شیائومی می 8 اس ای

بررسی اولیه شیائومی می 8 اس ای ؛ ظهور یک قاتل جدید برای پرچمدارها؟

شیائومی می 8 اس ای (Xiaomi Mi 8 SE) یک گوشی میان رده 300 دلاری با ویژگی‌های یک پرچمدار گران قیمت است. در این مقاله قصد داریم به بررسی گوشی جدید شیائومی Mi 8 SE همراه با تمامی قابلیت های آن بپردازیم.

با رونمایی شیائومی می 8 اس ای ، غول گوشی ساز چینی همه را شگفت زده کرد. ما انتظار داشتیم دو دیوایس را در رویداد خرداد ماه شیائومی ملاقات کنیم و همچنین اعتقاد داشتیم می 8 اس ای با حذف قابلیت‌هایی همچون اسکنر اثر انگشت زیر صفحه، سنسور تشخیص چهره سه بعدی و غیره یک نسخه پایین‌رده‌تر از می 8 است. شیائومی به جای دو دیوایس، از سه دیوایس به نام های شیائومی می 8 ، می 8 اکسپلورر ادیشن و می 8 اس ای پرده برداری کرد که سومین مورد کاملا متفاوت از دو گوشی نخست است.

با نگاهی گذرا به مشخصات فنی آن، می‌توانیم بگوییم گوشی شیائومی Mi 8 SE یک میان رده عالی و قابل احترام است. آیا می‌توان برای آن از لقب قاتل پرچمدارها استفاده کرد؟ چیزی مشابه آنچه که برای وان پلاس 6 ادعا می‌شود. بیایید کمی نزدیکتر به این موضوع نگاه کنیم.

طراحی

شیائومی می 8 اس ای از یک بدنه شیشه‌ای پریمیوم پوشیده شده از چند لایه مختلف برخوردار است که دقیقا از این حیث آن را مشابه مدل بزرگ‌تر و گران قیمت‌تر می 8 می‌کند. این درحالیست که شیائومی یک نمایشگر 5.88 اینچی را نیز در محصولی با ابعاد 5.2 اینچی جای داده است که باعث شده آن را به سادگی در دست بگیرید. همین نکته از می 8 اس ای یک پرچمدار خوب برای خیلی‌ها می‌سازد.

شیائومی می 8 اس ای

شیائومی در کیفیت پنل نمایشگر نیز کم کاری نکرده است. ما در اینجا یک نمایشگر آمولد سامسونگ با نسبت ابعاد 18.7:9، وضوح 2244×1080 معادل +Full HD و روشنایی 600 نیت را می‌توانیم ببینیم. بر این اساس، این پنل با تراکم پیکسلی 423ppi حتی شفاف‌تر از تراکم پیکسلی 402ppi در دو گوشی می 8 و می 8 اکسپلورر ادیشن است!

سخت افزار

شیائومی می 8 اس ای نخستین گوشی مجهز به اسنپدراگون 710

شیائومی می 8 اس ای از تراشه جدید اسنپدراگون 710 قدرت گرفته از هوش مصنوعی با سرعت کلاک 2.2 گیگاهرتزی برخوردار است که می‌تواند وجهه‌ی جهانی به این گوشی ببخشد. این پردازنده جدید که مبتنی بر تکنولوژی پردازش 10 نانومتری به تولید می‌رسد 20 درصد قدرتمندتر از اسنپدراگون 660 است که می‌تواند مصرف انرژی تا 40 درصد در هنگام اجرای بازی و 20 درصد در هنگام تماشای فیلم را کاهش می‌دهد. در بخش حافظه نیز این گوشی به یک رم 6 گیگابایتی LPDDR4x و حافظه داخلی 64 گیگابایتی تجهیز شده است.

شیائومی می 8 اس ای

به طور کلی ما به راحتی می‌توانیم بگوییم که این گوشی از متریال یک پرچمدار، حداقل تا آنجایی که به عملکرد مربوط می‌شود برخوردار است.

