رانندگان اسنپ

اعتراض رانندگان اسنپ و تپسی به درآمد پایین و نداشتن بیمه

بسیاری از رانندگان اسنپ و تپسی نسبت به کرایه‌های پایین، درآمد اندک و بیمه نبودن اعتراض دارند. در ادامه، برخی از گلایه‌های رانندگان تاکسی های اینترنتی در ایران را بررسی می‌کنیم.

تا همین مدتی پیش راننده‌های سنتی یعنی تاکسی‌داران و آژانس‌ها به تاکسی های اینترنتی مانند اسنپ و تپسی اعتراض داشتند. آن‌ها معتقد بودند تاکسی های آنلاین آمده‌اند تا قیمت‌ها را بشکنند و کاسبی‌شان را خراب کنند. در نهایت رانندگان تاکسی و آژانس حریف تاکسی های اینترنتی نشدند و امثال اسنپ و تپسی به سرعت جای خود را در میان مردم باز کردند.

اما حالا این رانندگان اسنپ و تپسی هستند که نسبت به شرایط موجود اعتراض دارند و اصلی‌ترین مشکل آن‌ها هم کرایه پایین است. اخیرا رانندگان تپسی اصفهان، جلوی ساختمان مرکزی‌شان تجمع کردند و اسنپی‌ها هم در تدارک برپایی تجمعات اعتراض‌آمیز در دفاترشان هستند. آن‌ها معتقدند کرایه‌ها بسیار پایین است و کفاف مخارج را نمی‌دهد. بعضی‌ها هم از بیمه نبودن رانندگان گلایه دارند. به نظر می‌رسد مالکان آژانس‌های اینترنتی با وجود درآمد کلانی که به جیب می‌زنند و حتی مالیات هم نمی‌پردازند، حاضر نیستند زیر بار بیمه کردن رانندگانشان بروند.

رانندگان اسنپ

طبق آخرین آماری که توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات منتشر شده، در حال حاضر حدود 120 هزار راننده آنلاین، فقط در تهران مشغول به کار هستند. شرکت اسنپ مدعی است که 80 درصد بازار تاکسی های آنلاین در تهران و سایر شهرهای کشور را در اختیار دارد. با این حال، بزرگ شدن این کسب و کار و جا افتادن آن با اعتراض رانندگان همراه شده و حالا رانندگان اسنپ و تپسی دست به اعتراضات دامنه‌داری زده‌اند که در صورت ادامه‌دار بودن این اعتراضات، ممکن است کسب و کار آژانس‌های آنلاین در کشور به خطر بیفتد.

درآمد پایین رانندگان اسنپ و تپسی

یکی از رانندگان اسنپ می‌گوید درآمد بیشتر در تاکسی های آنلاین یعنی جابجایی بیشتر مسافر و در نتیجه استهلاک بیشتر خودرو، آن هم در شرایطی که دلار 6 هزار تومانی هزینه لوازم یدکی و دستمزد مکانیک‌ها را چند برابر کرده است. درآمد رانندگان اسنپ تا امروز تغییر محسوسی نداشته، در حالی که هزینه‌های زندگی چند برابر افزایش داشته است.

یکی دیگر از رانندگان نیز خطاب به مالکان اسنپ می‌گوید ما بی سواد نیستیم و ریاضی بلدیم! سهمی که اسنپ از درآمد رانندگان به خود اختصاص می‌دهد رقم بالایی است. آن‌ها می‌گویند 13 درصد از درآمد رانندگان را برمی‌دارند، اما در عمل رقم بیشتری برداشت می‌کنند. به عنوان مثال اگر در مسیری کرایه 8 هزار تومان باشد، آن‌ها 6 هزار تومان را به راننده می‌دهند و 2 هزار تومان را برمی‌دارند. مگر یک چهارم کرایه، 25 درصد نمی‌شود؟

رانندگان اسنپ

رمضانی، مدیر روابط عمومی تپسی، ادعای رانندگان در این خصوص را رد کرد و گفت سهم تپسی از کرایه رانندگان، تنها 13 تا 15 درصد است. وی همچنین اضافه کرد افزایش کرایه‌ها به نفع رانندگان نیست و تقاضاها را پایین می‌آورد. البته کرایه‌ها اندکی نسبت به قبل افزایش داشته، اما شاید انتظارات بیش از حد رانندگان را تامین نمی‌کند.

بیمه نبودن رانندگان

راننده دیگری که در تپسی مشغول به کار است از بیمه نبودن رانندگان تاکسی های آنلاین گلایه دارد. او می‌گوید رانندگان تاکسی همیشه مشکل بیمه داشتند و دارند؛ چه آن زمان که سنتی کار می‌کردند و چه حالا که به روز شده‌اند. وی افزود من راننده تاکسی در کشوری که رکورددار تصادف است، بیشترین ریسک جانی را دارم، اما بیمه نیستم و نگران معیشت خانواده پس از خودم و در ایام پیری و از کار افتادگی هستم.

مدیر روابط عمومی تپسی در پاسخ به مشکل بیمه نبودن رانندگان، توضیح داد که آن‌ها رابطه استخدامی با تاکسی های آنلاین ندارد و ساعت کاری‌شان به اختیار خودشان تنظیم شده است و تنها به صورت مشارکتی با تاکسی های آنلاین همکاری دارند. بنابراین رانندگان اسنپ و تپسی مشمول بیمه نمی‌شوند.

استخدام بیش از حد راننده

یکی دیگر از راندگان تاکسی های آنلاین معتقد است درآمد اسنپ و تپسی زمانی خوب بود که دست زیاد نشده بود، اما حالا به صورت بی رویه و توقف ناپذیر راننده استخدام می‌کنند و این موضوع سهم ما را از درآمد کاهش داده است و میزان تماس‌هایی که برای رزرو سرویس داریم، خیلی کمتر از قبل شده است.

رانندگان اسنپ

رمضانی در خصوص استخدام بی رویه راننده‌ها نیز تاکید کرد که جمعیت راننده‌های ایران ثابت است و استارت آپ‌هایی مانند اسنپ و تپسی آن‌ها را زیر پوشش خود می‌گیرند، وگرنه مسافرکش‌های شخصی و تاکسی‌ها در صورت جذب نشدن در اسنپ و تپسی هم همچنان در خیابان‌ها حضور خواهند داشت.

البته باید به این موضوع نیز اشاره کرد که درخواست افزایش قیمت خدمات و کالاها، تنها منحصر به رانندگان اسنپ و تپسی نیست. در شرایط اقتصاد نابسامان ایران که ثبات شرایط وجود ندارد، تمامی کسب و کارها با تراز کردن درآمد و هزینه‌هایشان دچار مشکل شده‌اند. این موضوع در حالی رخ می‌دهد که قدرت خرید مصرف کنندگان هم ضلع سوم این ماجراست که سقف افزایش قیمت‌ها را محدود کرده و صاحبان کسب و کارها را با یک معادله پیچیده روبرو می‌کند. از سوی دیگر، درآمد شرکت های اسنپ و تپسی شفاف نیست و این شرکت‌ها به دلیل نامشخصی از پرداخت مالیات معاف هستند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

114 دیدگاه

  1. کرایه ها خیلی پایینه،کمیسیون ۲۰ درصده که خیلی بالاست،مسیری که تاکسی می‌بره ۶ تومان چرا باید اسنپ بره ۲ تومن؟؟؟

  2. سلام‌از اردبیل حرف دوستان را تایید می کنم مشکل این است چرا هیچ نهادی نیست عملکرد این شرکت ها را کنترل کند ؟
    پشتیبانی گذاشته که فقط مشکل تان گزارش شد هیچ چیزی و هیچ نتیجه ای بعد محال است ببیتید فقط زنگ بزن مفت پشت خط بمون پیام تکراری و تگراری اپراتور را گوش بده که طول مکالمه زیاد بشود و هزینه ب ود جیب اسنپ (سهام دار همراه و ایرانسل)
    واقعا هیچ کسی تو کشور نیست؟
    ۱۰۰ در هزار این سیستم علیه راننده است.
    با خط کش قیمت می دهد.
    حالبه دو سفر بر نمی داری ۱ ساعت لج می کند سفر نمی دهد.
    با یکخارج سرویس و ورود ۱ ساعت سفر نمی دهد.
    قیمت ها مفت یک طرفه نمی فهمد و درسته ساعت ۱۲ شب ۱۵۰۰ اردبیل که در دو مقصد میشهد۱۲۰۰
    ۲۰ درصد کمسیون.
    چی در این کشور ۱۰ برابر نشده ؟ این شرکت هر روز پایین می اورد؟
    ده دقیقه مناظر مسافر در تهران و شهرستان که ۸ برابر مفت تر می دهد ظلم .
    دیگه بریدیم امد اژانس ها را فراری داد اینم شده ظلم و منطق تنها چیزی تو این شرکت نیست
    همه چیز زور
    مفت ملیاردی فقط کمسیون می خورد
    هر سفر مسافر ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ تخفیف از جیب راننده می دهد و هزینه لغو سفر راننده را نمی دهد. دها مشکل و ژور و ظلم اسنپ که زده کرده ، سوهان اعصاب هر روز هم بدتر.
    بی تفاوتی کامل ۱۰۰ درصد راننده.
    هیچ کس تو مملکت نیست به اینها رسیدگی کند ؟

  3. واقعا واسه این مردم باید گریه کرد .همه گرفتار و بدبخت بلاتکلیف از مسافر بگیر تا راننده همه بدبخت شده بی لیاقتی شدیم افراد نا لایق وقتی رئیس آقا بشن مردم نیست نابود میشن ای کاش یه وکیل الرعیا پیدا میشد عدل داد برقرار میکرد .هر چی میکشیم از خودمونه از یک دل نبودن از بی سوادی خودمونه کرایه اسنپم جزئی ازشه. با گرونی تمام نسل ها می سوزن ن ازدواج میشه کرد ن کاسبی هست ن درس خوندیم ب دردمون خورد بعد ۲۰ سال دیگه مملکتو ببینید همه پیرو جمعیت نصف شده .یعنی نابودی مطلق کی باید ما مردم آگاه بشیم

