فروش اسپیکر هوم پاد اپل

فروش اسپیکر هوم پاد اپل خیلی کمتر از انتظار اپل بوده است

با توجه به آمار به دست آمده از فروش اسپیکر هوم پاد اپل (Apple HomePod) در سه ماهه نخست سال 2018،‌ این میزان بسیار کمتر از انتظارهای اپل بوده است. این فروش کم باعث شده تا اپل تنها صاحب 6 درصد بازار اسپیکرهای هوشمند باشد!

درست همانند اپل واچ که یکی از گران ترین ساعت های هوشمند حال حاضر بازار است، اسپیکر هوم پاد اپل نیز با قیمت 350 دلاری خود یک سر و گردن گران قیمت‌تر از سایر اسپیکرهای هوشمند موجود در بازار است. با این حال، برخلاف اپل واچ که فروش شگفت انگیزی را تجربه کرده است، فروش جهانی این دیوایس با توجه به آخرین آمار به دست آمده چندان چشمگیر نبوده و تنها 600 هزار دستگاه از آن به فروش رفته است.

وضعیت فروش اسپیکر هوم پاد در سال 2018

به نقل از گزارش منتشر شده توسط Strategy Analytics، کمپانی اپل 6 درصد بازار جهانی اسپیکرهای هوشمند را در اختیار دارد و پس از آمازون و گوگل جایگاه سوم را از آن خود کرده است. در حالی که تنها 600 هزار دستگاه اسپیکر هوم پاد اپل به فروش رسیده‌اند، در آن سمت آمازون موفق به فروش 4 میلیون دستگاه اسپیکر اکو در مدت زمان مشابه شده است.

به لطف همین فروش شگفت انگیز، آمازون با کسب 43.6 درصد کل فروش‌ها، در بازار اسپیکرهای هوشمند سلطنت می‌کند. این درحالیست که گوگل نیز با فروش 2.4 میلیون دستگاه اسپیکر هوم خود طی سه ماهه نخست سال 2018، سهمی معادل 26.5 درصد در بازار اسپیکرهای هوشمند دارد. این نخستین باری نیست که ما در مورد فروش ضعیف اسپیکر هوم پاد اپل و به دور از انتظارهایی که کمپانی کوپرتینویی از آن دارد می‌شنویم.

ماه گذشته شایعاتی منشتر شد که ادعا می‌کرد اپل سفارش تولید هوم پاد را به نصف رسانده است و احتمال دارد با ایجاد یک مدل ارزان قیمت‌تر، به فروش هرچه بیشتر این محصول کمک کرده و رد پای پررنگ‌تری از خود در بازار به جا بگذارد. تحلیلگران نیز در مورد موفقیت و فروش اسپیکر هوم پاد اپل بدبین هستند و برخی از آن‌ها حتی تخمین زده‌اند که اپل تنها 2 میلیون نسخه از این اسپیکر را در طول سال 2018 میلادی به فروش خواهد رساند.