دوربین‌ها

داشتن یک دوربین خوب فاکتور بسیار مهمی برای یک گوشی پرچمدار است. بر روی کاغذ،‌ این گوشی از سخت افزار نسبتا پایین‌رده‌تر از پرچمداران قرار دارد؛ به جای دو دوربین 12 مگاپیکسلی، بر روی قاب پشتی آن از دوربین‌های 12 + 5 مگاپیکسلی استفاده شده است. سنسور اصلی آن 12 مگاپیکسلی با همان ابعاد پیکسل مدل می 8 یعنی 1.4um است، همان تکنولوژی فوکوس دو هسته‌ای و یک دیافراگم کوچکتر f/1.9 به جای f/1.8 بر روی می 8 بهره می‌برد.

شیائومی می 8 اس ای

تنها نکته‌ی منفی این دوربین‌ها عدم وجود تکنولوژی تثبیت کننده تصویر است،‌ انا توجه داشته باشید می 8 اس ای تنها قاتل پرچمدارها نیست که از این قابلیت بهره نمی‌برد. همچنین تثبیت کننده تصویر الکترونیکی که در این دوربین وجود دارد، برای اغلب کاربران رضایت‌بخش است.

اما در بخش سلفی، شیائومی ما را با یک سنسور 20 مگاپیکسلی با پیکسل‌های 2um که بزرگ‌تر از پیکسل‌های 1.8um در مدل Mi 8 است، شگفت زده کرده است.

باتری

شیائومی می 8 اس ای از یک باتری سایز متوسط 3120 میلی‌آمپر ساعتی انرژی می‌گیرد. این باتری کوچک‌تر از باتری 3400 میلی‌آمپر ساعتی در می 8 است، اما نسبت به گوشی گران قیمت‌تر می 8 اکسپلورر ادیشن با یک باتری 3000 میلی‌آمپری، ظرفیت بیشتری را ارائه می‌کند. به نقل از شیائومی، ترکیب پردازنده و باتری می‌تواند عمر باتری 13 ساعته برای تماشای فیلم یا 7 ساعته برای اجرای بازی به صورت مستمر را ارائه کند.

شیائومی می 8 اس ای

این گوشی از تکنولوژی شارژ سریع 3.0 کوالکام نیز قدرت می‌گیرد و می‌توان از طریق درگاه USB‌ نوع C تعبیه شده در زیر آن با 18 وات آن را شارژ کرد.

ارتباطات

درست همانند دو گوشی دیگر خانواده شیائومی می 8 ، این گوشی نیز از دو سیم کارت نانو پشتیبانی کرده و هر دو کارت نیز از کیفیت صوتی VoLTE HD پشتیبانی می‌کنند. از دیگر قابلیت‌های ارتباطی آن می‌توان به وای فای 802.11a/b/g/n/ac، وای فای دایرکت، تکنولوژی 2×2 MIMO، تکنولوژی MU-MIMO، وای فای دیسپلی و بلوتوث 5.0 اشاره کرد.

قیمت

از نظر قیمتی، شیائومی می 8 اس ای بسیار درخشان است و با قابلیت‌هایی که در رده قیمتی خود به ارمغان میاورد باعث می‌شود خیلی از مردم در هنگام خرید یک گوشی پرچمدار به تردید بی‌افتند. Mi 8 SE هرچیزی که یک پرچمدار بخواهد را داراست: یک پردازنده قدرتمند، یک رم 6 گیگابایتی با حافظه 64 گیگابایتی، دوربین‌های خوب و نمایشگر باکیفیت المان‌های مهم این گوشی هستند.

شیائومی می 8 اس ای

با وجود سخت افزار بالا، قیمت این گوشی تنها 310 دلار است که می‌تواند نصف قیمت یک پرچمدار امروزی باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

13 دیدگاه

  1. احمدرضا نیستش بگه این بدرد نمیخوره باید حوزه علمیه قم یه اسلامیشو بسازه که پرچمدارباشه😂

  2. واقعا عالیه

  3. ایول چ گوشی خوبیه من که میخرمش بیاد!!!شیائومی عالیه…

  4. با سلام به دوستان من موندم این نویسنده عزیز چطور این گوشی رو برده تو گوشیهای میان رده

    میشه بگید پرچمدارن چه جورینن؟

  5. کپ ایفون زده ولی بی کیفت

  6. واقعا عالیه حرف نداره

  7. خدایی از نظرقیمت و مشخصات خیلی خوبه ولی همین گوشی تو ایران کمتر 2/5 تومن نیس