  4. اسنپ تو قزوین واقعا خنده دار شده از سر شهر میای تهش بخاطر ۳۵۰۰ تومن یه تعداد بی فرهنگ هم راننده ها رو برای دو دقیقه خندیدن سر کار میذارن اینهمه هزینه استهلاک ماشین حتی خود گوشی رو هم باید مد نظر قرار بدیم مسافر درخواست داده هزینش شده ۲۰۰۰ تومن میری میبینی ۴ نفر با یه بچه سوار میشن تازه با بار میای لغو کنی از دلت نمیاد سوار کنی با این مصرف سوخت میشه فی سبیل ا… یه چیزی هم باید از جیب خودت برای هزینه ها بذاری اونم تو کوچه های باریک و پیچ در پیچ قزوین نمیدونیم بخندیم یا زار زار گریه یه چیز دیگه البته بعضی مسیر ها که خیابان یه طرفه یا فقط مخصوص تاکسی هاست رو در نظر نمیگیره بعد براش قیمت ۲۵۰۰ در نظر میگیره در صورتی که باید شهر رو یه دور بزنی تا مسافر رو به مقصد برسونی

  5. علاوه بر پایین بودن کرایه نبود فرهنگ مردم هم هست توقع دارند با این کرایه طرف تا تو اتاق خوابم ببریم به راحتی تقاضا را کنسل میکنند بدون اینکه کسی پاسخگوی راننده باشد که اینهمه راه رفته بعضی از مسافران واقعا با شعور هستند و بعضی که اندک واقعا .. اسنپ 20 درصد کمیسیون می گیره در بعضی ساعات شلوغ کرایه ها واقعا پایینه 1500 یا 2000 تومان ارزش رفتن داره کرایه های بیرون شهر که اصلن صرف نمی کنه مخصوصا که باید خالی برگردی فقط در شهرستانها می تونی در مرکز شهر مسافر بردی امید داشته باشی خالی برنگردی با وضع این اینترنت و برنامه سنگین اسنپ مجبور نبودیم اصلن کار نمی کردیم من یه مهندس هستم وشرکتی که براش کار می کنم 5 ماه حقوق نداده مجبورم به محض اتمام کارم برنامه اسنپ روشن کنم اون وسطا هم شاید یه چیزی تونستم بخورم تا 2 شب چکار کردیم با خودمون پدر مادرا شما مقصرید برگردید به عقب کارهایی که کردید تکرار می کنید

  6. ماشین صفرما از بیکاری گذاشتم تو این کار جوونیما دارم میزارم نهایتش یک لقمه بخور نمیر با ماشینی اوراق و تنی مریض نسیبمون میشه. با این گرونیا نه میشه خرج ماشین کرد نه خرج سلامتی خودمون و خانوادمون. پس مسولین ما کجا هستن که صدامون بهشون نمیرسه؟ خدای کهکشانها صدای مارو شنید اما مسولین کجای کهکشانند که صدامون بهشون نمیرسه؟ نمیدونم شاید بالاتر از خدا سکونت دارند!

  7. اسنپ#برده داری مدرن. سوئ استفاده از ناچاری راننده

  8. با سلام.من الان سه چهار ماهه اسنپ کار میکنم تو گرگان.واقعا نرخ هاش افتضاحه.اصلا دخل و خرج نمی خونه.ولی تصمیم گرفتم از فردا نرم سر کاربخکاربخدا یه مدت کار نکنیم قیمتادرست میشه.

  9. از اردبیلکرایه ۱۵۰۰
    شب ۲
    صبح ۷
    وسط گرما
    وسط زمستان
    الان سال ۹۸ به این قیمت ابنبات می دهند ؟
    بغیر ان
    چرا پشتیبانی را بسته ؟
    هر چه می نویسی
    بازنگری می زنی
    تماس می گیری
    چرا کسی جواب نمی دهد
    برده داری ؟ باز انها صاحب داشتن
    هیچ کس از این شرکت ها بازخواست نکرد هیچ کس

    • کاملا درشته
      اسنپ در مرکز استان مفت جدا
      پشتیبانی کاملا بی پاسخ و اهانت انگیز
      جالبه تمام پلاک هم ازاده
      شب ۱۲ و صبح ۳ همینه
      لغو سفر اردبیل نمی دهد
      انشالله به زودی حق مان را می گیرم اینطور نمی ماتد
      بابت ساعاتی که زجرمان دادنند پاسخگو خواهند شد
      زندگی و اعصاب مان را ضایع کردنند.

  10. اسنپ یعنی وقتی پول نداری یه تیکه از ماشینتو ارزون بفروشی تازه مسافر با چشم تحقر بهت نگاه کنه پولشو بده و این که عمرته که مفت حراجش کردی بگزره دوران سلامتیت

  11. منه راننده اگه مسافر را کول کنم ببرم مقصد خیلی بهم میصرفه تا پدر ماشین را در بیارم بعد هرچی درآوردم یک چیزی هم بزارم روش بدم مکانیک

  12. خداوکیلی تقصیر خودمون هم است در اصفهان تپ سی مژده میده 500000پاداش میدم که البته اعنبار میده نه پول نقد که رانندگان سرویس هاش را انجام دهند ودر غالب ساعات حدود 2000تومان قیمت را کمتر از اسنپ میزند یعنی شما اگر کمیسیون هم ندی باز 1000تومان کمتر از قیمت اسنپ سرویس رفتی نکته اینجاست تپ سی از خود راننده ندارد ورانندگانش در اصل راننده اسنپ هستند وبا تاسف زیاد فکر میکند زرنگ تشریف دارند که با هردو یا سه شرکت کار میکنند چون غالبا مجردند یا شغل دومی که میخواهند با سه چهار ساعت کار در روز پول توجیبی روزانه راکسب وماشین پدر را پس دهند وصد البته زمان کوتاه کارکرد روزانه ایشان که باعث استهلاک نمیشود که بخواهند مخارج استهلاک بدهند!پس راه چاره این است رانندگان تمام وقت چه مجرد زحمتکش چه متاهل با اسنپ تماس بگیرند ودر خواست کنند اسنپ براساس عدم کار با شرکتهای دیگر سفرهای بیشتری به رانندگان اختصاصی خود دهد ممکن است کارشناس ادعا کند ما این کارها را انجام میدهیم یا دسترسی به گوشی راننده نداریم که همه میداند واقعیت ندارد بنده دشمنی با تپسی ندارم اما سیاست عوامفریبانه اش را که هرجا جای پایش سفت میشود قیمت را شدید پایین میاورد واسنپ را مجبور به پیروی مثل قیمتهای پاییم ماه رمضان گذشته قبول ندارم اختلاف قیمت نهایتا500 تومان بشرط اینکه قیمتها بگونه ای باشد که 15الی20درصد زیر قسمت آژانسها باشد تااز آنوری بالاخص در آخر هفته ها قیمت بالا نزنیم

  13. با سلام
    خدمت دوستان عزیز
    شما زمان کار در اسنپ و یا تپسی
    به ازای هر کیلومتر در بهترین حالت ممکن ۳۰۰ تا ۵۰۰ تومان درآمد دارید
    به ازای هر ساعت بازهم در بهترین حالت ممکن ۱۶ تا ۲۰ هزار تومان درآمد دارید
    خرج بنزین، گاز، روغن و… در نظر بگیرید و از مبالغ بالا کم کنید
    کارگر ساختمانی در ۸ ساعت کار ۸۰ تومان دریافت می کند و ساعت نهار و استراحت را از این ساعت کم کنید.
    شما ماشین ۴۰ میلیونی خودتان را به این کار اختصاص دادید که اگر در نظر نگیرید که ۴۰ میلیون ماهی ۶۰۰ تومان سود بانکی دارد
    شما کمتر از کارگر ساختمانی درآمد دارید و ۶۰۰ تومان بابت سود بانکی هم دریافت نمیکنید!
    جالب است!

  14. من می خواستم برم تو اسنپ و تپسی ولی قبلش یه حساب کتابی کردم دیدم اصلاً جور در نمیاد به این صورت : یه مسیر ۲۶ کیلومتری که برگشت نمیشه مسافر زد رو که میشه ۵۲ کیلومتر ، زده ۱۵۵۰۰ تومان تقریباً ماشین هر کیلومتر بیشتر از ۱۰۰ تومان استهلاک می خوره ( کل خرجایی که تو چهارسال رو یه ماشین ارزونقیمت کردم رو تقسیم بر کیلومتر طی شده کردم (شما هم می تونید حساب کنید) ) و اگه با گاز lpg که کمتر از نصف بنزین قیمت داره ۳۵۰۰ تومان می سوزونه و اگه ۱۵ درصد کمیسون رو لحاظ کنیم که میشه ۲۳۲۵ تومان ، کلاً تو این مسیر ۵۲ کیلومتری راننده ۴۴۷۵ تومان کار کرده ! اگه خیلی خوش شانس باشه و برگشت هم این سفر براش جور بشه کلاً ۸۹۵۰ تومان کار کرده و یه چیز دیگه من با گاز حساب کردم اگه در حالت برگشت خالی با بنزین باشم ۷۲۵ تومان هم ضرر کردم !! هزینه اینترنت و اعصاب خورد شده هم بماند ، پس باید فهمید که چرا راننده ها میگن هیچی برامون نمیمونه ؛ دیگه خود دانید من به عنوان یه تحصیل کرده ( بیکار ! ) وظیفه دونستم حساب کنم و بقیه رو درجریان بذارم و ضمناً دوستان اینا کرایه ها رو زیاد نمی کنند چون سودشون تو همین قیمت کمه که تعداد سفر ها تو کل ایران ، رو وحشتناک میبره بالا ( با سود خارق العاده ) و کمیسون بالا ! اصلاً چون قیمت کرایه نصف آژانسه و مجازی هست و اجاره مغازه و رزروشن و … ندارن باید کمیسیون زیر ۷ درصد باشه نه ۱۵ درصد 😐

  15. سلام
    من لیسانس مکانیک از یکی از بهترین دانشگاه های کشور دارم می خواستم به طور موقت بیام اسنپ و تپسی دیدم واقعاً نمی صرفه چون کل قطعاتی که قبلاً برا ماشین می خریدم رو تو کاغذ نوشته بودم ( موقعی که گرونی نشده بود ) تقسیم به میزان کیلومتری که طی کرده بودم کردم ، برای هر کیلومتر ۱۰۰ تومان استهلاک به دست اومد تازه چون دست به آچار بودم خیلی خیلی کم پیش مکانیک می بردم و کارهاشو خودم انجام می دادم تازه ماشین هم آردی هست که خرجاش از خیلی ماشینای دیگه کمتره به غیر از پراید ، و یه چیز دیگه بازار اسنپ به دلیل قیمت پایینش براشون خیلی سودآوره اگه قیمت بره بالاتر که مردم کمتر اسنپ می گیرن و خود شرکت کمتر سود میکنه ، اونا با همین کرایه ی کم ، کمیسیون خیلی زیادی می گیرن چون مثل آژانس اجاره و کلی چیزهای دیگه نمی دهند و بیشتر مجازیه ، پس باید چون قیمت کرایه نصف آژانسه کمیسیون هم کمتر از نصف آژانس باشه مثلاً حداکثر ۸ درصد چون تعداد سفر ها خیلی زیاده بازم براشون خیلی سودآوره و اگه قرار شد قیمت کرایه ها بره بالا باید فقط سهم راننده زیاد بشه نه کمیسیون ، پس اگه میشه یه کمپین بزرگ تو شبکه های مجازی راه بندازید که با هم متحد بشید و سه چهار روز هیچ کس هیچ مسافری رو ارزون جابجا نکنه .

