درخواست روسیه از مارک زاکربرگ

درخواست روسیه از مارک زاکربرگ برای شهادت دادن مقابل سناتورهای این کشور

مارک زاکربرگ مدیر عامل فیس بوک، مدتی قبل با حضور در کنگره آمریکا در برابر آن‌ها شهادت داد. با گذشت زمانی از این اتفاق اکنون شاهد درخواست روسیه از مارک زاکربرگ برای انجام کار مشابهی هستیم!

مدیر عامل فیس بوک چرا باید به خاطر اعمال خود در برابر دولت کشوری خارج از محل قرارگیری فیس بوک شهادت بدهد؟ این سوالی است که سبب شده درخواست روسیه از مارک زاکربرگ کمی عجیب به نظر برسد. قوه مسئول تصویب قوانین در کشور روسیه چنین درخواستی را مطرح کرده است. به نظر می‌رسد آن‌ها در مورد این موضوع بسیار مصمم بوده و در حال تدارک دیدن شرایط لازم برای حضور مارک زاکربرگ در پارلمان این کشور هستند.

زاکربرگ طی ماه اخیر دو مرتبه در کنگره آمریکا حضور پیدا کرده و درباره صحت اعمال خود شهادت داده است. وی همچنین دو هفته‌ پیش در پارلمان اتحادیه اروپا نیز حضور یافت و عمل مشابهی را انجام داد. گفتنی است بر اساس برخی ادعاها، دولت روسیه در جریان انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا، از طریق فیس بوک و دیگر رسانه‌های اجتماعی تحرکاتی را انجام داده و بر روی این واقعه سیاسی تاثیر گذاشته است.

درخواست روسیه از مارک زاکربرگ چیست؟

اما درخواست روسیه از مارک زاکربرگ به چه دلیل بوده و سناتورهای روسی دقیقا چه چیزی از این مدیر می‌خواهند؟ شهادت دادن پیرامون حفظ امنیت و حریم خصوصی کاربران و مبارزه با محتواهای مضر درخواست روسیه از مارک زاکربرگ است.

مارک زاکربرگ

به عقیده یکی از سناتورهای روسی، مارک زاکربرگ فردی است که از دولت و در کل کشور روسیه تنفر دارد، اما به عقیده برخی حتی صحت این موضوع نیز دلیل خوبی برای مطرح شدن درخواست دولت روسیه از وی به منظور شهادت دادن در برابر آن‌ها است. در واقع آن‌ها از زاکربرگ می‌خواهند نظر خود درباره ادعاهای مطرح شده پیرامون تنفر وی از روسیه را بیان کند.

سال گذشته، مدیر عامل فیس بوک تاثیر کشور روسیه بر روی نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تایید کرد. گروه‌های روسی در جریان این واقعه سیاسی به صورت گسترده اقدام به تبلیغ در فیس بوک کرده بودند. این شبکه اجتماعی در ادامه صفحه‌های خاطی را شناسایی کرد و‌ آن‌ها را بست.

درباره پاسخ زاکربرگ به درخواست روسیه هنوز خبری در دسترس نیست. به نظر شما آیا مدیر عامل فیس بوک، این درخواست را پذیرفته و با سفر به روسیه، در برابر سناتورهای این کشور نیز به صحت اعمال خود و تلاش برای صیانت از اطلاعات کاربران شهادت خواهد داد؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. باید شهادت بده

  2. از من میشوندیو همه از اینستا در بیاید که لوتون نده

  3. این باز جاسوس بازیاشو شروع کرد

  4. اگه قبول نکنه حتما فیلتر میشه