گوشی های نوکیا 5.1 ، نوکیا 3.1 و نوکیا 2.1

گوشی های اندرویدی نوکیا 5.1 ، نوکیا 3.1 و نوکیا 2.1 معرفی شدند

اچ ام دی گلوبال از گوشی های جدید نوکیا 5.1 (Nokia 5.1)، نوکیا 3.1 (Nokia 3.1) و نوکیا 2.1 (Nokia 2.1) با طعم اندروید خالص و قیمتی بسیار مقرون به صرفه پرده برداری کرد. در ادامه با مشخصات فنی، قابلیت ها و قیمت گوشی های اندرویدی جدید نوکیا آشنا شوید.

همین چند روز پیش بود که خبری مبنی بر افزایش بودجه 100 میلیون دلاری نوکیا توسط اچ ام دی گلوبال بر روی خروجی سایت قرار گرفت. حال به نظر می‌رسد که عزم آن‌ها برای حضور هرچه پررنگ‌تر در بازارهای میان رده بسیار جدی است. اچ ام دی گلوبال امروز گوشی های اندرویدی خودش را با معرفی سه مدل جدید به نام‌های نوکیا 5.1 ، نوکیا 3.1 و نوکیا 2.1 گسترش بخشید. پیرو تلاش‌های اخیر شرکت اچ ام دی در دنیای اندرویدی، این گوشی های جدید ارائه کننده تجربه به روز و خالصی از اندروید همراه با Android One و Android Go و با قیمتی مقرون به صرفه است. در ادامه به معرفی این محصولات خواهیم پرداخت.

نوکیا 5.1

گوشی های نوکیا 5.1 ، نوکیا 3.1 و نوکیا 2.1

نوکیا 5.1 بزرگترین عضو در بین این 3 گوشی است. این محصول از یک نمایشگر 5.5 اینچی با وضوح Full HD و نسبت ابعاد 18:9 است که یک روکش محافظ گوریلا گلس نیز از آن در برابر خش افتادن مقاومت می‌کند. علاوه بر این یک لایه الیفوبیک نیز وظیفه‌ی محافظت از اسکنر اثر انگشت را بر عهده دارد. در زیر قاب تراشه هلیو پی 18 مدیاتک با یک پردازنده 8 هسته‌ای 2 گیگاهرتزی و همچنین 2 یا 3 گیگابایت رم بسته به مدل انتخابی شما تعبیه شده است. اچ ام دی می‌گوید که این پیکربندی می‌تواند 40 درصد بهره‌وری بیشتری را نسبت به مدل اصلی نوکیا 5 به ارمغان بیاورد تا دلیل محکمی برای صاحبان نوکیا 5 جهت ارتقا گوشی‌شان باشد.

نوکیا 5.1 همچنین با دو حافظه متفاوت 16 و 32 گیگابایتی نیز عرضه می‌شود که شما می‌توانید به لطف یک کارت حافظه میکرو اس دی آن را تا 128 گیگابایت ارتقا ببخشید. این گوشی توسط یک باتری 2990 میلی‌آمپر ساعتی شارژ شده و هنوز عمر باتری آن اعلام نشده است.

بر روی قاب پشتی شیک نوکیا 5.1 یک دوربین 16 مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز و فلاش ال ای دی dual-tone قرار دارد. بر روی قاب جلویی نیز می‌توان یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی را مشاهده کرد. البته در این جا قابلیتی برای عکاسی به صورت همزمان با دو دوربین پشت و جلو نیز وجود دارد.

نوکیا 5.1 جدید در سه رنگ مسی، آبی و مشکی با دو مدل مختلف دارای رم 2/حافظه 16 گیگ و رم 3/حافظه 32 گیگ از چند روز آینده با قیمت جهاتی 218 دلار به فروش خواهد رسید.

نوکیا 3.1

گوشی های نوکیا 5.1 ، نوکیا 3.1 و نوکیا 2.1

نوکیا 3 یک مدل بسیار موفق در بین گوشی های اندرویدی نوکیا بود و به تازگی نیز در اخبار خوندیم که آپدیت اندروید 8 اوریو را دریافت کرده است. حالا کمپانی اچ ام دی گلوبال نسخه‌ی جدید آن به نام نوکیا 3.1 را با هدف بهبود در استفاده تک دستی از گوشی بازطراحی کرده و همراه یک نمایشگر با نسب ابعاد 18:9 روانه‌ی بازار خواهد کرد. نمایشگر این گوشی 5.2 اینچی با وضوح +HD بوده که یک لایه گوریلا گلس از آن محافظت می‌کند اما خبری از اسکنر ثر انگشت در این گوشی نیست.

از نظر مشخصات سخت افزاری گوشی نوکیا 3.1 از یک تراشه مدیاتک 6750 قدرت می‌گیرد. این تراشه از یک پردازنده 8 هسته‌ای برخوردار است که می‌تواند عملکرد 50 درصد بهتر از نسل پیشین آن را به ارمغان بیاورد. این گوشی همچنین در دو نسخه‌ی مختلف با رم 2/ حافظه 16 گیگ و رم 3/ حافظه 32 گیگ به فروش خواهد رسید که البته می‌توانید با استفاده از یک کارت حافظه میکرو اس دی آن را تا 128 گیگابایت ارتقا ببخشید.

نوکیا 3.1 در سه رنگ ترکیبی آبی/مسی، مشکی/کرومی و سفید/فلزی با دو مدل مختلف ذکر شده در بالا و با قیمت پایه 160 دلار از چند روز دیگر به عرضه جهانی خواهد رسید.

نوکیا 2.1

گوشی های نوکیا 5.1 ، نوکیا 3.1 و نوکیا 2.1

شاید نوکیا 2.1 کمی قدیمی‌تر از دو گوشی فوق به نظر برسد، اما درست همانند نسل پیشین خود وعده‌ی عمر باتری 2 روزه می‌دهد. این گوشی همراه یک باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی حتی زودتر از گذشته نیز شارژ می‌شود تا بتوانید برای مدت زمان طولانی از این محصول در امور چندرسانه‌ای استفاده کنید.

نوکیا 2.1 از تراشه اسنپدراگون 425 کوالکام همراه 1 گیگابایت رم و 8 گیگابایت حافظه داخلی بهره‌مند خواهد بود که البته شما می‌توانید با استفاده از یک کارت میکرو اس دی آن را تا 128 گیگابایت ارتقا ببخشید.

گوشی ارزان قیمت جدید نوکیا نیز در سه رنگ ترکیبی آبی/مسی، آبی/نقره‌ای و خاکستری/نقره‌ای و با قیمت 115 دلار تا چند روز دیگر به عرضه جهانی خواهد رسید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. برای نوکیا ۵ انتظار داشتیم حاشیه های بالا و پایین کمتری داشته باشه و قیمتش هم پایین تر باشه ‌ولی در کل گوشی خوش دست و زیباییه .نوکیا به سرعت دوباره جا باز میکنه برای خودش.امیدواریم زودتر بیاد بازار بخریمش

  2. عزیز دل برادر چرا دقت نمیکنین اخه ،تو عکسا که تابلویه اخه ،نوکیا ۳ اصلا اسکنر اثر انگشت نداره چه برسه به محافظش لطفا مطلبو اصلاح کنین