گوشی گوگل پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال

گوشی گوگل پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال؛ طراحی، مشخصات، دوربین، قیمت و زمان عرضه

در این مقاله قصد داریم به هر اطلاعاتی از گوشی گوگل پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال (Google Pixel 3 & Pixel 3 XL)، سومین نسل گوشی های گوگل اعم از طراحی ، مشخصات ، دوربین ، قیمت و زمان عرضه آن‌ها داریم را در اختیار شما قرار دهیم.

گوگل شاید یکی از بزرگترین نام‌ها در حوزه تکنولوژی باشد،‌ اما وقتی به عرصه سخت افزار نگاه می‌کنیم آن یک تازه وارد محسوب می‌شود. نخستین گوشی های هوشمند آن‌ها در سال 2015 با وجود تمامی محدودیت‌ها در کمیت عرضه، راه خودش را به قلب طرفداران اندروید در سراسر جهان پیدا کرد. این محصول یک مدل موفق پس از برند نکسوس گوگل بود و درست همانند آن ارائه کننده جدیدترین، بزرگترین و خالص‌ترین نسخه اندروید همراه با آپدیت های منظم بود.

سپس سال گذشته آن‌ها با گوگل پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال به بازار حمله کردند که ارائه کننده یکی از بهترین دوربین های موبایلی در طول تاریخ بودند و نام پیکسل را به جهانیان معرفی کردند. و حالا در سال 2018، سومین نسل گوشی های پیکسل در حال باز کردند درها هستند. شاید تنها چند ماه تا ملاقات با آن‌ها در قفسه‌ی فروشگاه‌ها زمان باقیست و حالا شاهد نخستین درز اطلاعات آنلاین از گوشی گوگل پیکسل 3 و برادر بزرگتر آن هستیم؛ دقیقا همانند پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال در سال گذشته.

اما تا بدین لحظه ما چه چیزهایی از سومین نسل جادویی گوشی های پیکسل می‌دانیم؟ بیایید تمامی شایعات و اطلاعاتی که در حال حاضر در دست ما است را کنار هم بگذاریم تا رفته رفته قطعات این پازل تکمیل شود و ما با با پرچمداران سال 2018 ال جی آشنا شویم.

گوشی گوگل پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال

سومین نسل، سه گوشی؟

عدد خوش یمن 3؛ با توجه به یک منبع کد به بیرون درز کرده در سال 2017، احتمالا گوگل می‌خواهد 3 گوشی در سال جاری عرضه کند که دارای کدنام‌های Crosshatch، Albacore و Blueline هستند. بدیهی است که بسیاری از کاربران تصور می‌کنند همانند سال گذشته گوگل دو گوشی با نام اصلی و پسوند ایکس ال را عرضه خواهد کرد، اما امسال به نظر باید یک محصول دیگر را نیز به این جمع اضافه کرد.

گوشی گوگل پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال

3 مدل گوشی زیاد نیست؟ هنوز خیلی زود است در این مورد قضاوت کنیم، اما در حال حاضر دلیلی ندارد گوگل از روند عرضه «دو مدل در هر نسل» فاصله بگیرد. با این حال شایعات زیادی در مورد سومین مدل گوشی پیکسل غول تکنولوژی مستقر در مانتین ویوو در سال 2018 شنیده می‌شود.

سازندگان

پیکسل 2 و 2 ایکس ال توسط 2 شرکت اچ تی سی و ال جی به تولید رسیدند. اوایل امسال، گزارش‌هایی از سوی رسانه‌های کره‌ای منتشر شد که خبر می‌داد کمپانی ال جی تولیدکننده گوشی گوگل پیکسل 3 ایکس ال خواهد بود، گرچه در آن لحظه شایعات کمی در مورد این محصول وجود دارد. حال گزارش‌های زیادی به تازگی به دست رسیده است که این سازنده نمایشگر کره‌ای را مسئول ساخت نمایشگر اولد گوگل پیکسل 3 ایکس ال می‌دانند.

گوشی گوگل پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال

همانطور که احتمالا می‌دانید،‌ال جی و گوگل از گذشته تا به حال همکاری‌های سخت افزاری زیادی را با یکدیگر داشته‌اند. ال جی سه گوشی به نام‌های نکسوس 4، نکسوس 5 و نکسوس 5 ایکس را برای گوگل ساخت و عرضه کرد. پس نمی‌تواند چندان هم تعجب برانگیز باشد اگر این شرکت سازنده‌ی گوشی های جدید گوگل، یا حداقل مدل XL آن باشد.

البته هنوز برای مدل اصلی گوشی گوگل پیکسل 3 هیچ جزئیاتی به بیرون درز پیدا نکرده است، اما از آنجایی که گوگل اوایل امسال یک تیم از مهندسان بخش موبایل اچ تی سی را به ارزش 1.1 میلیارد دلار تصاحب کرد، شانس خوبی است که حداقل این نوابق بتوانند بر روی یک یا دو مدل پرچمدار برای امسال کار کرده و آن‌ها را به تولید برسانند.

