کنفرانس WWDC 2018

کنفرانس WWDC 2018 ؛ چه انتظاراتی از رویداد بزرگ اپل داریم؟

کنفرانس WWDC 2018 اپل کمتر از یک هفته دیگر در آمریکا برگزار خواهد شد. انتظار می‌رود اپل باز هم با دستی پر میزبان علاقه‌مندان به دنیای فناوری باشد. اما در این رویداد مهم، کاربران منتظر معرفی چه چیزهایی باید باشند؟

اپل در کنفرانس WWDC 2018 که در تاریخ 4 ژوئن (14 خرداد)، ساعت 21:30 به وقت ایران در شهر سن خوزه برگزار می‌شود، برنامه‌های بسیاری در زمینه سخت افزار و نرم افزار برای اهالی فناوری خواهد داشت.

اگرچه امسال حجم شایعات مرتبط با این رویداد بسیار پایین بودند، ولی در ادامه، برنامه‌های احتمالی اهالی کوپرتینو را زیر ذره‌بین خواهیم برد.

در کنفرانس WWDC 2018 منتظر چه چیزی باشیم؟

آی او اس 12

آپدیت‌های سیستم عامل iOS معمولا ستاره کنفرانس‌های WWDC هستند، ولی امسال نباید منتظر قابلیت‌های نرم افزاری غافلگیرکننده و یا ویژگی‌های بزرگ باشید. مطابق با گزارشی از “Axios”، به‌روزرسانی جدید اپل برای iOS روی عملکرد و قابلیت اتکای آن متمرکز خواهد بود. به نظر می‌رسد این آپدیت می‌تواند مشکلات بی‌پایان مربوط به استریم محتوا در iOS 11 را برطرف کند.

البته این به این معنی نیست که هیچ قابلیت جدیدی به آی او اس اضافه نمی‌شود. iOS 12 اولین آپدیت اصلی این سیستم عامل بعد از معرفی آیفون ایکس اپل خواهد بود؛ در نتیجه، این احتمال وجود دارد که سازندگان با معرفی قابلیت‌های جدید، استفاده بهتر از رابط کاربری مبتنی بر ژست این پرچمدار را امکان‌پذیر کنند.

“Axios” می‌گوید مهندسان مشغول کار روی ویژگی‌های جدید مرتبط با واقعیت افزوده و سلامتی برای این آپدیت جدید هستند و حتی ممکن است اپل با انجام کارهای مختلفی مثل بازطراحی هوم اسکرین یا آپدیت کردن اپلیکیشن ها، برنامه‌های بیشتری برای کاربران داشته باشد. همچنین شایعاتی از سوی “The Independent” وجود دارد که نشان می‌دهد اپل، NFC را روی دستگاه‌های خود، به خاطر چیزهایی مثل کرایه تاکسی برای توسعه‌دهندگان باز خواهد کرد. نمایش بهتر اعلان‌ها و پشتیبانی از حالت چندکاربره برای آیپدها هم یکی دیگر از گزینه‌های احتمالی خواهد بود.

با این تفاسیر، امسال بیشتر از بهبود ویژگی‌های ظاهری، قابلیت‌های سیستم عامل اپل بهبود پیدا خواهد کرد.

کنفرانس WWDC 2018

مک او اس 10.14

متاسفانه شایعات چندانی در رابطه با نسخه دسکتاپی سیستم عامل اپل وجود ندارد؛ به همین جهت پیش‌بینی ویژگی‌های نسخه جدید آن دشوار است. بزرگ‌ترین چیزی که در این لحظه می‌توان به آن اشاره داشت، ادغام اپلیکیشن های مک و آی او اس است. هرچند، برخی می‌گویند چنین چیزی در کنفرانس WWDC 2018 معرفی نمی‌شود.

واچ او اس 5

احتمال رونمایی watchOS 5 چندان بالا نیست، اما یک شایعه تاییدنشده از “MacRumors” ادعا می‌کند یک فریم‌ورک “StreamKit” در واچ او اس 5 همراه با اسپاتیفای به اپل واچ اضافه می‌شوند؛ موضوعی که اگر صحت داشته باشد، بسیار خوشحال‌کننده خواهد بود. به این موارد باید طرح‌های جدید برای صفحه اصلی ساعت و ویژگی‌های تناسب اندام را که معمولا همراه با نسخه جدید این سیستم عامل در اختیار کاربران قرار می‌گیرند، اضافه کنیم.

