنی بر خودرو BX7 خود پرده برداری کرده‌اند که از یک تفاوت بزرگ و آن هم «سیستم محرک تمام الکتریکی» برخوردار است. نام این شاسی بلند تمام الکتریکی بورگوارد BXi7 است که حالا علاوه بر یک سیستم محرک و نام جدید، از ویژگی‌های ظاهری جدیدتری نیز بهره‌مند شده است.

شاسی بلند تمام الکتریکی بورگوارد BXi7

طراحی بورگوارد بی ایکس آی 7 شیک و جوان پسند است و نسبت به نسخه اصلی خود کمی اسپورت‌تر شده است. در داخل تریم چرمی و چوبی همراه صندلی‌هایی با تنظیم 10 حالته قرار دارد و یک سیستم اطلاع رسانی/سرگرمی همراه نمایشگر 8 اینچی نیز درست در وسط کنسول میانی خودرو قرار گرفته است. با نگاهی به داشبورد جلو و کنسول این خودرو، به شباهت‌های زیادی که بین آن و پژو 207 وجود دارد پی می‌بریم.

شاسی بلند تمام الکتریکی بورگوارد BXi7

مشخصات فنی بورگوارد BXi7

نسخه‌ی اصلی خودرو BX7 از یک پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ شده بهره‌مند است که قادر به تولید 224 اسب بخار است. این نیروی تولید شده توسط یک گیربکس اتوماتیک به هر چهار چرخ خودرو منتقل می‌شوند. اما در نسخه‌ی الکتریکی آن یعنی بورگوارد BXi7 شاهد حضور سیستم محرک الکتریکی همراه با 2 پیشرانه الکتریکی هستیم که می‌تواند تولید بیشتر 238 اسب بخار و گشتاور 390 نیوتن‌متر را بر عهده بگیرد.

شاسی بلند تمام الکتریکی بورگوارد BXi7

بورگوارد BXi7 می‌تواند در عرض 7.9 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت رسیده و حداکثر سرعت 195 کیلومتری را در اختیار داشته باشد. شما برای رساندن شارژ باتری‌های لیتیوم یونی این خودرو به 80 درصد، تنها 45 دقیقه زمان نیاز خواهید داشت و با هر بار شارژ کامل آن‌ها نیز می‌توانید تا 375 کیلومتر را بپیمایید. سیستم کنترل حرارتی هوشمند BXi7 ‌با استفاده از فناوری تمام الکتریکی شرکت بورگوارد باعث می‌شود تا حتی زمانی که دمای بیرون از خودرو منفی 30 یا مثبت 55 درجه سانتی‌گراد هست نیز باتری‌های خودرو بدون مشکل کار کنند.

بورگوارد قرار است تا سال 2020 چیزی در حدود 800 هزار دستگاه از این خودرو را به صورت سالانه به تولید رسانده و ظرفیت تولید خود را تا سال 2025 به 1.6 میلیون دستگاه برساند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

9 دیدگاه

  1. جانم به فدات! چقدر خوبی تو ماشین نیست عشقه عشششق

    • گرچه فرصت‌طلبای کلّاش،‌ ماشین چینی رو از جون آدمیزاد گرونتر به خرپولا میندازن
      ولی این دلیل نمیشه جونتو فدای آهن پاره، کنی
      ماشین وسیلۀ زیر پاست نه بیشتر
      وقتی میگی: “قربونش برم” یعنی اگه زیرت گرفت، تو سقط شی ولی اون حتّا یه خراش هم برنداره
      حیفِ اون زحمتا که ننه/بابات کشیدن!

  2. اگه قرمز بود خوشگل تر بود

  3. ولی ما پراید داریم که چهل ساله تولید میشه
    و چهل سال دیگه هم تولید میشه

  4. اینا ماشین میسازن میگن تا 2025 زیادش کنیم ن بعدش متوقف میشه یا مدل جدید او سالش میاد