  16. به فرض اینکه دو ماشین گشتاور یکسان تولید کنند و اصطکاک لاستیک و وزن ها یکی باشه ، اونی میبره که دور کمتری داشته باشه ؛ همونطور که تو برف هر چی بیشتر گاز بدیم بیشتر امکان بکسواد وجود داره ( با افزایش سرعت بین دو جسم اصطکاک یه جورایی کمتر میشه )

  17. بله اسنپ و امثالهم از پرداخت مالیت از سوی دولت معاف شدن البته در پشت پرده با این توافق که قیمتها رو افزایش ندهند!!

  18. باسلام خدمت هم وطنای عزیزم نمی خوام از زبان راننده اسنپ این شغل روبکوبم یا بی خودی از این شغل تعریف کنم چون هرشغلی پستی وبلندی خودشوداره اسنپم استسنا نیست .
    این شغل برای یک فرد بازنشسته ونیمه وقت بد نیست در کرج که من کارمی کنم درستل ۹۸ در۷ ساعت کار بین ۷۰ تا ۹۰ هزار در میاد که اگر درابتدای روز کاریت کیلومتر تریپتوصفر کنی تقریبآ هر ۱۰ کیلومت که گز کنی ۶۵۰۰ تا ۷۰۰۰ میندازه در کل از نظر درامد فکر کنم کف درآمد است ونمی توان روش حساب باز کرد به هر حال این هم راهی است برای پول در آوردن ولی از نوع کمش همه شغلها قرارنیست مثل طلا فروشی وصرافی وغیره باشه که بفروشی سود کنی بخری هم سودکنی توکاسبی تو کشورمون انتخاب شهل که الحمدولله آزادیم .
    درپناه الله

  19. سلام عزیزانی که در شهرستانها کار میکنید من در اصفهان کار میکنم وفکر میکنم غالب شهرها تقریبا قیمت گذاری بر همین اساس انجام میشود لذا جا دارد با ذرخواست تلفنی نوشتن گزارش واعتراض وبیان این استدلال ساده قیمتها را اصلاح کنید: اسنپ وبه تقلید از آن تپ سی وماکسیم (یکهزار تومان کمتر از اسنپ) قیمت هرکیلومتر بغیر از سی کیلومتر به بالا 500تومان است ومبلغی بعنوان ورودی وحق ترافیک از0الی5500تومان به کرایه اضافه میشود بامزه اینجاست که قیمتها افزایش فواره ای در شب های پنج شنبه بعد افطار میکنند که قیمت یک سفر سه چهار کیلومتری 8500تومان میشود وروزهای دیگر سقوط آزاد قیمت مشکل اینجاست یک سفر 4کیلومتری در روزهای هفته 4000الی 4500قیمت میخورد که در غالب نقاط شهر چون ترافیک نیست قیمت مناسب و تا حدودی زیر قیمت آزانس است اما وقتی میخواهی مثلا از خانه اصفهان به دروازه شیراز وآن محدوده بروی مثلا بامسافت 15کیلومتر قیمت آنهم در قلب ترافیک شهر میشود 9500الی 10000که آنالیز آن پانزده ضربدر پانصد بعلاوه حق ورودی وترافیک !پس ملاحظه کنید اگر همه ما رانندگان به تاکسی اینترنتی کارفرمایمان پیشنهاد عمومی بدهیم که مبلغ ورودی وحق ترافیک را بااصلاح نرم افزار شرکت مربوطه وقیمت گذاری براساس اشل زیر انجام گیرد کلیه قیمتها عادلانه وهمواره پایینتر از آزانسها خواهد بود:سفر تا مسافت 6کیلومتر 2000الی2500ورودی از 6الی 20کیلومتر 3الی 4ورودی ومسافتهای بیشتر از آن چون به شهرهای دیگر مثلا از اصفهان به حومه میخورد وغالبا برگشت ندارد 500بازای هرکیلومتر بعلاوه 1500تومان ورودی نه 400حالا با تشکر

  20. من کاری به بدرفتاری مسافر و امتیاز ندارم . کاری به کمسیون هم که شده 15 درصد ندارم. ایشالله که تصادف و جریمه هم نشیم. کاری به سال جدید با تورم بالا هم ندارم. آخه لامصب قیمت قطعات حداقل سه برابر شده اونوقت تو تبریز ماه رمضونی کرایه زده دو و پونصد که دو تومنش رو مسافر میده و پونصد اسنپ به عنوان تخفیف !!! یعنی تو این دو سال کرایه 0 درصد افزایش پیدا کرده. از این ور شهر تا اونور شهر بدون ترافیک بری حداقل نیم ساعت طول میکشه کرایه نوشته 8 تومن. تازه اونم رو هوا میزنن. اسنپ لامصب در ماشین رو ببندی باز کنی 2 تومن اصطحلاکش هست . من امسال صفحه کلاچ . جلوبندی و کمک فنراش رو عوض کردم و استارت رو تعمیر کردم 4 میلیون خرجش شد. حالا بماند که پارسال تایر . باتری . تسمه تایم دنده دیفایزر و… رو عوض کرده بودم که الان میشد 3 میلیون هزینش. من که امسال کار نکردم چون هزینه ماشین رو هم درنمیاد چه برسه به خرجای دیگه که آخر سال هم از بغل زدن به ماشینم 3 . 4 میلیون هم افت قیمت داشت. الان برا خودم و خانوادم هم ماشین نمیبرم اسنپ میگیرم خیلی باصرفس. دوستانی که میخوان بیان اسنپ یه سر به لوازم یدکی و یا تعمیرگاها بزنن و بدونن که 50 درصد درآمد میره خرج ماشین و مصرف سوخت و بیمه .

  21. دم اسنپ گرم.پیامداده بخاطر اینکه مسافر زیاد شده وما میخایم شما بیشتر کاربکنید کمیسیون رو دودرصد بیشتر کردیم امیداست که روزیتان بیشتر شود وقتی که می‌بینه راننده بیسوادان هر غلطی دوست دارن انجام میدن ب امید روزی مردم ایران دیگه ؟ ؟؟نباشن

  22. فقط میخوام بگمبا این حال که اسنپ و تپسی بی ناموس ترین شرکت ها هستن. مردم کشورمون هم بی نانوس تر از اونا هستن
    به فرظ مثال از ۷حوض تا تجریش میزنه ۱۵ تومن .کرایش که خیلی پایینه حالا مسافر میاد تپسی لاین میگیره ۷۵۰۰ تومن بعد راننده ها قبول نمیکنن بعد اون لاینو طلایی میکنه به قیمت ۱۰ تومن

  23. در کل کار با وسیله نقلیه بیخوده. از پیک موتوری بگیر تا راننده ترانزیت. چون حمالیه و خستگی. وجهه اجتماعی هم که نداره. والله بیکاری کلاسش بالاتر از رانندگیه. دیگران اگه بدونن بیکارید ازتون میزان تحصیلاتتون رو میپرسن و تحسین میکنن. ولی اگه بگی راننده ای به یه چشم دیگه نگاتون میکنن و احترامی قائل نمیشن

  24. جالبه همه دارن اعتراض می کنند ولی باز خودشون دارن واسه این شرکت ها کار می کنند برده داری سگش شرافت داره به این کار حداقل شرمنده زن وبچه نیستی این از برده داری هم بدتره اینکه آخرش با تموم کردن یه روز خسته کننده تحقیر شدن ها واینکه برای تعمیر حتی ماشینت مجبور بشی با شرمندگی وشنیدن یه سری حرفها که غرورتو نابود می کنه از اهل فامیل قرض بگیری وآخرشم شنیدن کنایه از اهل خونه سکته رو نزنی معلومه که خیلی پوستت کلفته بابا خداوند به ما شعور داده بیایین یه خورده ازش استفاده کنیم ما اگه خونه هم بشینیم وکار نکنیم پایان سال بدهی کمتری داریم به خدا این ها فقط جیب خودشون پر میشه وما رو به عنوان ربات هایی میشناسن که وظیفه داریم جیب این ها رو پر کنیم واگه خراب بشیم یکی دیگه رو به صورت کاملا مجانی جایگزین میکنند خیلی ببخشید معذرت میخوام از دید اینها خر زیاده که میشه ازش استفاده های زیادی کرد پس بیاید یک بار هم شده از شعور خودمان استفاده کرده وبرای خودمان کار کنیم نمی گم برید مسافر کشی بابا خودتون کار آفرینی کنید کارهای زیادی میشه انجام داد فقط یه مقدار مطالعه وسرمایه اندک که روز به روز پیسرفت میکنه وشما رو امیدوار یه سری به سایت های کار آفرینی بزنید وشغل مورد علاقه خودتونو پیدا کنید به خدا همه ما یه استعدادی داریم که اگه سمتش بریم موفق می سیم فقط یه همت کوچیک می خواد خودمونو غرق این کار پوچ نکنیم خودتونم می دونید هیچ آینده ایی نداره دو روز دیگه که پیر شدی کی می خواد خرجتو بده وقتی که داغون شدی حتی نمی تونی درست راه بری ببخشید سرتونو درد آوردم به امید موفقیت همه شما عزیزان

    • سلام دوست عزیز دمت گرم ب مولا من واقعا از کار تو اسنپ خستم ی ماه کار میکنم ی هفته از خستگی فقط میخوابم دعا کن برام بزارمش کنار چون واقعا احساس سرخوردگی میکنم با این کار

  25. سلام اسنپ یعنی برده داری نوین.
    شده بخاطر اینکه راننده پل بالا رفتش شده ۱ درصد ، یک روز از کمسیونش کم کند ؟
    شده یک سوال توسط یک نفر از ملیونها سوال راننده که در پشتیبانی و نرم افزار میرسد پاسه بده ؟ نشان بدهید کی کجا پاسخگو است و شده ؟
    هر تر فندی می خواهد پشتیبانی تماس بگیری و پیام تکراری اپراتور و فقط و فقط برای مکیدن حجم شارژ تلفن ات.
    من اردبیل هستم ، طلم طلم طلم و هیچ کسی هم پاسخگو نیست، داشتیم اژانس کار می کردیم امد خرابش کرد و الان هیچ کسی پاسخگو نیست، جالبه یک مسول هم تو این مملکت فکر اینهمه راننده نیست و یک کلمه هم در مورد ظلمش حرفی نزده.