دستیار دیجیتالی سیری

سال 2011 و زمانی که شاهد معرفی دستیار دیجیتالی سیری همراه با آیفون 4S بودیم، توجه بسیاری از افراد به آن و آینده دنیای تکنولوژی جلب شد. ولی از آن زمان، شاهد رشد چندان قابل توجهی در این زمینه نبوده‌ایم و حالا سیری را تنها می‌توان رقیبی قابل اعتماد برای دستیارهای صوتی بسیار هوشمندتر گوگل اسیستنت و آمازون الکسا در نظر گرفت. اگر اپل به دنبال جایی برای معرفی نسخه جدید Siri است (نسخه‌ای که احتمالا سازگاری بیشتری با سرویس‌ها و اپلیکیشن های شخص ثالث دارد، به سوالات بهتر پاسخ می‌دهد و در میان تمام دستگاه‌های اپل استوارتر است)، WWDC بهترین مکان خواهد بود.

کنفرانس WWDC 2018

تی وی او اس

قطعا در کنفرانس‌های WWDC، اپل، Apple TV کمتر از سایر پلتفرم‌ها در کانون توجه قرار می‌گیرد. با این حال، ما در انتظار شنیدن اطلاعاتی در مورد سیستم نرم افزاری این محصولات هستیم. سازندگان پیش‌تر اعلام کرده بودند که Dolby Atmos به Apple TV اضافه خواهد شد، در نتیجه ممکن است که این اتفاق در کنفرانس WWDC 2018 بیفتد.

اگرچه WWDC بیشتر کنفرانسی در زمینه نرم افزار است تا سخت افزار، ولی همواره طی سال‌های اخیر شاهد معرفی محصولات جدید اپل در این رویداد نیز بوده‌ایم.

نسخه جدید مک بوک پرو

لپ تاپ های سری مک بوک پرو به خاطر مشکلات مربوط به کلیدهای کیبورد، مورد انتقاد بسیاری از کاربران قرار گرفتند. در حالی که معرفی دستگاهی با طراحی کاملا جدید کمی بعید به نظر می‌رسد، ممکن است اهالی کوپرتینو از نسخه به‌روزشده این لپ تاپ با نسل هشتم پردازنده‌های سری Core اینتل و احتمالا حافظه رم بالاتر رونمایی کنند.

کنفرانس WWDC 2018

نسخه جدید مک بوک ایر

علاوه بر مک بوک پرو، شایعات از توسعه نسخه جدید مک بوک ایر خبر می‌دهند. به نظر می‌رسد این محصولات در چندین مدل ساخته خواهند شد که از جمله آنها می‌توان به یک نسخه ارزان‌تر به جای مدل قدیمی فعلی و یک مدل 13 اینچی کاملا جدید با نمایشگر رتینا اشاره کرد.

آیفون اس ای 2

از زمان رونمایی از آیفون 4، تا کنون اپل هیچ موبایل جدیدی را در ماه ژوئن معرفی نکرده است؛ به همین جهت، این احتمال وجود دارد که در کنفرانس WWDC 2018 سرانجام شاهد معرفی نسل جدید گوشی آیفون SE باشیم.

از طرفی، مدت زمان زیادی تا رویداد همیشگی سپتامبر اپل باقی نمانده و شاید معرفی این تلفن هوشمند (در صورت وجود) در کنار دیگر آیفون ها منطقی‌تر به نظر رسد.

ایرپاور 

پد شارژ بی سیم AirPower، پاییز سال گذشته همراه با آیفون ایکس و گوشی های سری آیفون 8 رونمایی و اعلام شد امسال در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. اگرچه هنوز زمان عرضه دقیق این محصول خوش‌ساخت مشخص نیست، ولی احتمال دارد نسخه جدید آن در رویداد امسال معرفی شود.

آیا بعد از چهار سال می‌توانیم شاهد معرفی نسخه جدید Mac Mini باشیم؟ در رابطه با هدفون های بی سیم جدید چطور؟ کنفرانس WWDC 2018 به این سوالات پاسخ خواهد داد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*