دستگاه ویندوزی

دل مشغول توسعه یک دستگاه ویندوزی دارای دو نمایشگر است

شرکت دل از مدتی قبل توسعه یک دستگاه ویندوزی را آغاز کرده است، دستگاهی که از معماری آرم قدرت گرفته و اصلی‌ترین ویژگی‌ آن داشتن دو نمایشگر محسوب می‌شود. شاید در نهایت با یک تبلت و یا لپ تاپ دل مجهز به این قابلیت رو به رو شویم.

دل در آینده‌ای نزدیک محصولی متفاوت به بازار عرضه خواهد کرد. دستگاه‌های ویندوزی امروز همگی از تراشه‌های اینتل قدرت می‌گیرند، اما به زودی تعداد قابل توجهی دستگاه موبایل قدرت گرفته از تراشه‌های کوالکام مبتنی بر معماری آرم به بازار عرضه خواهند شد. یکی از آن محصولات تبلت یا لپ تاپ دل با نام Januss است، محصولی که دو نمایشگر دارد!

بر اساس شایعات، شرکت مایکروسافت از مدت‌ها قبل کار توسعه یک دستگاه منعطف دارای دو صفحه نمایش را آغاز کرده است. متاسفانه تا امروز هیچ نمونه اولیه‌ای از این محصول ارائه نشده و تنها طرح‌های مفهومی و تصاویری از پتنت‌های دستگاه ویندوزی تاشوی مایکروسافت را رویت کرده‌ایم. اما طبق جدیدترین اخبار منتشر شده توسط WinFuture، یکی از نزدیک‌ترین همکاران مایکروسافت یعنی دل نیز پروژه مشابهی را در دست توسعه دارد.

ویژگی‌های دستگاه ویندوزی دل

بر اساس گفته‌های این وب سایت، دستگاه ویندوزی دل اگرچه دارای ویندوز 10 است، اما از یک تراشه کوالکام قدرت خواهد گرفت. تراشه دستگاه ویندوزی دل اسنپدراگون 850 خواهد بود، محصولی که هنوز به صورت رسمی معرفی و عرضه نشده است.

دستگاه ویندوزی

این محصول Januss نام داشته و شرکت سازنده، کار توسعه آن را از تابستان سال گذشته آغاز کرده است. تا امروز هیچ خبری درباره زمان معرفی رسمی و در ادامه عرضه دستگاه ویندوزی تاشوی دل به بازار منتشر نشده است. گفتنی است این اولین تجربه دل در زمینه عرضه دستگاه‌های موبایل قدرت گرفته از ویندوز نبوده و شرکت پیشتر پروژه توسعه چند دستگاه موبایل ویندوزی را در دست اقدام داشته است، اما این پروژه‌ها در نهایت منتفی شدند.

مایکروسافت نیز مدتی پیش رفتار مشابهی از خود بروز داد. درست یک هفته قبل از تاریخ اعلام شده برای رونمایی تبلت جدید این شرکت یعنی سرفیس مینی، اعلام شد پروژه تولید آن به طور کامل کنسل شده است.

بعد از اعلام خبر در دست توسعه بودن دستگاه ویندوزی دل توسط WinFuture، وب سایت The Verge اعلام کرد مدارکی که این وب سایت ارائه کرده قدیمی محسوب می‌شوند، به همین دلیل دل به احتمال زیاد تا امروز برنامه‌های دیگری برای خود در نظر گرفته است.

دستگاه ویندوزی

دل تنها شرکتی نیست که کاربران از آن انتظار دارند یک دستگاه ویندوزی موبایل دارای دو نمایشگر به بازار عرضه کند. با وجود کنسل شدن پروژه سرفیس مینی، کاربران هنوز از مایکروسافت ناامید نشده و محصول بهتری تحت عنوان Andromeda را از آن انتظار دارند. همانند دستگاه ویندوزی دل، این محصول نیز منعطف بوده و به دو نمایشگر مجهز خواهد شد.

مایکروسافت به صورت مستقیم برای ارائه دستگاه‌های موبایل قدرت گرفته از ویندوز 10 تلاش زیادی نمی‌کند، اما با سایر شرکت‌های بزرگ فعال در این حوزه همکاری بسیار نزدیکی دارد. به عنوان نمونه اچ پی، ایسوس، لنوو و دل در همکاری با مایکروسافت در تلاش هستند لپ تاپ‌های ویندوزی قدرت گرفته از تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام توسعه بدهند. تنها چیزی که از آن مطمئن هستیم، عرضه دستگاه‌های ویندوزی مبتنی بر معماری آرم در آینده نزدیک است، اما در حال حاضر هیچ زمان دقیقی نمی‌توان اعلام کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. همه اینا واسه اینه که نمایشگر شفاف بدن بیرون از همین حالا رو همون کار کنین دیگه اینکارا چیه

  2. ابیش خوشگل تره

  3. اسمش چه باحاله