اسنپدراگون 850

بررسی مزایای لپ تاپ های ویندوزی دارای اسنپدراگون 850

کوالکام پلتفرم اسنپدراگون 850 را در جریان نمایشگاه کامپیوتکس 2018 معرفی و اعلام کرد لپ تاپ های ویندوزی سامسونگ قدرت گرفته از تراشه جدید نیز در راه هستند. انتظار می‌رود لپ تاپ های ویندوزی دارای اسنپدراگون 850 تا پایان سال جاری میلادی عرضه شوند.

لپ تاپ های ویندوزی قدرت گرفته از تراشه اسنپدراگون 850 را باید سیستم‌های کامپیوتری همیشه روشن و آماده به کار خطاب کرد. البته تلا‌ش‌های کوالکام برای تامین مغز متفکر سیستم‌های کامپیوتری پیش از این موفق نبوده است، اما انتظار می‌رود سری جدید لپ تاپ های ویندوزی دارای تراشه‌های آن موفق عمل کنند.

اولین سری لپ تاپ های ویندوزی دارای اسنپدراگون 835، ایسوس NovaGo و لنوو Miix 630 بودند که نتوانستند انتظارات را برآورده کنند، هر چند در ابتدا ادعا شده بود عملکرد فوق‌العاده‌ای خواهند داشت. اکنون کوالکام تصمیم دارد با اسنپدراگون 850، دید کاربران نسبت به لپ تاپ های ویندوزی قدرت گرفته از تراشه‌های موبایل این شرکت را تغییر بدهد.

اسنپدراگون 850

این چیپست را باید مشابه اسنپدراگون 845 دانست که امروز مغز متفکر قدرتمندترین گوشی های هوشمند همچون سامسونگ گلکسی اس 9، ال جی جی 7 تینکیو، وان پلاس 6 و دیگر پرچمداران محسوب می‌شود، با این تفاوت که سرعت بالاتری به ازای هر هسته دارد. اسنپدراگون 850 یک تراشه یکپارچه شده است، به این معنی که درون آن پردازنده اصلی، پردازشگر گرافیکی، مودم LTE، پردازشگر صوت و کنترلر حافظه قرار دارد.

ویژگی لپ تاپ های ویندوزی دارای اسنپدراگون 850

لپ تاپ های ویندوزی یا دیگر دستگاه‌های قدرت گرفته از اسنپدراگون 850 را «همیشه متصل» خطاب می‌کنند که به دو ویژگی اشاره دارد. کوالکام با بهینه‌سازی میزان مصرف انرژی این تراشه وعده داده حین کارکرد مداوم با لپ تاپ های ویندوزی، باتری آن‌ها تا حدود 25 ساعت دوام بیاورد. از طرفی دیگر، این چیپست دارای مودم LTE داخلی است، پس « همیشه متصل» به قابلیت وصل شدن به شبکه موبایل در همه جا اشاره دارد.

نباید فراموش کرد اگرچه این تراشه تفاوت قابل توجهی با اسنپدراگون 835 داشته و حتی در مقایسه با اسنپدراگون 845 نیز کمی توانمندتر است، اما همچنان یک تراشه موبایل محسوب می‌شود. سرعت هر هسته پردازنده‌های اسنپدراگون 845 برابر 2.8 گیگاهرتز است، اما این میزان در اسنپدراگون 850 به 2.95 گیگاهرتز افزایش پیدا کرده است که چندان زیاد نیست.

لپ تاپ های ویندوزی دارای تراشه جدید به ویژگی‌های مشابه پرچمداران موبایل همچون ضبط و پخش ویدیوهای 4K، پشتیبانی نمایشگر از محتواهای HDR و اتصال سریع به شبکه موبایل LTE مجهز خواهند شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*