پیام رسان های داخلی

وزیر ارتباطات: پیام رسان های داخلی بیش از 10 میلیون کاربر فعال دارند

در حال حاضر 10.5 میلیون کاربر در پیام رسان های داخلی فعال هستند. آذری جهرمی، وزیر ارتباطات، ضمن اعلام این خبر از اقدامات انجام شده در راستای حمایت از پیام رسان های بومی خبر داد.

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه نشست کمیسیون‌های امنیت ملی، اقتصادی و صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با مدیران پیام رسان های داخلی به ابعاد مختلف فعالیت این پیام رسان‌ها اشاره کرد و گفت طبق سندی که شورای عالی فضای مجازی در جلسات 36 تا 40 خود در خصوص حمایت از پیام رسان های بومی داشته، میزان اقدامات انجام شده در این خصوص بررسی شد. نمایندگان مجلس از دستگاه‌هایی که تکالیف خود را در موعد مقرر انجام دادند تشکر کردند و قرار شد دستگاه‌هایی که در انجام تکالیف خود تاخیر داشتند نیز با کمک مجلس و شورای عالی فضای مجازی، این بسته‌های حمایتی را به طور کامل پیاده‌سازی کنند.

وزیر ارتباطات در مورد دغدغه‌های مردم در رابطه با پیام رسان های داخلی تصریح کرد که کیفیت سرویس‌های ارتباطی داخلی نیازمند تقویت جدی است و بحث اعتماد عمومی و خدشه‌هایی که در این زمینه وجود دارد نیز در این جلسه مطرح شد. وی افزود مساله مخاطرات جدی که فضای مجازی کشور امروز در حوزه امنیت سایبری با آن مواجه هستند و مساله استفاده زیاد از فیلترشکن‌ها از سوی نمایندگان تذکر داده شد، چرا که با این گستردگی، سایر محتواهای غیر مجاز هم در دسترس گروه‌های مختلف قرار گرفته است. راهکارهای این مساله بررسی شد و تدابیری که برای حل مشکل وجود دارد مورد بحث و بررسی قرار گرفت تا کار به خوبی پیش برود.

آذری جهرمی در مورد مشکلات پیش روی پیام رسان های داخلی و برنامه‌های آتی آن‌ها در این حوزه گفت:

بخشی از دغدغه نمایندگان در این حوزه این بود که اگر انحصار خارجی خوب نیست، انحصار داخلی هم نباید باشد و باید یک فضای رقابتی مناسب میان پیام رسان‌ها وجود داشته باشد. در مجموع این جلسه در 5 محور جمع‌بندی داشت که مهم‌ترین آن تشکیل کارگروه مشترک میان دستگاه‌هایی بود که در این موضوع دخیل هستند. این کارگروه متشکل از سه کمیسیون مجلس، خود پیام رسان‌ها و سازمان‌های درگیر در این حوزه هستند و در مجموع می‌توان گفت جلسه‌ی سازنده‌ای بود.

آمار استفاده مردم از پیام رسان های داخلی

وزیر ارتباطات در ادامه به آمار استفاده از پیام رسان های داخلی توسط مردم اشاره کرد و گفت پس از فرایند مهاجرت، یک میلیون نفر کاملا تلگرام را حذف کردند و اکنون نیز در مجموع 7 میلیون نفر پیام رسان های داخلی را نصب کرده‌اند. با توجه به این که برخی افراد به طور همزمان از چند پیام رسان استفاده می‌کنند، در مجموع 10.5 میلیون نفر مشترک اقدام به نصب فعال پیام رسان های داخلی کرده‌اند و این پیام رسان‌ها نیز 42 گیگابیت بر ثانیه ترافیک کاربران را می‌توانند مدیریت کنند.

به گفته آذری جهرمی، 25 درصد کاربران پیام رسان های خارجی به داخلی‌ها مراجعه کرده‌اند و 75 درصد باقی‌مانده هم یا همچنان در آن پیام رسان‌ها باقی مانده‌اند یا ترجیح داده‌اند از دیگر پیام رسان های خارجی استفاده کنند، اما روند استفاده از پیام رسان های داخلی با شیب خوبی در حال افزایش است و با رعایت مسائلی مانند کیفیت و اعتماد، این وضعیت بهتر نیز خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

18 دیدگاه

  1. تلگرام زمانی که فیلتر نبود حدکثر 20 تا 30 میلیون کاربر ایرانی فعال داشته الان تو یک ماه ی برنامه بی کیفیت 10 میلیون کاربر فعال داره؟

  2. دروغه بابا من خودم همه پیام رسان های داخلی رو برای بازدید نصب کردم ولی دیلیت اکانت نکردم فقط برنامه رو حذف کردم بیشتر مردم هم اینکارو کردن این که میگه 10میلیون فعال دروغ سال بود.برادر منم ایتا نصب کرد دید کلاغ پر نمیزنه برداشت برنامه رو حذف کرد همینجور همه کسایی که میشناسم هیچکدوم از داخلی استفاده نمیکنن

  3. دروغه محضه
    مثل اینکه که بگن نودوپنج درصد مردم ایران ساستهای سیاسی و اقتصادی این نظامو دوست دارن

  4. معلومه اون ده میلیون نفر کیا و کدوم برادران هستن .. خخ

  5. چرند محض مگه یه عده به زور باشن توش اونم اورگان های دولتین

  6. 80 میلیون نفر استفاده میکنن

  7. برو بابا بس کنید این همه شعر تلاوت کردنو تا چن روز پیش گفت 4میلیون اون موقه کمتر از یک میلیون فعالم داشت (فعال فک کنم منظورشون یه چرخ الکی زدن تو پیام رسانشون)

  8. الکیییییی میگههههههه!!!!