تعرفه اینترنت

تعرفه اینترنت برای مشترکان کم مصرف تغییر خواهد کرد

تعرفه اینترنت برای مشترکان کم مصرف اینترنت به زودی تغییر پیدا می‌کند و به متقاضیان ارائه می‌شود. معاون وزیر ارتباطات با اشاره به نارضایتی مشترکان کم مصرف، از تدوین تعرفه جدید برای این دسته از مشتریان خبر داد.

حسین فلاح جوشقانی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد مطابق با مصوبه 266 کمیسیون تنظیم مقررات برای سرعت و حجم مصرفی مشترکان، جدول تعرفه‌ای در نظر گرفته شده بود که برخی از مشترکان کم مصرف نسبت به این تعرفه‌ها اعتراض داشته و ابراز نارضایتی کرده بودند. بر همین اساس با بررسی‌های صورت گرفته، پیشنهادی از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به وزیر ارتباطات ارائه شده تا تعرفه اینترنت برای مشترکان کم مصرف که نیاز به اینترنت سرعت بالا با حجم کم دارند تدوین شود.

ابلاغ مصوبه جدید تعرفه اینترنت به اپراتورها

فلاح جوشقانی در ادامه افزود:

این پیشنهاد با دریافت نظرات اپراتورهای اینترنتی تدوین شده و به وزیر ارتباطات نیز ارائه شد و وی نیز با این پیشنهاد موافقت کرد. بر این اساس و مطابق با این دستورالعمل، اپراتورهای اینترنتی می‌توانند با رعایت مصوبه 266 در سقف و کف قیمت اینترنت به مشترکان کم مصرف، اینترنت با سرعت بالا و کاهش آستانه سطح مصرف بدهند. این مصوبه را به زودی ابلاغ می‌کنیم و مطابق با آن، سطح مصرف منصفانه اینترنت مشترکان کم مصرف که متقاضی سرعت بالای اینترنت هستند تغییر خواهد کرد.

معاون وزیر ارتباطات همچنین در مورد اتمام سرویس‌دهی مشترکان وایمکس ایرانسل تا پایان اردیبهشت‌ماه گفت تکنولوژی وایمکس در دنیا منسوخ شده و اپراتورها در حال جایگزینی تکنولوژی TD-LTE به جای آن هستند. دسترسی به این سرویس تفاوتی با وایمکس نخواهد داشت و تنها تکنولوژی این شبکه ثابت ارتباطی نسبت به قبل پیشرفت کرده است. در این زمینه، اپراتورهای ارائه دهنده خدمات وظیفه دارند این سرویس را همانند سرویس وایمکس و بدون تغییر تعرفه و خدمات به مشترکان ارائه کنند.

وی همچنین در مورد مشکلاتی که برخی از مشترکان بابت سلب امتیاز مودم‌های وایمکسشان با آن روبرو هستند اظهار کرد که ما در این زمینه تمام تلاش خود را می‌کنیم تا مشترکان متاثر از این تغییر تکنولوژی نشوند و چنانچه حقی از آن‌ها ضایع شود به طور قطع ما آن را پیگیری خواهیم کرد.