  26. سلام به رانندگان عزیز
    من یکساله که تو اسنپم واقعا قیمتهاش خیلی پایینه چند دفعه هم ماشین خرج های زیاد برداشت که همرو از جیبم دادم واقعا اسنپ کار کردن حمالی کردنه به خدا بیکاری شرف داره به این کار
    حتی یک سری هم با یک عابر پیاده تصادف کردم که به مدت4اعصاب به طور کلی نداشتم
    الان که یکماهه بیکارم واقعا راضی هستم و خوشحالم که حمالی نمیکنم

  27. بخاطر رانندگی زیاد در اسفندماه ۲۸اسفند بخاطرکمردرد دیگر قادر به رانندگی نبودم درایام عید چندنوبت خودم سرویس گرفتم برای رفتن به درمانگاه حالا حساب مسدود شده وبیکار شدم .ولی کابران محترمی که سرویس الکی میگیرن وراننده را تا یه مقصدمیکشن وسفر ا لعومیکنن را کسی کار نداره

  28. سلام در اصفهان کار میکنم تجربه ذیل مربوط به اصفهانی ومردم مهاجر در آن است وخدا کند در شهرهای دیگر اینگونه نباشد: بخش بزرگی از مسافران با وقاحت عجیبی با رانندگان خیلی بد برخورد میکنند که خودتان قضاوت کنید 1-تمام تاکسی های اینترنتی توقف در مسیر را از صفر تکرارمیکنم صفر تا پنج دقیقه 1000تومان مبلغ اضافه میکنند اما غالب مسافران با عنوان یک دقیقه نشد وامثالهم زیر بار نمیروند ب پشتیبانی میگویی میگوید با مالی تماس بگیرید خوب از 1000تومان 500تومان هزینه تلفن بدی آنهم دو الی سه بار پرداخت کنند البته بقول خودشان فکر میکنند راننده دروغ میگوید ودیگر پرداخت نمیکنند میگوییم مثل راننده که انواع واقسام پیام ها رابرایشان میگذارید برای مسافر هم بگذارید دوسال است خودمان میگیم خودمان هم میشنویم بعد از برخی مسئولین نفوذی که از بیت المال میدزدند یقه پاره میکنیم وگلایه میکنیم تازه اگر مجبور هم شود پرداخت در حین سفر را بدلیل توقف اضافه کنند غالبا حتما باتهمت رفتار نامناسب وپول زیاد گرفت وغیره امتیاز شما را پایین میدهند خدا وکیلی اگر تابع قانون جنگلی ک هیچ اما بالاغیرتا دیگر ادعای عادل ومظلوم وغیره رادر نیار ک اگر میشد گزارشات رانندگان از مسافران وامتیازات مسافران به راننده آشکار میشد آبرویی برای بخش بسیار زیادی از مردم گلایه کن باقی نمیماند اما مسافران عزیز بی ادبی های شما حق خوری های شما امتحانی است برای ایجاد نظام سفاک سرمایه داری مثل اعتراضات فرانسه بعد دیگر ادعای فیلسوفی نکنید که برای هزار تومان براحتی فریب میخورید ضمنا اینگونه رفتاره رانندگان را عقده ای وناراحت میکند که چه بسا طبق قانون الهی وطبیعت روزی ستمتان بخودتان برگرددهمچنین بخصوص در شهرستانها بدلیل اینترنت ضعیف راننده به شما گلایه میکند که مبدا یا مقصد را اشتباه ثبت کردید اول به نقشه بعد از قبول سفر توسط راننده در گوشی خودتان نگاه کنید و اگر درست ثبت کرده بودید بعد برای راننده کردن کشی کنید بیسوادی شما در استفاده صحیح از نرم افزار را راننده باطی اضافه طریق واضافه سوخت که نباید بدهد وتا اعتراض کرد چرا با من اینگونه رفتار میکنی اول کار خودت رادرست کن در پایان بگویم بطور کاملا طبیعی هروقت GPSیاهمان نقطه آبی در نقشه بزرگنمایی شده جای شما راپیداکرد ثبت مبداکنید که بدلیل اینترنت ضعیف کم وبیش ودر زمانهای خاص که اینترنت بسیار ضعیف میشود غالبا مبدا انتخاب شده توسط خودتان برای مارسال نمیشود وپالس قویتر که همان نقطه آبی است برایما ارسال میشود پس اگر حداثر 15ثانیه صبر کنید نقطه ابی به محل شما میرسد ضمنا روشن بودن GPSیا مکان خود گوشی بعنوان رکن اصلی فراموش نشود که خیلی میانسالان این موضوع رانمیدانند

    • با سلام ، قواعد و قوانین اسنپ کاملا یک طرفه به نفع مسافره! هنوز بعضی ازمردم ما برای رسیدن به آمال شهر اینترنتی و الکترونیکی فاصله زیادی دارند

  29. با سلام من دوساله توی اسنپ کار میکنم اولا از ساعت ۹تا ۳عصرکارنمیکنم سعی میکنم بین ۸تا ۱۰مسافر بیشتر نبر م اونم زیر ۱۵ هزار نباشه باز بااین وجود آز اسنپ چیزی به راننده نمیماسه بجزاعصاب خورددی

  30. سلام من به عنوان شغل دوم کار میکنم با اسنپ دوتا ماشین دارم یکیش زانتیاس با اون شبا اسنپ میرم پول خوبی به عنوان یه مجرد در میارم راضی هست واقعا برای شغل دوم عالیه واقعا میگم تو ارومیه هستم فقط نظر بعضی از همکاران توجه منو جلب کرد ببینید درسته که اسنپ خیلی ارزونه ولی من تو آژانس هم کار کردم بالاخره چون به نوبت سرویس میریم هم طول میکشه هم قیمتشم زیاد نمیصرفه به زور انداختن ماشین ولی تو اسنپ شما تو ماشینت بشین خاموش کن وقتی کسی سفارش داد روشن کن برو برسونش پولتو بگیر بعد دوباره خاموش کن تا مسافر بعدی درخواست بده نه بنزین مصرف میشه نه دیگه نگران نوبت هستی و نه نگران مصرف بنزین خداییش اگه درست مصرف کنید من با زانتیا با یه دور بنزین زدن دو روز اسنپ کار میکردم.
    خلاصه فقط صبر و تحمل میخواد هرچی باشه اینم یه کاره از بی کاری که بهتره.

  31. سلام خدمت رانندگان عزیز طرف صحبتم با کسایی هستش که میخوان اسنپ رو بعنوان شغل انتخاب کنن
    علی هستم کارشناس معماری و با هشت سال سابقه کار در بخش خطوط انتقال آب و آبرسانی
    متاسفانه بدلیل نبود کار در دوسال اخیر مجبور به فعالیت در سامانه اسنپ شدم در مجموع من پانزده ماه در اسنپ فعالیت داشتم
    یه 206 مدل 81 بسیار تمییز دارم
    قبلش بگم بدلیل رشته تحصیلی نقشه کشی مهارت زیادی در نقشه خوانی و کار با نقشه دارم به طوریکه بدون استفاده از ویز و سایر نرم افزارها در مدت زمان کوتاهی مبدا و مقصد مسافر رو تشخیص و تمامی سفرهای درخواستی رو با توجه به مقرون بودن قیمت تشخیص میدم
    در این مدت 15 ماه من مجموعا با هشت ساعت کار در روز هشت صبح تا چهار بعداز ظهر و طی مسافت دویست کیلومتر در روز من مبلغ 38000000 تومان درآمد داشتم و از این درآمد
    5میلیون هزینه استهلاک خودرو
    4750000هزینه بنزین
    5میلیون هزینه کمیسیون اسنپ
    2 میلیون متفرقه هزینه داشتم
    و چیزی معادل 100 میلیون اعصابم ضعیف شده
    و در پایان سال 97 تصمیم به ترک اسنپ و پیوستن به جمع بیکاران رو گرفتم (سلام بیکاری)
    دلیل ترک این شغل
    1-متاسفانه تحمل تعداد زیادی مسافر بیشعور و نفهم و کرایه پایین
    2-هزینه استهلاک سرسام آور خودرو به طوریکه تسمه تایم که در نیمه اول سال خرید کردم 45هزار تومان پایان سال 160 هزار تومان خرید کردم استهلاک چهار برابر و کرایه حتی دوبرابر هم نشده
    3نبود اعصاب کافی برای ترافیک و رانندگی وحشتناک رانندگان شهر و مسافرین فهیم (نفهم)
    کلام آخر اسنپ مهارت در کار با نرم افزار رانندگی عالی اعصاب فولادی وجسم قوی و خودرو کم استهلاک میخواد در پایان خدا به همه رانندگان صبر بده و سلامتی برای همگی اونها آرزومندم
    یا حق

    • باسلام انکه دندان دهد نان دهد ازداخل این همه استرس دود اصطلاک دود جریمه هزینه شارژ کمسیون هزینه اینترنت تعمیرات یدک صافکاری نقاشی مکانیکی برق کاری جلوبندی اپاراتی وبیمه تصادفات حرف شنوی رانندگی روی چهار تاچرخ پرازاسترس اعصاب خردکنی ومنت وغرض مالی از فامیل خانواده اشنا هرکسی . چراچه دلیلی داره که باماشینت کارکنی . کرم از خود ادمه بدنبال کاری برید خدا رو خوش بیاید.

