هواوی Honor 10

هواوی Honor 10 ، جایگزین ارزان قیمت و قابل احترام هواوی پی 20 پرو

در این مقاله به مقایسه بررسی گوشی هواوی Honor 10 خواهیم پرداخت. به اعتقاد ما، آنر 10 همراه با دوربین دوگانه، نمایشگر ناچ و قاب پشتی دورنگ، جایگزین ارزان قیمت و قابل احترامی برای هواوی پی 20 پرو خواهد بود.

گوشی هواوی Honor 10 به عنوان نخستین پرچمدار جهان که به حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر اولتراسونیک مجهز شده، رسما در لندن رونمایی شد. همین بهانه‌ی خوبی است که ما به بررسی زوایای مختلف این گوشی پرداخته و آن را با دیگر پرچمدار هواوی، گوشی هواوی پی 20 پرو مقایسه کنیم.

آنر، برند زیرمجموعه شرکت هواوی از جدیدترین پرچمدار اندرویدی خود پرده برداشته است که به مراتب ارزان‌تر از گوشی هواوی پی 20 خواهد بود. گوشی هواوی Honor 10 از همان فیزیولوژی طراحی پی 20 پرو برخوردار است؛ آن دارای قسمت ناچ جلوی نمایشگر و قاب پشتی ترکیبی آبی/بنفش آینه‌ای است.

هواوی Honor 10

اندازه نمایشگر این گوشی 5.84 اینچ با نسبت ابعاد 19:9 است که باعث شده هواوی Honor 10 نظیر بسیاری از پرچمداران سال 2018 محصولی با نمایشگر بزرگ، اما بدنه‌ای کوچک و جمع و جور باشد. آنر به جای یک پنل اولد، از یک نمایشگر ال سی دی برای این گوشی استفاده کرده است که کمک شایانی به کاهش هزینه‌ها می‌کند، گرچه وضوح تصویر همچان با میزان 2280×1080 پیکسل و تراکم پیکسلی 432ppi بالا و چشمگیر است.

حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر در هواوی Honor 10

من (نویسنده‌ی منبع) موفق شدم در مراسم رونمایی از گوشی جدید آنر آن را مورد بررسی قرار دهم و خوشبختانه باید بگوییم که آنر 10 مجموعه‌ای از اصول و ملزومات را به خوبی رعایت کرده است. ارگونومیک این دیوایس همراه با اسکنر اثر انگشت اولتراسونیک زیر نمایشگر که در بالای چانه‌ی زیر نمایشگر قرار گرفته است و یک روش قابل اعتماد برای قفلگشایی صفحه را ارائه می‌کند خوب است. من پیشتر هم تجربه‌ی کار با این نوع اسکنرهای اثر انگشت را داشته‌ام، اما تفاوت اصلی آن نیاز کمی فشار بیشتر از سوی شما است که می‌تواند جلوی قفلگشایی‌های ناخواسته را بگیرد.

هواوی Honor 10

برآمدگی دوربین دوگانه پشتی به طرز خوبی کوچک است، هرچند جذابیت این ستاره قاب دورنگ موسوم به Phantom Blue آن است. آنر می‌گوید که برای تولید این اثر جذاب از پنج شیشه 2.5D استفاده شده که تولید آن‌ها بسیار سخت بوده است. برخلاف پی 20 پرو، قاب پشتی گوشی هواوی Honor 10 نور را در نوارهای عمودی متمایزی جذب می‌کند و نوع متفاوتی از رنگ بنفش را ارائه می‌کند. با این حال، همانطور که این گوشی نیز همان احساسی را به ارمغان میاورد که در زمان گوشی پی 20 پرو و یا هر گوشی بالارده‌ی دیگری به دست می‌آورید. این عملکرد درخشانی است که برند آنر موفق شده در یک گوشی میان رده به ارمغان بیاورد و به همین خاطر باید آن را قابل ستایش بدانیم.

سیستم دوربین دوگانه قرار گرفته در پشت گوشی هواوی Honor 10 از عملکردی به ارث رسیده از دیگر گوشی های برند هواوی برخوردار است. یک سنسور اصلی 16 مگاپیکسلی همراه یک سنسور 24 مگاپیکسلی سیاه و سفید کنار یکدیگر فعالیت می‌کنند که هر دو از لنزهایی با دیافراگم f/1.8 برخوردارند. آنر همچنین تشخیص دهنده‌ی اشیا و صحنه هوشمند را نیز که در گوشی های خانواده هواوی پی 20 به کار رفته بود، از هواوی به ارث برده است؛ اگرچه نباید انتظار هماند عملکرد تصویربرداری پی 20 پرو را از دوربین این گوشی داشته باشید.

قدرتنمایی دوباره تراشه کایرین 970 هواوی

جدا از نمایشگر که بهترین نیست، اما در نوع خود باکیفیت است، آنر هیچ یک از لبه‌های تصویر را نیز برش نزده است. پردازنده داخلی آن نیز مشابه پی 20 پرو، کایرین 970 هواوی است که با یک رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی همراه هشده است. در اینجا یک باتری بزرگ با ظرفیت 3400 میلی‌آمپر ساعت را نیز می‌توان یافت. خبر خوب این که گوشی جدید برند آنر، برخلاف بسیاری از پرچمداران بزرگ از یک جک 3.5 میلی‌متری هدفون و مادون قرمز نیز بهره‌مند است.

هواوی Honor 10

در انتها، لازم به ذکر است که نسخه‌ی 128 گیگابایتی هواوی Honor 10 قرار است با قیمت 449 یورو و نسخه‌ی 64 گیگابایتی آن نیز با قیمت 399 یورو به فروش خواهد رسید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

9 دیدگاه

  1. ظاهرش که اصلا قشنگ نیست البته رنگش خوشکله

  2. یورو تفاوتش با دلار چقدره؟؟؟

  3. باسلام به مدیریت محترم میخواستم بپرسم آیا گوشیه پی 20 پرو وارده ایران میشه یانه