نمایشگرهای بدون حاشیه

نمایشگرهای بدون حاشیه به گوشی های ارزان قیمت خواهند آمد

سازندگان پنل‌های نمایشگر در چین، در حال کار بر روی تولید نمایشگرهای بدون حاشیه هستند. این شرکت‌ها ادعا کرده‌اند که نمایشگرهای مدرنی با نسبت ابعاد 18:9 را به گوشی های ارزان قیمت بازار نیز خواهند آورد.

سازندگان پنل‌های نمایشگر گوشی ها که در نمایشگاه اطلاعات تکنولوژی چین (CITE 2018) شرکت کرده‌ بودند، همگی نشان دادند که در حال کار بر روی طراحی نمایشگرهای بدون حاشیه و مدرن هستند. در واقع این شرکت‌ها به دنبال عرضه پنل‌هایی تمام صفحه با نسبت ابعاد 18:9 خواهند بود.

نمایشگرهای بدون حاشیه ، بلندتر و باریک‌تر

تا اینجای کار، چیز جدیدی به گوش نمی‌رسد. اما نکته جالب اینجاست که این نمایشگرهای بدون حاشیه و مدرن قرار نیست به گوشی های پرچمدار محدود شود، بلکه آن‌ها می‌خواهند پنل‌های خود را از وضوح حداقلی WVGA معادل 400×840 پیکسلی تا گوشی های پرچمدار با وضوح بالا به تولید رسانده و آن‌ها را جایگزین نمایشگرهایی با نسبت ابعاد کلاسیک 16:9 کنند. نسبت ابعاد جدید و حاشیه‌های کم، باعث شده است تا نمایشگر، درست همانند گلکسی اس 8 سامسونگ کمی قد بلندتر و باریک‌تر شود.

نمایشگرهای بدون حاشیه - لنوو زد 5

تصویری از لنوو Z5

علاوه بر نمایشگرهای بدون حاشیه، سازندگان پنل‌های نمایشگر در چین در حال کار بر روی صفحات انعطاف پذیر آمولد و نمایشگرهایی با قابلیت میزبانی از اسکنر اثر انگشت نیز هستند. همانطور که ما پیشتر به شما گفتیم اپل، سامسونگ و کوالکام هر کدام در حال کار بر روی تکنولوژی اسکنر اثر انگشت زیر صفحه هزینه بر اولتراسونیک هستند. اغلب سازندگان گوشی های هوشمند چینی این روزها قصد دارند از این تکنولوژی بهره‌مند شوند، اما به جای اولتراسونیک، آن‌ها معمولا از تکنولوژی با دقت کمتر اما ارزان‌تر اپتیکال استفاده می‌کنند.

با تمام این تفاسیر در سال جاری ما باید گوشی های ارزان قیمت‌تری همراه با نمایشگرهای بدون حاشیه را نیز در بازار ملاقات کنیم. به طور مثال موتو ای 5 پلاس که به یک نمایشگر 6 اینچی با وضوح 720×1440 پیکسل، نسبت ابعاد 18:9 و حاشیه‌های بسیار باریک برخوردار خواهد بود. این دیوایس که تا چند روز دیگر معرفی می‌شود، با قیمتی کمتر از 200 دلار به فروش خواهد رسید و می‌تواند شروع خوبی برای گوشی های ارزان با ظاهری مدرن باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

9 دیدگاه

  1. ساموسنگ زودتر از همه اینا بدون حاشیه میکنه

  2. خدا کنه سونی هم بزنه تو کار کم حاشیه بازرو تصخیر کنه

  3. گوشى هاى تولید| کشور چین|بدرد لاى جرز دیوار نمى خورن!!!