  32. سلام خدمت رانندگان عزیز طرف صحبتم با کسایی هستش که میخوان اسنپ رو بعنوان شغل انتخاب کنن
    علی هستم کارشناس معماری و با هشت سال سابقه کار در بخش خطوط انتقال آب و آبرسانی
    متاسفانه بدلیل نبود کار در دوسال اخیر مجبور به فعالیت در سامانه اسنپ شدم در مجموع من پانزده ماه در اسنپ فعالیت داشتم
    یه 206 مدل 81 بسیار تمییز دارم
    قبلش بگم بدلیل رشته تحصیلی نقشه کشی مهارت زیادی در نقشه خوانی و کار با نقشه دارم به طوریکه بدون استفاده از ویز و سایر نرم افزارها در مدت زمان کوتاهی مبدا و مقصد مسافر رو تشخیص و تمامی سفرهای درخواستی رو با توجه به مقرون بودن قیمت تشخیص میدم
    در این مدت 15 ماه من مجموعا با هشت ساعت کار در روز هشت صبح تا چهار بعداز ظهر و طی مسافت دویست کیلومتر در روز من مبلغ 38000000 تومان درآمد داشتم و از این درآمد
    5میلیون هزینه استهلاک خودرو
    4750000هزینه بنزین
    5میلیون هزینه کمیسیون اسنپ
    2 میلیون متفرقه هزینه داشتم
    و چیزی معادل 100 میلیون اعصابم ضعیف شده
    و در پایان سال 97 تصمیم به ترک اسنپ و پیوستن به جمع بیکاران رو گرفتم (سلام بیکاری)
    دلیل ترک این شغل
    1-متاسفانه تحمل تعداد زیادی مسافر بیشعور و نفهم و کرایه پایین
    2-هزینه استهلاک سرسام آور خودرو به طوریکه تسمه تایم که در نیمه اول سال خرید کردم 45هزار تومان پایان سال 160 هزار تومان خرید کردم استهلاک چهار برابر و کرایه حتی دوبرابر هم نشده
    3نبود اعصاب کافی برای ترافیک و رانندگی وحشتناک رانندگان شهر و مسافرین فهیم (نفهم)
    کلام آخر اسنپ مهارت در کار با نرم افزار رانندگی عالی اعصاب فولادی وجسم قوی و خودرو کم استهلاک میخواد در پایان خدا به همه رانندگان صبر بده و سلامتی برای همگی اونها آرزومندم
    یا حق

  33. واقعا اسنپ با این قیمت های پایینش حق و حقوق هر چی راننده است از بین برده و ضایع کرده و اگر بخواهد به کارش ادامه بده تمام راننده ها شو از دست میده چون با این تورم و گرانی لوازم یدکی و مصرف بنزین و کمسیون 13% اصلا برای هیچ راننده ای صرف که نمیکند هیچ 100% ضرر و زیان دارد…

  34. سلام.جون هرکی دوست دارین برا یک بارم شده این کسایی که قینت این تپسی و اسنپو گذاشتن برا یک روزم شده با این ماشین لعنتی کار کن که حداقل بفهمن چطوری قیمت گذاری کنن برا کرایه ها .یکی نیست به اینا بگه اخه مرد حسابی اخه زن حسابی تو خودت واقعا با این کرایه ها خرج خودتو با خانوادتو در بیاری یا خرج خود ماشین انصافم خوب چیزیه مسلمون خدا به حساب خودت که ماهیانه کمتر از بیست ملیون نداری.انصاف نیست

  35. سلام.جون هرکی دوست دارین برا یک بارم شده این کسایی که قینت این تپسی و اسنپو گذاشتن برا یک روزم شده با این ماشین لعنتی کار کن که حداقل بفهمن چطوری قیمت گذاری کنن برا کرایه ها .یکی نیست به اینا بگه اخه مرد حسابی اخه زن حسابی تو خودت واقعا با این کرایه ها خرج خودتو با خانوادتو در بیاری یا خرج خود ماشین انصافم خوب چیزیه مسلمون خدا به حساب خودت که ماهیانه کمتر از بیست ملیون نداری.انصاف نیست

  36. سلام من سال 96 چند ماهی در تهران کار کردم از ساعت 7 تا 19 با وجود
    خرید طرح ترافیک روزی 150 کار میکردم اما پنجشنبه 100.
    چند نکته برای کسانی میخواهند کار کنند:
    1** فقط طرح ترافیک می صرفه —بدون طرح روزی 60 تا 70 .
    2 این کار باید مجرد باشی یابه عنوان کار دوم.

    3 کار خیلی سختیه باید پر حوصله باشی با اعصاب قوی.

    4 من اسنپ بودم از 7 تا 12 ظهر ، 15 تا 19 عصر بقیه ساعات(12-15) کرایه افت میکنه کار نکنید بهتره.
    5 تپسی کرایه هاش از اسنپ معمولا هزار تومان کمتره ، دوم درخواستشم کمتره ولی خوب دو تاش رو میتونی داشته باشی روی یه گوشی.
    6 بازم تاکید میکنم فقط طرح ترافیک می صرفه ولی صبحها بالا شهر کار کنید عصرها مرکز شهر.

    7*** این توضیحات برای تهرانه و نکته دیگه درسته طرح ترافیک باید بخری ولی کمیسیون دیگه نمیدی و همه جا هم میتونی بری

    همه چی درست میشه نا امید نشین موفق باشید

  37. سلام این ایدی منه هر که دوست داره در تلگرام سیو کنه تا گروه تشکیل. بدیمn_m1380

  38. سلام منم اسنپ کار میکردم اگر به معنای واقعی میخوای ماشین داغون کنی برو اسنپ سر دو روز داغون شده.تو روز روشن دزدی میکنن کمسیون زدن 13 درصد. ولی 20 درصد کم میکنند با این کرایه ها پول سوخت به زور در میاد چه برسه استهلاک و وقت . هزینه اینترنت و داغون کردن گوشی دو تومنی وقتی که خود طرف میذاره و ….

  39. خدا لعنتشون کنه
    من یساله تو اسنپ قم هستم
    لاشیا هر روز دارن میارن پایین قیمتو
    دیکه نمیخوام برم اینجور دارم هم خودم داغون میشم هم ماشینم
    بیکار تو خونه بشینم بیشتر میصرفه
    تو رو خدا راننده ها یه کانال تو تلگرام بزنید که همه هماهنگ باشن و سرویس نرن که این دزدای سر گردنه بفهمن که جیب راننده رو خالی نکنن
    واقعا برای دیکتاتوری اسنپ و بی رحمیش مناسفم

  40. سلام
    همه فک میکنن درامد اسنپ زیاد امروز ی مسافر داشتم گفت روزی سیصد کار می کنین؟! اینا همه واس تبلیغات اسنپ ک ی جوی راه انداخته ک درامد اسنپ بالاس تا راننده جذب کنه از اون ور فقط فقط جیب خودشو پر میکنه و برای ما رانندگان جز کمر درد و پا درد هیچ سود دیگی نداره
    من دو ماه اسنپ کار کردم از امروز دیگ کار نمی کنم نه بحاطر کرایه کمش نه بخاطر بدیاش بخاطر این ک برای راننده کمترین ارزش رو قائله امروز ی اتفاق پیش افتاد زنگ زدم ب پشتیبانی اسنپ میگه گوشیو بده ب مسافر؟!! میگم حرف ما ک نیروتونیم و بخاطر ما معروف شدید رو قبول ندارید؟!! شرو کرد ب حرفای الکی
    واقعا ما این همه سال اسنپ بوده والله مسافر کشی شخصی توی شهر شرف داره ب برده داری نوین.

  41. با سلام.من اسنپ کار نکردم ولی چند سال آژانس بودم همین مشکلات توی آژانس بود صاحب آژانس هر روز ثروتمند میشد و راننده ها بینواتر و هر روز یه قانون واسه خودش میزاشت چون راننده ها متحد نبودن هر کار دلش میخواست میکردش یه روز قانون گذاشت که هر کس ۷ صبح به بعد بیاد آژانس اون موقع ۱۰ هزار تومان جریمه میکرد یه ماه بعدش دید کسی صداش در نیومد یه قانون دیگه جلوی آژانس اصلا جای پارک نبود هر کس دوبله پارک میکرد ۱۰ هزار تومان جریمه یه قانون گذاشت اگه راننده موقع زنگ خور زیاد غذا گرم کنه بخوره جریمه میشه خلاصه سرتون رو درد نیارم یه اتفاقی افتاد یه روز که یه راننده که سنش هم خیلی زیاد بود بخاطر معطل کردن نیم ساعته مسافر جلوی در ۵۰۰ تومان بیشتر گرفته بود مسافر زنگ زده بود آژانس صاحب آژانس هم واسه راننده قاطی کرد فحش و بد و بیراه گفتن آخرش هم گفت فقط یه راه داره تا از آژانس نندازمت بیرون اونم اینه که بری دم در خونه طرف ۵۰۰ تومان رو بهش بدی بلند بگی غلط کردم که پول اضافه گرفتم. پیرمرد بدبخت با بغض از آژانس رفت و اون کارو انجام داد و اون روزم من با صاحب آژانس سره کارت سوخت دعوام شد چون میخواستم بنزین بزنم کارت سوخت رو نمی داد اخه ما اونقدر بدبخت بودیم ‌که حتی سهمیه سوختی که اون موقع اتحادیه به ما داده بود کارت ها همش دست صاحب آژانس بود میگفت هر سی هزار تومان کارکرد یه باک میدم بزنی من هم یه روز به بهانه اینکه ماشینمو خواباندن رفتم سند ماشینمو گرفتم الکی فرداش هم اومدم کار کردم پس فرداش رفتم کارت سوخت رو هم گرفتم پیچیدم تا به امشب که قصد داشتم دوباره پاره وقت بیام اسنپ که اونم با حرف های شما پشیمون شدم.کلام آخرم راننده هر چی بکشه حقشه چون با هم متحد نیستیم چون توی خیابون هم قبل اسنپ کرایه مفت هممون سوار میکردیم چون توی مسیرمان بود دیگه اون مسافر هیچ وقت حاضر نمیشه بیشتر بده چون یه بار مفت رفته انتظارش همونه.تنها راهش اینه این شغل رو بیخیال بشین چون هیچ وقت راننده پشت هم کارشون نیستن الان اعصابم بکنید باز یه سری راننده اون چند روز کردن بیشتر سرویس میدن تا بیشتر در بیارن اگه تونستین مثل راننده کامیونها یه هفته کار نکنین اوضاع تون درست میشه آدم یه هفته گشنگی بکشه بهتر از اینه تا آخر عمرش کولی بده. یاحق

