نوتیفیکیشن های گروهی در آی او اس 12

نوتیفیکیشن های گروهی در آی او اس 12 معرفی شدند

نوتیفیکیشن های گروهی در آی او اس 12 (iOS 12) در حالی طی کنفرانس WWDC 2018 معرفی شد که سال‌ها از زمان رونمایی و استفاده از آن در اندروید می‌گذرد.

لاک اسکرین همواره بخش مورد تغییر iOS در آپدیت‌های این سیستم عامل بوده و آی او اس 12 نیز استثنا نیست. امشب در خلال مراسم WWDC 2018 اپل در کوپرتینو، نوتیفیکیشن های گروهی در آی او اس 12 معرفی شدند و از این به بعد شاهد نمایش دسته جمعی اعلان‌های روی صفحه براساس اپلیکیشن‌ها خواهیم بود. بدین ترتیب کاربر کمتر نوتیفیکیشن‌ها را از دست خواهد داد و از بهم ریختگی لاک اسکرین جلوگیری خواهد کرد. کرگ فدریگی، معاون اجرایی اپل می‌گوید:

این ویژگی باعث خواهد شد تا ذهن شما هنگام بررسی نوتیفیکیشن‌ها کمتر دچار حواس‌پرتی شود.

همچنین صفحه‌ای در تنظیمات دستگاه ایجاد شده که زمان استفاده کاربر از هر برنامه را به صورت فهرست‌وار نمایش می‌دهد و می‌توان برای استفاده از هر برنامه مدت زمان مشخصی تعیین کرد. این قابلیت در اندروید P که چند هفته پیش معرفی شد نیز وجود خواهد داشت.

نوتیفیکیشن های گروهی در آی او اس 12

این اولین باری نیست که اپل امکاناتی را از دنیای اندروید به عاریه می‌گیرد. در سال 2016 نیز اپل شکل نوتیفیکیشن‌ها را به حالت کارت مانند در آورد، درست شبیه به اندروید لالی پاپ 5.0. همچنین قابلیت Rise to Wake که مربوط به روشن شدن نمایشگر گوشی تنها با بلند کردن آن از زمین امکان‌پذیر است از زمان‌های دور روی گوشی‌های اندرویدی در دسترس بوده است.

از سوی دیگر، پارسال گوگل در اندروید اوریو سعی داشت تا با الهام از اپل در کنار آیکن اپلیکیشن‌هایی که نوتیفیکیشن گرفته‌اند نقطه‌ای نمایان کند. اهالی مانتین ویو در آخر تنها اقدام به اضافه کردن یک نقطه ساده در کنار آیکن کردند و برخلاف اپل، هیچ عددی روی آن نقطه قابل مشاهده نبود. در هر صورت نوآوری‌ها به صورت مستقیم یا غیرمستقیم مورد کپی‌برداری قرار می‌گیرند و در دنیای تکنولوژی امروزی، این موضوع امر عجیبی به شمار نمی‌رود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. مورد پسن واقع نشد