دستیار صوتی سیری

دستیار صوتی سیری با ویژگی جدید «میانبرها» به‌روز می‌شود

اپل در کنفرانس WWDC 2018 از یک قابلیت جدید برای دستیار صوتی سیری پرده برداشت. این قابلیت که با نام “Shortcuts” به معنی «میانبرها» شناخته می‌شود، انجام مجموعه‌ای از کارها را امکان‌پذیر می‌کند.

دستیار صوتی سیری قرار است با یک ویژگی جدید و البته کاربردی در اختیار کاربران قرار گیرد. این قابلیت که “Shortcuts” نام دارد، به Siri اجازه می‌دهد دستورات کاربران را در چند مرحله مختلف انجام دهد.

کریگ فدریگی (Craig Federighi) در خلال این رویداد می‌گوید «ما می‌خواهیم کاری کنیم که سیری کارهای بیشتری برای شما انجام دهد.» در آپدیت جدید، بعد از آنکه کاربران صدای خود را ضبط کرده و عبارت مورد نظر را به عنوان یک میانبر جدید اختصاص دهند، سیری به محض شنیدن آن، مجموعه‌ای از دستورات را انجام خواهد داد؛ به عنوان مثال، شما می‌توانید عبارت “I lost my keys” را ضبط کنید تا سیری با فعال کردن Tile اختصاصی شما و به صدا در آوردن زنگ کلیدها، به شما در پیدا کردن آنها کمک کند. میانبرها حتی می‌توانند هنگام خرید خواروبار نیز به کمک‌تان بیایند.

میانبرها همچنین با قابلیت “Suggestions” دستیار صوتی سیری که برخی آپدیت‌های اضافی را دریافت خواهد کرد هم کار می‌کنند. اگر زمان زیادی برای رسیدن به ملاقات ندارید و ممکن است دیر کنید، سیری به شما پیشنهاد می‌کند که موضوع را از طریق پیام کوتاه خبر دهید. هنگام تماشای فیلم نیز این دستیار دیجیتال، قرار دادن دستگاه روی حالت “Do Not Disturb” را پیشنهاد خواهد کرد.

اپل از توسعه اپلیکیشن “Shortcuts” نیز خبر داده است؛ جایی که کاربران می‌توانند برای یک فعالیت همچون رفتن به ساحل برای موج‌سواری آماده شده و لیستی از پیشنهادات همچون چک کردن وضعیت آب و هوا تا آماده کردن حوله ساحلی را داشته باشند.

دستیار صوتی سیری

داخل اپلیکیشن “Shortcuts”، یک گالری وجود دارد؛ جایی که شما قادر به دانلود صدها میانبر مختلف خواهید بود. نمونه‌های بسیاری در این گالری وجود دارد که به عنوان مثال، یکی از آنها با نام “Heading Home” گجت های خانگی شما را تنظیم کرده و کارهایی مثل قرار دادن درجه ترموسات روی 70 درجه، روشن کردن فن، گفنن به مخاطب‌تان که در راه منزل هستید و تخمین مدت زمانی که طول می‌کشد به منزل برسید را انجام می‌دهد. به علاوه، کاربران می‌توانند موارد دیگری همچون پخش موسیقی دلخواه را به آن اضافه کنند.

اپل به منظور رفع نگرانی‌های خود در مورد اینکه برخی مواقع، سیری سوال‌های کاربران را به درستی پاسخ نمی‌دهد، این تغییرات را در آپدیت جدید اعمال خواهد کرد. بزرگ‌ترین مشکل این است که سیری به اندازه دیگر رقبای قدرتمند خود همچون گوگل اسیستنت و آمازون الکسا، در تشخیص صدا توانمند نیست.

در iOS 11، سیری مهارت‌های جدیدی را مثل ترجمه زبان‌های مختلف و نمایش اعلان‌های مربوط به پروازهای آینده پیدا کرد، ولی این موضوعات، سیری را از ماهیت آن‌که در وقع یک دستیار صوتی است تا یک اپلیکیشن صامت که نوتیفیکشن‌ها را نمایش می‌دهد، دور کردند. به لطف این تغییرات، اپل امیدوار است Siri بار دیگر مورد توجه همگان قرار گیرد؛ خصوصا در شرایطی که رقبای آن پیش‌تر قادر به انجام مجموعه‌ای از کارها بوده‌اند. در ادامه می‌توانید با این قابلیت‌های جدید بیشتر آشنا شوید.

قابلیت‌های دستیار صوتی سیری در WWDC 2018

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*