  42. سلام دوستان من دو ماهه بیکار شدم استپ ثبت نام کردم ماشینم ۲۰۶ هستش صب تا شب کار کنی هر روز ۵۰۰ کیلومتر ماشینو برونی اینور اونور ۱۰۰ تومن کار کنی روزی ۲۰ تومنش مال اسنپ میشه ۲۵ تومن بنزین بزنی اصطحلاک ماشین ک دیگه نگو اخرش فقط تو میمونی و یه ماشین خراب ک کلی هزینه برات اورده یه دیسک صفه عوض کنی ۱ تومن باید پیاده شی یه لنت ۲۰۰ تومنه رانندگان اسنپ صب تا شب کار میکنن فقط جیب شرکتای اسنپو تپسی رو پر میکنن بخدا ظلمه هیچ مزایایی هم برای راننده در نظر نگرفتن و همیشه هم حق با مسافره حتی اگه ادم عوضی باشه من ماشینم در عرض دو ماه از بین رفت با اسنپ روزی ۲۰ تومن نمیتونی وس انداز کنی

  43. این اقایی که میگه کاش اینترنت به ایران نمییومد اینطور نمیشد اوالا اینکه اگه مخالف اینترنت هستی الان چرا پول دادی به نت داری استفاده میکنی.دوم اینکه بیشتر رانندگان اینجا حقشنو میخوان و من راننده نیستم که طرف نگه دارم

  44. من تو یه شرکت کار میکردم که ورشکست شد منم از کار بیکار شدم.رفتم اسنپ. فکر کردم اسنپ خوبه ولی بعده چند ماه دیدم ک با اینکه مجرد هستم و تا اونجایی ک میتونم تو هزینه هام صرفه جویی میکنم بازم پولی دستمو نمیگیره.فقط اسمش کسب و کاره وگرنه به قول اون رفیقمون داریم رایگان کار میکنیم.سیستم امتیاز دهی به راننده هم افتضاحه.دست مسافرو باز گذاشتن تا خیلی راحت اگه موسیقی واسش پخش نشه یا اینکه باب میلش نباشه امتیازتو کم کنه.یا اینکه مسافر مبدا رو اشتباه میزنه وقتی باهاش تماس میگیری میگه یجا دیگه هستم میری سوارش میکنی اعتراض داره ک دیر رسیدی.آخرشم پیاده میشه امتیازت رو کم میکنه.انقدرم راننده مثل من زیاد شده تا درخواست میاد سریع قبول میکنن.طرف اصلا نگا نمیکنه ببینه مبدا و مقصدش کجاست فکر میکنه هرچی بیشتر قبول کنه سودش بیشتره تازه من ماشینم پرایده.اونی که ماشین گرونتر میندازه تو این کار وای بحالشه دیگه وقتی ماشین بیاد خرج پول نداشته باشه تعمیرش کنه میخاد چیکار کنه.
    توصیم اینه ک وقتی از کار بیکار میشین همون خونه بشینین خیلی بهتره.تا اینکه ماشینتو بیاری کار کنی و خسته بشی و پولم گیرت نیاد.
    پا میزارن رو سر قشر های ضعیف جامعه خودشونو بالا میکشن.از احتیاج ما به کار سواستفاده میکنن

  45. سلام دوستان به نظر من مشکل از خودمونه اوایل اسنپ قیمتهاش خوب بود ولی تبسی که اومد با قیمت پایین من تعجب میکنم چطور این همه راننده جذب کرد اسنپم دید مسافرهاش کم شدن قیمت ها رو مثل تبسی آورد پایین مشکل اصلی از خود راننده هاست که قیمت پایین رو قبول میکنند اگه کسی با قیمت پایین قبول نکنه شرکتش مجبور میشوند قیمت رو بالا ببرنند.

  46. با سلام.رانندگان عزیز مالیات اسنپ رو یادتون رفته.من دو ماه اسنپ کار کردم موقع فروش هشتصد هزار تومن دیدم مالیات زده گفتم این از کجا اومده گفت اسنپ کار کردی مالیات همونه.روز خوش

  47. من نتیجه گرفتم اسنپ برای کار کردن نیست برای کسی هست که سرراهش درخواست روقبول کنه پول سیگارش رایگان باشه.عین مسافرسرراهی

  48. بچه های که می‌خوام وارد این حرفه بشن یه چند لحظه گوش کنم ترخدا.این متن برای تاریخ 12دی 97.
    برام من یه ماه بیکار شدم گفتم برم تبسی کار کنم.اوایل فکر میکردم خوبه.اما بعد یه ماه ماشین 405من بقران همش تو مکانیکی بود.از 9صبح میرفتم تا 9شب بخدا همش 90تومن.25تومن بنزین کم کنید بعلاوه استهلاک ماشین میبینم چه خریتی کردم.بقران اومدم پول بیمه ماشینمو دربیارم اگزوزم خراب شد.کیلومتر شمار خراب شد.دیسک صفحه ای که تازه عوض کرده بودم میگن خراب شده.بعلاوه لنت و واشر سرسیلندر.یه روز تو مکانیکی بودم که یه یارو شاسی بلند داشت داشت با مکانیکی صحبت میکرد می‌گفت مگه من خرم ماشین بیرون ببرم.اسنپ میگرم راحت عین یه آقا به مقصدم میرسم.یکی بگه چیکار کنم دارم دیوانه میشم بخدا

  49. من راننده اسنپم به عنوان شغل دوم دارم کار میکنم. کرایه هاش واقعا پایینه. ولی اگه روزی مسافری بهم بی احترامی کنه پرتش میکنم کف آسفالت گور بالای اسنپ و دوزار کرایه طرف. ندارید کسی تحقیرتون کنه

  50. سلام ، من یه ترنسم ، چن مدته دارم با اسنپ کار میکنم والا همه میگفتن تو تهران کرایه ها خیلی بیشتر از تبریزه ولی باور نمیکردم اون مسیری که من مسافرو مثلا میبرم پنج هزار تومن تو تهران میزنه ، پونوزده هزار تومن مگه این انسافه تو شهرای دیگه این همه ارزونه کرایه ها

  51. سلام.من خودم راننده اسنپم تو شهر ارومیه که کلان شهره و لی بالاترین قیمت در ارومیه7000 تومنه و زوج و فرد هم لحاظ نمیشه.بخدا با وضع این گرانی لوازم یدکی این کرایه از انصاف به دور هست.یا حق

  52. سلام.من خودم راننده اسنپم تو شهر ارومیه که کلان شهره و لی بالترین قیمت در ارومیه7000 تومنه و زوج و فرد هم لحاظ نمیشه.بخدا با وضع این گرانی لوازم یدکی این کرایه از انصاف به دور هست.یا حق

  53. فقط کافیه یه حساب کوچیک بکنید ببینید شرکت اسنپ داره چه سودی میکنه.از هر راننده نفری ۱۰ هزار تومن به زور میگیره و نگه میداره و حالا فرض کنیم فقط تهران ۵۰۰۰ راننده داشته باشه در ماه چه سود بانکی گیر شرکت اسنپ میاد.رانندگی برای اسنپ منو یاد برده داری انداخت.یعنی مسافر و شرکت اسنپ هر کاری باهات کردن نباید اعتراض کنی و در آخر هم باید متشکر باشی

  54. کار کردن تو شرکت اسنپ دقیقا آدم رو یاد برده داری میندازه.یعنی مسافر هر کاری که دلش خواست میتونه انجام بده و راننده هم فقط باید تشکر کنه.جایی که نتونی از حق خودت دفاع کنی و حرفتو بزنی ، به نظر من بیکار بمونی خیلی بهتره و سرتو بالاتر میگیری.فقط کافیه یه حساب سر انگشتی بکنید تا از درامد شرکت اسنپ خبردار بشید.شرکت اسنپ از هر راننده ۱۰ هزار تومان نگه میداره و حالا فرض بر اینکه در تهران فقط ۵۰۰۰ هزار راننده داشته باشه همین ۱۰ هزار تومن از هر راننده در ماه چه سود بزرگی این شرکت کاسب میشه.بازم دم تپسی گرم که با زور پولی از راننده نگه نمیداره

  55. من حدود چهار ماهه بیکار شدم و مجبور شدم با پراید۹۵که با بدبختی خریدم برم اژانس,از اونجایی که کاسبی اژانسها تخته شده مجبور شدم در اسنپ مشغول بشم.جالبترین چیز در اسنپ گول زدن رانندهاست که شاید خیلیها متوجه نشن مثلا:کرایه یک مسیر ۱۰هزارتومنه ولی در اصل برای راننده ۷هزارتومنه وبرای مسافر ۸تومن,وقتی شکایت کنید میگن این مبلغ رو اسنپ میده ولی خبری از این مبلغ توهمی نیست که هیچ اسنپ پورسانتشو از هشت هزارتومنی که از مسافر میگیرید هم میگیره یعنی از مبلغی که از پرداختهای اینترنتی شما گرویی نگه میدارن,یکم پیچیدست ولی بهش فکر کنید متوجه میشید با کسر هزینه سوخت و استهلاک ماشین دارید رایگان کار میکنید.اینجوری هم تاکسیرانی رو خر کردن هم در درامد روزانه راننده بیچاره روبیشتر جلوه میدن.همینه که همیشه فکر میکنیم جیبامون سوراخه,دخلمونو زدن و زیر صندلیهارو میگردیم.در این چهار ماه بدترین توهینها و تحقیرها رو از مسافرها شنیدم باهام بدترین برخوردها شد,کرایمو ندادن و…جالبه هرچی گزارش دادم کوچکترین رسیدگی نشد ولی یک بچه که مبدا و مقصد رو اشتباه زده بود و خیلی راحت میگفت چون سه تومن پول دارم مقصدو کوتاه زدم منم نبردمش و سفر رو لغو کردم جالبه پسره گزارش داده بود و از اسنپ به من زنگ زدن.بارها وقتی در این ترافیک وحشتناک به مبدا رسیدم به مسافر زنگ زدم مبدا رو اشتباه زده و طلبکار هم هست و هیچ هزینه کنسلی در کار نیست.اسنپ با کرایه پایین پورسانت بالا و حمایت نکردن از رانندهاش کاری کرده که مسافر از بالا به راننده نگاه کنه.در کشورهای دیگه برای راننده ها کلی مزایا دارن مثل تعمیرگاه مثل کمک هزینه خرید خودرو و بیمه اتومبیل و سرنشین.شرکت مثل زالو داره از راننده های درمانده مثل من تغذیه میکنه و وقتی که من متوجه بلایی که سرم میاد میشم نوبت نفر بعدیه و تا روزی که نظارتی نباشه این چرخه ادامه داره.غم انگیزه.