طراحی

و اما صحبت از طراحی شد. یک تصویر از محافظ‌های نمایشگر گوشی گوگل پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال چند روز پیش در ویبو به انتشار رسیده که آغازگر موج جدید شایعات در مورد سومین نسل گوشی های پیکسل بود. با توجه به این تصاویر، به نظر می‌رسد پیکسل 3 ایکس ال از یک نمایشگر ناچ استایل برخوردار خواهد بود. نمایشگر ناچ این روزها مورد توجه سازندگان گوشی های اندرویدی قرار گرفت هاست و حالا بسیاری از مردم نیز چنین تصوری از سوی گوگل دارند تا محصولی با این سبک طراحی عرضه کند. به هر ترتیب هنوز خیلی زود است بخواهیم در مورد طراحی نهایی دو گوشی جدید گوگل اظهار نظر کنیم.

اگر دیدید گوشی های پیکسل از طراحی ناچ استایل برخوردارند نباید تعجب کنید، چرا که اخیرا در نسخه پیشنمایش توسعه دهندگان آپدیت اندروید پی (یا همان اندروید 9)، پشتیبانی از انواع و اندازه‌های مختلف ناچ مشاهده می‌شود. این می‌تواند نشانه‌ای از محبوبیت این سبک طراحی نمایشگر گوشی ها در حال حاضر باشد. اما به جز ناچ باید انتظار چه چیز دیگری را داشته باشیم؟ یک قسمت چانه زیر نمایشگر با حاشیه نسبتا زیاد. البته این قسمت از اسپیکرهای استریو جلویی میزبانی می‌کند؛ پس نمی‌تواند خیلی هم بد باشد.

گوشی گوگل پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال

اما برای مدل اصلی پیکسل 3 این باور وجود ندارد که گوگل از طراحی ناچ استفاده کند. هرچند با توجه به شایعات به بیرون درز پیدا کرده این گوشی نیز از اسپیکرهای استریو زیر نمایشگر در قسمت چانه خود برخوردار خواهد بود.

دوربین

گوشی های پیکسل همیشه بازیگر توانمندی در عرصه دوربین ها بوده‌اند و به همین خاطر است که ما نباید شک کنیم دوربین گوشی های نسل سوم پیکسل جدای این باشند. اما جذاب‌تر از آن، حضور دوربین دوگانه سلفی بر روی قاب جلویی آن‌ها است. اگر چه گوگل هنوز به بازی دوربین های دوگانه وارد نشده است،‌ اما تصاویر مربوط به محافظه نمایشگر گوش های پیکسل 3 خبر از دوربین دوگانه سلفی در این گوشی ها می‌دهد. اگر این واقعیت داشته باشد، ما می‌توانیم حدس بزنیم که دوربین دوگانه دیگری نیز بر روی قاب پشتی گوشی جای خوش خواهد کرد.

گوشی گوگل پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال

در بخش نرم افزاری قضیه، ما انتظار داریم گوگل لنز را به صورت پیشفرض در اپلیکیشن دوربین گوشی گوگل پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال ببینیم تا کاربران با یک لمس ساده بتوانند از امکانات آن بهره‌مند شوند.

مشخصات فنی

همواره گوشی های پیکسل گوگل از به روزترین مشخصات سخت افزاری برخوردارند و شکی نیست تمامی اعضای خانواده پیکسل 3 از یک تراشه اسنپدراگون 845 قدرت خواهند گرفت.

گوشی گوگل پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال

گرچه ظرفیت رم و حافظه داخلی آن‌ها هنوز مشخص نیست، اما با توجه به عرضه دو گوشی گوگل پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال همراه 4 گیگ رم و 32/64 گیگ حافظه داخلی، ما انتظار داریم همین رویه شاید در گوشی گوگل پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال نیز پیاده شود.

قیمت و زمان عرضه

گوگل گوشی های نسل دوم پیکسل را با قیمتی نزدیک به نسل نخست آن‌ها عرضه کرد، پس شکی نیست که قیمت نسل سوم نیز نباید فاصله زیادی با آن‌ها داشته باشد.  از نظر زمان معرفی، از آنجایی که گوشی های نسل پیش به ترتیب در 20 اکتبر 2016 و 19 اکتبر 2017 معرفی شدند، ما گوشی های پیکسل 3 را نیز در اکتبر 2018 ملاقات کنیم. این زمان می‌تواند بین ماه‌های مهر و آبان باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر از گوشی های جدید گوگل، گجت نیوز را دنبال کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. خدایی خارج از هر چیزی دوربین های خوبی دارن اولین گوشی که روی تک لنز پورتره قرار داد عمین گوگل پیکسل بود واقعا لنز خوبی استفاده میکنه حالا بیاد ببینیم چه فرق هایی با قبلش کرده

  2. گوگل رو چ به گوشی سازیی