سیستم هایپرلوپ

سیستم هایپرلوپ مسافران را با سرعت 960 کیلومتر بر ساعت جابجا می‌کند!

ایلان ماسک ضمن بیان نگرانی‌های خود در مورد ماشین های پرنده، اطلاعات جالبی از سیستم هایپرلوپ و همچنین لوپ را در اختیار علاقه‌مندان قرار داد. او می‌گوید خودروهای پرنده نمی‌توانند راه خوبی برای حل مشکلات ترافیک باشند.

سیستم هایپرلوپ یکی از پروژه‌های بسیار جذاب ایلان ماسک است که مسافران را از طریق تونل‌های زیرزمینی جابجا خواهد کرد. سیستم هایپرلوپ با سرعتی بسیار بالا می‌تواند مسافران را با هزینه تنها یک دلار انتقال دهد.

اگرچه ایلان ماسک موسس شرکت‌هایی است که تلاش دارند آینده حمل و نقل را با خودروهای الکتریکی، اکتشاف فضایی و تونل‌هایی که میزبان سیستم‌های ترانزیت پرسرعت است، دگرگون کنند، ولی او علاقه‌ای به ماشین های پرنده ندارد.

در رویداد روز سه‌شنبه شرکت حفاری ایلان ماسک یعنی “The Boring Company”، این مدیر توانمند در مورد مزاحمت بیشتر ماشین‌های پرنده در مقایسه با فایده‌های آنها صحبت کرد. ماسک گفت که بزرگ‌ترین نگرانی‌های او به سر و صدای زیاد و امکان آسیب دیدن مردم با سقوط قطعه‌ای خراب مربوط می‌شود.

تعداد بسیار زیادی از این خودروها در آسمان پرواز خواهند کرد و [به شکلی] اجتناب ناپذیر، برخی افراد ماشین خود را سرویس نمی‌کنند و قالپاق آنها سقوط کرده و همانند گیوتین به کسی برخورد می‌کند.

سیستم هایپرلوپ

ماسک پیش‌تر هم از چنین نگرانی‌هایی سخن گفته بود. او معتقد است مشکل ترافیک را باید با ساخت سیستم‌های ترانزیت زیرزمینی پرسرعت همچون Loop و Hyperloop حل کرد. روز سه‌شنبه، او نحوه عملکرد سیستم لوپ را نیز تشریح کرد.

سیستم هایپرلوپ سرعت بسیار بیشتری در مقابل لوپ دارد

لوپ در واقع یک جایگزین کم‌سرعت‌تر در مقایسه با هایپرلوپ است که نخستین بار در سال 2013، ماسک آن را در قالب اوراق سفید (نوعی گزارش معتبر) مطرح کرده بود. هایپرلوپ برای سفر بین شهرها است، در حالی که از لوپ بیشتر برای جابجایی افراد بین مسیرهای کوتاه‌تر استفاده خواهد شد. هرکدام از این سیستم‌ها مسافران را در پادهای مخصوص در شبکه‌های تونل زیرزمینی منتقل خواهند کرد، اما با توجه به متفاوت بودن فشار هوا بین تونل‌های مختلف، سرعت جابجایی در هایپرلوپ 600 مایل بر ساعت (965 کیلومتر بر ساعت) و در لوپ 150 مایل بر ساعت (241 کیلومتر بر ساعت) خواهد بود.

موسس “The Boring Company” می‌گوید ظرفیت هرکدام از پادهای انتقال مسافر در سیستم لوپ، 16 نفر است. او همچنین گفت که از طریق ده‌ها ایستگاه کوچک که مردم را به صورت زیرزمینی منتقل خواهند کرد، می‌توان به سیستم لوپ دسترسی داشت. هزینه هر سفر هم می‌تواند فقط یک دلار باشد.

برخی از رقبای ماسک در حال تولید هواپیماهایی با ظاهری ماشیه ماشین های پرنده هستند. اوایل ماه می، اوبر طرح اولیه یک تاکسی پرنده از سرویس آینده “Uber Air” را معرفی کرد. این سرویس، مسافران را میان سقف خانه‌ها و پدهای فرودی که با نام “skyport” شناخته می‌شود، منتقل می‌کند. اوبر قصد دارد در سال 2020، این سرویس را در دو شهر لس آنجلس و دالاس آزمایش کرده و از سال 2023 نیز مشغول خدمت‌رسانی در همین شهرها شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. فوق‌العاده عالیه درود به ایلان ماسک عزیز