  56. تیم محترم اسنپ
    وقتی برا راننده ها نمره منفی میدن یاشکایت میکنن خط راننده رو مسدود نکنید مشکل راننده رو بگید بیچاره راننده خودشو اصلاح کنه از کار بیکار نشه
    شاید راننده توزندگی شخصی خودش هم اون اخلاق یا رفتار داره که خودش نمیفهمه
    باتشکر

  57. سلام.من ی جوان تحصیل کرده ایرانیم فوق لیسانس دارم اما بیکارم.حدوده یک ساله اسنپ کار میکنم روز اول بهم گفتن مسافرکشی نون نمیده بخصوص اسنپ قبول نکردم و شروع بکار کردم شبا میرم خونه حساب میکنم میبینم هیچی نمونده واسم میرم مث دیوونه ها زیر صندلی هارو نگاه میکنم وجیبامو نگاه ک سوراخ نیستن.جدا از اینکه هیچی سرمایه نکردم ماشین صفرم داغون شده الان افتادم تو خرج تازه فهمیدم چ غلطی کردم.

    • با سلام
      دوستان یکم فکر کنید اگه مسافر کم بشه و روزی یه مسافر ۱۰۰ هزار تومنی سوار کنی بهتره یا ۱۰ تا مسافر ده هزار تومنی
      خواهشا تاریخ معین کنید دو روز هیچ کس مسافر سوار نکنه

  58. باسلام خسته نباشیدکرایه مخصوصادرکرج خیلی پایینه مثال بنده سمندتک سوردارم باکرایه یک پرایدمدل82 می گیره بسیارناچیزهست بااین وضعیت خیابونها ومثلامسافرنرخ زده5500تومن وقتی نگاه به لیست می کنیم 6000تومن لحاظ شده وازاین مبلغ کمیسون کسرمی شود لطفابه نوع ماشینهاتوجه بفرمایید اسنپ چرادرتهران مسافرتهران میبریم ازاون طرف اکثراوقات بایدخالی برگردیم لطب کنیدکرایه راملاحظع فرمایدمسافربا4نفرکرایه 6000پرداخت می کنه این ظلم هست برای راننده وهیچ گونه پهن به راننده نمیده اونی که باماشین کارمی کنه اخربدبختی هست ازجمله خودم شرکتهای دیگرکف کرایه 10تومن هست باتشکر

  59. لعنت به هر شرکت و اسنپ و تاپسی که داره حق این مردم را میخوره .بخداااااااا این مردم بریدن خسته شدن. بابا دست بردارید تا کی میخوایید خون این مردم بدبختو تو شیشه کنید مثل زالو خون این ملتو بخورید.به والله پول راننده خوردن نداره.از راننده های عزیز خواهش میکنم متحد بشید کار نکنید مگه قبل از اینا تو خیابون مسافر کشی نمیکردید الانم همون کارو کنید خدا روزی رسونه ول کنید این پدر سوخته هارو که معلوم نیست دنبشون به کدوم آقا زاده ای وصله که هیچ کس جلوشونو نمیگیره. این بود عدالت علی نه بخدااااااااااااا.انسان هستید فکر دارید پس فکر کنید ببینید چی گفتم.ما خودمون باعث میشیم از ما سو استفاده کنن

  60. این انصاف نیس قیمتا خیلی پایین در حومه قزوین انقدر قیمتا پلیینه ک حد نداره شما فقط ب فکر مسافر هستید پس راننده ها چی از این سر شهر تا ی شهر دیگ قیمت زده ۴هزار تومن این درست نیس اگ واقعا رسیدگی میکنید قیمتای شهر قزوینو بالا ببرید ب فکر راننده هاتونم باشید ممنون تشکر

  61. دل اینا بخدا خوشه نمیدونن ک این راننده چ بردهایی شدن دست این شرکتای بینوتو نمک

  62. نوکرتم چرت نگو ۲شبه پول نداره نون واسه خونم بخرم انقد امثال تورو مفت بردم ک اقایون بکارتون برسید ک حالا ماشینم خابیده تعمیرگاه پول واکردن متور قفل کردشو ندارم اینم انسانیته کیه ک جواب این زنو بچه بیچاره این راننده های بدبختو بده ها!!!

  63. باسلام این سیستم برده داری نوین است یک عمر فریبمان دادند گفتند با این شعر گر درخت تو بار دانش بگیرد به زیر اوری چرخ نیلوفری را .. والان هم دارن با این سیستم برده داری نوین به خاک سیاهمان می نشانند .اگر واقعا این نیست چرا میان تو رسانه ملی تو بوق وکرنا میکنند ومیگن رانندگان وشاغلین این جور برده داری ها بیمه میشن پس چی شد .مسولش کیه اگر شرف داره ومرفه بی درد نیست بیاد جواب بده الان چهار سال دارم تو این صنف جون میکنم تا فقط بتونم شکم زن وبچه ام را سیر کنم .ولی اخرش هم یه ماشین مونده برام که 500هزار کیلومتر راه رفته وهزار درد برا خودم بدون هیچ پس انداز و اتیه ای وشرمنده زن وبچه ام .جواب بدید اگر از خدا ترس دارید

  64. باسلام ووقت بخیر به خدا حرو… از اسنپ نیست ونخواهد هم اومد من یک روز مسافری رو از اون طرف شهر بردم تا فرودگاه امام شد ۵٠ هزار تؤمن بعدهم أین بی همه کس پولو آنلاین پرداخت کرد وپولم نیومد حسابم هر چقدر پیگیرش شد شرکت پیچوند پولو ومسافرم رفت بود خارج وپیگیری بحث های بعداز٢ سال کار کردن توی أین دزد خونه باعث انداختن بیرون از اینجا شد جون مادرتون کار تکنید بزارید أین اسنپ به خاک سیاه بشینه باتشکر از دوستان

  65. با سلام
    شرکتهای اسنپ و تبسی توجه کنند
    ما رانندگان هیچ حقوق و حقی در این دو شرکت نداریم ما برا گسترش و پیشرفت این شرکت ها باهاشون کار کردیم و کمکشون کردیم که به قدرت برسند ولی الان اینها دارن به راننده بدبت جفتک میندازن و ارزشی به راننده نمیدن و برعکس مسافران را انقدر پرو کردند که به ما راننده ها میپرند این دو شرکت دیکتاتوری رو ملاک خود قرار دادن و شرکت خودشونو خیلی قانون مدار میدونن

    • تو مشهد تاکسی خطی سوار شدم از اول لادن تا آخر لادن شد 2500تومان.راننده4نفر سوار میکنه یک را میره 10هزارتومن درمیاره برگشتش هم همینطور. بعد اسنپ گرفتم اومده تو کوچه وپس کوچه ها جلو خونه رفتم دوباره تو کوچه وپس کوچه های آخر لادن شده 2هزار تومن. خودم خجالت کشیدم 5تومن بهش دادم. واقعا ستمه این قیمتا.از همون لادن تا حرم 35 کیلومتر راهه قیمت زده 7500 واقعا ظلمه

  66. مشکل رانندگان اسنپ آینه که باهم مفتحدنیستند همه باهم کار یک هفته کارنکنید ببینید شرکت چگونه میخوابه

  67. انگار از پشت کوه اومدی فقط به بفکر خودتونید ی کمم به اون راننده بدبخت فک کنید که به خاطر گذروندن زندگیش باید ساعت ها رانندگی کنه که شرمنده بچه اش نشه و حتی فرصت خوردن نهار و شام رو نداره.انسانیت کو شرف کو .خجالتم خوب چیزیه . دست از این مسخره بازیا بردارین راننده بدبخت شب از کمر درد و پا درد خواب نداره

  68. من خودم ماشین شاسی دارم ولی تو این وضعیت میزارمش تو پارکینگ با اسنپ مجانی میرم اینور اونور تازه قیمت ماشینمم هر روز بیشتر میشه.. گاهی وقتا دلم میسوزه برای این راننده های اسنپ… اون روز ازر تجریش تا آزادی 12 گرفت دلم سوخت براش

  69. مثله قدیم برو گوسفندا رو ببر بچرن خودتم بچر

  70. مثله قدیم برو گوسفندا رو ببر چرا

  71. آخه این کرایه است یا صدقه که کف دست راننده میذارن هرچی میگازونی از این سر شهر تا اون سر شهر آخرش میبینی همش رفته واسه سوخت و استهلاک ماشینو کمیسیونه شرکت ینی فقط حمالیش مونده واست با چنتا اسکناس مچاله که نمیدونی خرجش کنی نگاش کنی بخندی گریه کنی …..

    • سلام .درسته الان ۹۷/۷/۲۸ مدتیه قیمت اسنپ در شهر رشت وحشتناک پایین هستش و اصلا ساعت بندی افزایش قیمتم نداره در تمامی ساعتها قیما زیر پنج تومن هست از اینور شهر تا اونور شهر با این ترافیک و ازدیام جمیت این قیمتهای بسار پایین برای راننده اصلا نمیصرفه اما یه سریهای محدود نمیدونم بر چه اصاس و موالی این مسیرارو میرن!!!!

