همکاری گوگل و شیائومی ARCore

همکاری گوگل و شیائومی بر روی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در چین

همکاری گوگل و شیائومی بر روی فناوری ARCore که به ارائه قابلیت های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی در گوشی های هوشمند مربوط می‌شود، در کشور چین آغاز شد. این درحالیست که بسیاری از سرویس های گوگل در این کشور توسط مقام‌های دولتی مسدود شده‌اند.

گوگل تلاش‌های خود برای بازگشت به چین را تسریع بخشیده است. در اوایل سال جاری، غول جستجوی جهان به طور دقیق مشخص کرد که قصد دارد فناوری ARCore (که واقعیت افزوده و واقعیت مجازی را فعال می‌کند) را در چین به گوشی ها ارائه کند و این هفته همکاری گوگل و شیائومی به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های سازنده چینی رسما آغاز شد.

در ابتدا این تکنولوژی توسط یک اپلیکیشن در فروشگاه اپلیکیشن های شیائومی برای گوشی Mi Mix 2S در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت،‌ اما گوگل قصد دارد شرکای بیشتری در این سرزمین کهن برای خود دست و پا کرده و در طول زمان به این پروژه اضافه کند. گوگل پیشتر نیز تایید کرده بود که هواوی و سامسونگ دو شرکت تایید شده برای توضیع برنامه‌های ARCore هستند.

همکاری گوگل و شیائومی ARCore

حساب کاربری رسمی بخش واقعیت افزوده و واقعیت مجازی گوگل اینچنین توییت کرده است:

با آغاز از امروز، اپلیکیشن های ARCore از طریق فروشگاه اپلیکیشن شیائومی بر روی دیوایس های Mix 2S قابل دسترسی هستند. شرکتای بیشتری به زودی اضافه می‌شوند.

همکاری گوگل و شیائومی با وجود محدودیت‌های چین

سرویس‌های اصلی گوگل همچنان در خاک چین مسدود هستند، اما اپلیکیشن های ARCore بدون مشکل کار می‌کنند، زیرا این تکنولوژی بدون نیاز به اتصال ابری گوشی ها کار می‌کند. این بدان معناست که شما کافیست اپلیکیشن ها را دانلود کنید و بدون اعمال سانسورهای اینترنتی چین، به صورت آفلاین از آن‌ها استفاده کنید. به جای نرم افزار، چالش اصلی توزیع است. گوگل پلی در چین از دسترس کاربران خارج است و به همین خاطر طیف گسترده‌ای از فروشگاه های شخص ثالث اپلیکیشن به فعالیت می‌پردازند. به همین خاطر است که در اینجا شراکت‌هایی از قبیل همکاری گوگل و شیائومی و یا دیگر شرکت‌ها که خود صاحب فروشگاه اپلیکیشن ها هستند شکل می‌گیرد تا میلیون‌ها مشتری چینی بتوانند از برنامه های گوگل بهره‌مند شوند.

استراتژی ARCore برای چین، در حالی که با دقت انجام می‌گیرد، بخشی از یک تلاش مستمر برای رشد حضور کمپانی گوگل در چین است. اگرچه این به معنای فعالیت مجدد گوگل پلی نیست (با وجود این که بسیاری از رسانه‌ها چنین گمانی دارند)،‌ بلکه گوگل را می‌تواند در منطقه بیش از پیش بر سر زبان‌ها بی‌اندازد.

طی ماه‌های گذشته گوگل یک همکاری با شرکت Tencent را نیز آغاز کرد که سرمایه گذار بسیاری از استارتاپ های چینی شامل XtalP و Chushou است و همچنین آن‌ها یک دفتر تحقیقات بر روی هوش مصنوعی را نیز در پکن راه انداختند. در سمت دیگری از منطقه،‌ گوگل با خرید بخشی از کمپانی HTC که یکی از شرکت‌های بزرگ حوزه فناوری در تایوان است، موفق شد حضور خود در منطقه را پررنگ‌تر کند. این شرکت همچنین یک شهره چینی به نام سیلیکون ولی سخت افزاری را نیز راه اندازی کرده است که می‌تواند چیزی شبیه به دره سیلیکون ولی در آمریکا باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. چین با یهودی ها متحد شده

  2. شائومی چینو گرفته دستش حسابیی

  3. هرچی شرکت مسخره س ریختن سر هم

  4. شیائومی واقعا قوی شده توی گوشی ها