فواید هوش مصنوعی

اریک اشمیت با تاکید روی فواید هوش مصنوعی ، ایلان ماسک را هدف قرار داد

اریک اشمیت (Eric Schmidt) با تاکید روی فواید هوش مصنوعی و تاثیرات آن روی زندگی انسان‌ها، دیدگاه‌های مدیر کمپانی اسپیس ایکس را رد کرد. او گفت ایلان ماسک در این زمینه کاملا اشتباه می‌کند!

مدیر اجرایی سابق کمپانی آلفابت ضمن اشاره به فواید هوش مصنوعی اعلام کرد که این فناوری علی‌رغم صحبت‌های ایلان ماسک، جنبه‌های مثبتی دارد که به سادگی نمی‌توان از آنها عبور کرد.

ایلان ماسک، مدیر ارشد اجرای کمپانی‌های تسلا و اسپیس ایکس، یکی از منتقدان جدی فناوری هوش مصنوعی است و حتی ماه گذشته، در مستند «آیا به این کامپیوتر اعتماد دارید؟» سناریویی از امکان تبدیل شدن این فناوری به یک رژیم استبدادی را برای همگان متصور شد:

حداقل زمانی که یک دیکتاتور شیطانی وجود داشته باشد، آن انسان خواهد مرد. اما برای هوش مصنوعی، هیچ مرگی وجود ندارد. چنین چیزی همواره زندگی می‌کند و شما دیکتاتوری جاودانه خواهید داشت که هرگز نمی‌توان از دست آن فرار کرد.

ایلان ماسک

فواید هوش مصنوعی از نگاه اریک اشمیت

در سوی دیگر، اریک اشمیت نظر خوشبینانه‌تری در این رابطه دارد. “Maurice Lévy”، رییس آژانس تبلیغاتی “Publicis Groupe”، با طرح پرسشی مستقیم در مورد دیدگاه‌های ایلان ماسک، باعث شد عضو هیئت مدیره آلفابت در سخنرانی روز جمعه خود طی کنفرانس “VivaTech” که در شهر پاریس برگزار شده بود، دیدگاه‌های پیش‌داورانه ایلان ماسک در مورد تهدیدات هوش مصنوعی برای انسان را هدف قرار دهد:

ایلان کاملا اشتباه می‌کند. موضع من واضح است. او اشتباه می‌کند. و او اشتباه می‌کند چون فواید هوش مصنوعی را که باعث می‌شود هر انسانی هوشمندتر شود، درک نمی‌کند. حقیقت موضوع این است که هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی اساسا برای بشریت خوب هستند. این [فناوری] هر شهروندی را هوشمندتر خواهد کرد؛ از تحصیل‌کرده‌ترین افراد تا پایین‌ترین آنها. این فناوری به شما اجازه می‌دهد زندگی طولانی‌تر و مریضی کمتری داشته باشید.

این فناوری به شما اجازه می‌دهد شبکه‌های اجتماعی و سیستم‌های اقتصادی را روان‌تر کنید. دوباره [می‌گویم] هوشمندتر کردن مردم [به شکلی] خالص خوب است.

اشمیت ضمن تایید نگرانی‌های ماسک نسبت به سوء استفاده احتمالی از این فناوری، به جنبه‌های مثبت و نیاز به استفاده از هوش مصنوعی اشاره کرد.

او در ادامه اضافه کرد که سرمایه‌گذاران بزرگ اجازه نمی‌دهند اشکالات بالقوه در مخلوقات آنها سد راه نوآوری شوند. برای درک بهتر، او اختراع تلفن توسط الکساندر گراهام بل را مثال زد:

شما تلفن را به خاطر سوء استفاده احتمالی افراد شیطانی از آن اختراغ نمی‌کنید؟ شما تلفن را می‌سازید و تلاش می‌کنید راهی را برای کنترل سوء استفاده از آن پیدا کنید.

در این کنفرانس، مارک زاکربرگ نیز روز پنجشنبه به سوالاتی پیرامون نظریه‌های ایلان ماسک در رابطه با هوش مصنوعی پاسخ داد. او گفت «هوش مصنوعی چیزهای بسیار زیادی را خواهد گشود» که این موارد می‌توانند چیزهایی مثل «کمک به شناسایی و درمان بیماری‌ها، کمک به مردم برای رانندگی بهتر و کمک به ایمن نگه داشتن ارتباطات» را شامل شوند.

اگرچه اشمیت تاکید زیادی روی فواید هوش مصنوعی داشت، ولی به نظر می‌رسد او از بسیاری از پروژه‌های مرتبط با هوش مصنوعی گوگل بی‌خبر است. برای نمونه، وب‌سایت “DefenseOne” در گزارشی اعلام کرد اشمیت تا شنیدن خبر همکاری گوگل با پنتاگون روی هوش مصنوعی، اطلاعی در این زمینه نداشته است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. من که فک نمیکنم فایده ای داشته باشه

  2. میخان اوضاع رو برای ظهور دجال فراهم کنن

  3. این احمقا دارن نسل بشرو نابود میکنن