رایانه‌هاي آينده قابل پوشیدن می‌شوند

 

دانشمندان بر این باورند که نسل بعدی رایانه‌ها از لپ‌تاپ‌های کنونی قابل حمل‌ترند به طوری که دیگر نیازی به کیف و کوله برای حمل آنها نیست و می‌توان همانند کلاه آن را بر سر گذاشت.
موتورولا با همکاری شرکتKopin رایانه جدیدی طراحی و تولید کرده که شبیه عینک و کلاه است و روی سر قرار مي‌گیرد. این رایانه عجیب به شبکه‌های نسل چهارم LTE مجهز است و مي‌تواند نقش حیاتی در اجرای قانون و زمینه‌های پزشکی ایفا کند.این دستگاه که Golden-i نام دارد دارای صفحه نمایش یک اینچی است که به دلیل مدل قرار گرفتن آن جلوی چشم تصاویر را شبیه مانیتور 15 اینچی نمایش مي‌دهد. پردازنده این دستگاه 600 مگاهرتزی TI OMAP 3 است و قادر است به حرکات اشاره سر یا گفتار پاسخ دهد و به این ترتیب نیاز به کلید یا ماوس برای کنترل دستگاه وجود ندارد.
سیستم‌عامل دستگاهWindows Embedded CE 6.0 است و از کارت microSD برای ارتقای حافظه تا 32 گیگابایت بهره مي‌برد. این دستگاه همچنین به دوربینی مجهز شده که به کاربران امکان مي‌دهد تصاویر ویدیویی را با کیفیت 1080 پیکسل ضبط کرده و در وب مرورگری کنند. این دستگاه قادر است نقشه مجازی را به شکل کامل نمایش دهد و با اتصال بی‌سیم به دوربین‌های امنیتی مي‌توان مکان‌های کاری را مانیتور کرد.
Golden-i در رده دستگاه‌های مقاوم قرار دارد، اما هنوز تاریخ عرضه و قیمت آن منتشر نشده، اما انتظار مي‌رود با قیمت دو هزار و 500 دلار در دسترس کاربران قرار گیرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*