  72. دوستان عزیز اسنپی و تبسی
    سلام بر شما
    یه خواهشی دارم و اون این که یه دقیقه به حرفی که میزنم فکر کنید
    من بعنوان یه مسافر به شما این رو میگم
    در این اوضاع نابسمان و حال نامشخص اقتصاد و درامدی که ثبات ندارد اصلا نباید درخواست افزایش قیمت کنید
    چرا؟؟؟ چون مردم ترجیح میدن پول کمتری برای انجام کارها و صرف هزینه های زندگی کنند
    لکن موقع جا به جایی به خاطر پاییین بودن نرخ کرایه اسنپ و تپسی انگیزه بیشتری برای خارج شدن از منزل و انجام کار پیدا می کنند
    خود بنده قبلا هفته ای یکی دو بار ماشین سوار میشدم لکن الان روزی حداقل یک بار رو از اسنپ استفاده می کنم
    قصد خرید ماشین داشتم لکن الان منصرف شدم چون ناخودآگاه به بهانه پایین بودن نرخ از اسنپ بیشتر استفاده می کنم لذا از خرید منصرف شدم
    خلاصه همین پایین بودن نرخ انگیزه ی سفر میشه پس با دست خودتون مانع روزیتون نشوید
    حال خود دانید
    البته بیمه حق شماست…..

    • .خودت یه بار بخون ببین چه جک بی مزه ای نوشتی .افزایش نمیخواد بده حدقل ناحق نباشه از سه راه اذری تا ستاری رو زده پنج هزار .فقط دو لیتر بنزین میسوزه هزارتومن کمیسیون خودشون دو هزار تومن واسه راننده حدقل نیم ساعت تو راهی اگه شما به نیم ساعت انرژی یه ادم و سوخت و ماشینی که گذاشته واسه دو هزار تومن میگی روزی خدا اونم ببره کلا همه نابود شیم .

    • لکن
      لکن قیمت یدکی و مصرفی خودرو 30 تا 40 برابر شده
      لکن میخوام تو صدسال سیاه از منزل خارج نشی
      چون تو میخوای به کارهات برسی منه راننده باید ضرر کنم لکن

      • افرین قشنگ جوابشو دادی باید جواب همین ادما رو اینجوری داد

        • این طرفه فک میکنه چخبر اینجوری ک اینا میخوان فقط باید راننده پاره شه ک این عوضی ب کارش برسه واقعا تف بروت ک همچین جرتی رو گفتی لعنت بتو مرد!!!!مگه ما راننده ها ادم نیستیم خرج زندگیمون از اسمون میبتره عوضی

      • خوب کسی مجبورتون نکرده برین اسنپ .برین آژانس لااقل کرایه ها بیشتره .مسافر شناخته شده .ماشینم کمتر حرکت میدین.
        دلتون خوشه ماشین خالی برنمیگرده .
        مگه رئیس اسنپ و تپسی کین .از همین قماش خرپول و کله گنده .که خرشون همه جا میره .به کسی حساب پس نمیدن .
        میرین اسنپ که صاحب اژانس پولدار نشه. خوب اسنپ و تپسی رو پولدارتر کنین .تازه آژانسدارها هزینه اجاره بالای ملک و مالیات و دفتردار و…میدن .نگران نباشین پولدار نمیشن .ولی اسنپ و…بدون هزینه و مالیات پولدارتر میشن
        مردم ما خود بدهستن.از قدیم میگن خودکرده راتدبیر نیست.تا امثال شماها باشه که به صاحبان قدرت سواری بدن چرا اونا استفاده نکنن .۱
        ا

    • عزیزم یه مسیر طولانی نیم ساعت راه با ۵ هزار باید بریم خودت ماشین داشته باشی میری همین راهو هزار تومنش واسه کمیسیون ۲ هزارتومن اصطحلاک و بنزین میمونه ۲ هزار تومن دیگه ارزش داره ؟راننده های اینترنتی باید چن روز کلا کار نکنیم تا کرایه ها بالا بره

      • کاملا راست میگین…من موندم میگن اضافه شد کجا اضافه شد همش دروغه مهضه در شهر رشت تریپا ۲ هزار تومن سه هزار تومن از اینور شهر تا اونور شهره نه تنها نمیصرفه بلکه دیوانگی مهضه کسی این مسیرارو با این قیمت بره

    • دوست عزیز؛ راننده ها افزایش قیمت نمیخوان، معقول و مقرون بصرفه شدن قیمتها در حد انصاف رو میخوان…
      در ضمن شما این نظرت رو نشون راننده های اسنپ بدی مجانی میبر‌نت دور دور…
      نرخ فعلی کرایه ها به نفع مسافر و شرکته و به ضرر راننده ها،خوب نیست برای منافع خودمون راضی به ضرر دیگری باشیم.

    • لکن بهتره صحبت نکنی ….

    • نوکرتم الکی حرف نزن۲روزه پول واسه نون ندارم ک شکم زنو بچمو سیر کنم میفهمی ماشینم مونده تعمیرگاه واسه متور قفل شدشو واکنم ی تکتمنی ازین بردگی واسم نمونده ک تعمیرش کنم این چ کارو کسبیه ها فقط امثال شماها بکارتو برسید خوبه اره پس زنو بچه ماچی ما از کجا بیاریم ب کارامون برسیم نه خدایی الان خودتو بزار جای من فلک زده!!!

    • خواهشا ببند اون دهنتو
      تو حالیت میشه صرف نداره یعنی چی
      اون بدبخت بینوا از اینور شهر تا اونور شهر میره برا ۵ تومن
      بعد میگی زیادتر نشه که مردم نمیرن
      خب نرن به جهنم
      پیاده برن تا جونشون در بیاد
      خر به خاطر زورش حمالی نمیکنه
      به خاطر خریتشه

    • لکن . کاش راننده اسنپ باشی یه راه نیم ساعته ببرنت بعد یه ۴ هزاری بزارن کف دستت با این اقا سامان وسطیه من ببینی چقد حرفت نامردیه

    • این از طرف یکی از همین شرکاتس بابا
      اسنپو تپسی

      فقط ده روز کار نکنید مسافر کشی کنید جمع میکنن کاسه کوزشونو

    • من عاشق این اقای لکن شدم. لکن به نظرم شما هروقت خواستی اسنپ یا تپسی بگیری به خودم بزنگ میام دنبالت،میبرررررمت.آخ از طرف همه راننده ها آسنپ ها و تپسی ها چنان میبررررررمت که لکن مقصدتو یادت بره.لکن به نظر من تو بهترینی…واسه خودت حتما یه چیزی دود کن. من که اسنپ و تپسی رو گذاشتم کنار لکن لکنو با خودم هر روز میبرم.شما عزیزان راننده هم نگران حال لکن نباشین.لکن پاشو بریم…

  73. فقط صدای اینا رو مشنوید بقیه پس چی

  74. با اون رسوایی که به بار اورده شد کسی جرات نمیکنه سمت این چیزا بره

  75. خب کسی به این سادگی ها ازشون استفاده نمیکنه

  76. معلومه با این مجازی بودن ادم پیشرفت نمیکنه

    • اگه مثل قدیم هرکی عین ادم کار خودشو میکردو این اینترنت توی ایران نمیاومد الان ما راحت داشتیم زندگی میکردیم

      • احمد رضا جان به نظر من باید یه شهر یا کشوری رو اختصاص بدن به ادم های معلول ذهنی و ادم هایی با مغز پوسیده که کنار هم جمع بشن و باهم باشن تا به دیگران صدمه نزنن. چون وجود ادم هایی مثل تو در کشور ما دارن پسرفت بوجود میارن. ما کشورمون باید در حد کره جنوبی یا .. میبود ولی 4 تا مثه تو کشورو به این روز انداختن.

  77. یه مقاله در مورد uber بنویسید که شرایط اون چجوریه.یه مقایسه هم با کپی ها ایرانیش بکنین.با تشکر

    • هرچیزی ایرانیش داغونه سمتش نرو به نفعته

      • سلام در تهران از دانشگاه تهران تا میدان آزادی زیر 5کیلومتر ااز 7500الی 12500کرایه ای که مسافر پرداخت میکند متغییر است همین مسیر در اصفهان از 3500 الی 4000تومان در شهرها برعکس تهران ترافیک اصلا ملاک نیست بلکه تعداد رانندگان حاضر به کار و تعداد مسافر این چه عقلانیتی است که در ترافیک باهمان کرایه بروی وتا از میزان جابجایی ها کم شد قیمت پایین بیاوری ستون منطق تاکسی اینترنتی در قیمت گذاری این است که علت قیمت کم وجود مسافر در برگشت است پس چرا وقتی مسافر کم میشود پاسخگوی تلفنی پیام میدهد برای کمی درخواست ها تماس نگیرید وقیمت را پایین میاورند در حالیکه کلی وقت بگذرد تا مسافر گیر بیاید آنهم اگر کسی جلوتر از شما نگیرداصفهان از هشت بهشت شرقی تا مرداویج از 4500الی 5500تازه اگر ترافیک بود حق مسلم مسافر است که برعکس تهران که همه تابه مسیر یاب هستند ارائه مسیر کند وبگوید از اتوبان برو وبا همان کرایه بیش از 50%مسیر را زیاد کن چون آقا یا خانم از چراغ قرمز خوششان نمیاید شرکتا هم میگه مسافت اضافه قیمت ندارد و ملاک خوشحالی مسافر است که مطمئن باشید بعدا خدمت شما هم خواهند رسید اول سوپر مارکت ها بودند با کورش وکوثر حال تاکسی ه عزیزان هیچکس مخالف پیشرفت وکاهش قیمت نیست اما معقول ضمنا جادارد از مسئولین کشور که باسم اقتصاد مقاومتی از اینگونه اسارت آپ ها حمایت میکنند فکر مشکلات معیشتی خانواده آژانس وتاکسی وبروز مشکلات اخلاقی هستند آیا خیل عظیم جوانان مجرد که ماشین پدر رامیگیرند ومهم نیست با چه قیمتی چند ساعت بقصد فقط پول توجیبی روزانه کار میکنند آیا آمار پایین ازدواج را بیش از پیش کمتر نمیکند لطفا مسئولین اجتماعی فکر عدم ازدواج دختران دم بخت وبروز مشکلات اخلاقی باشندکگلا مسافران ساده دل وخوشحال از کم کرایه این استثمار واستعمار ومجبور کردن به ککار با حداقل دستمزد بقصد زنده ماندن فراگیر خواهد شد تا مزد کارگر مثل چین بشود آنموقع است میفهمید خود این سیستم وفرهنگ را بدست خود جاری کردید

        • اعتصاب …اعتصاب…اعتصاب
          تا یه شرکت جدید راه بیفته

        • کمسیون اسنپ باید 1.5 تا 2 درصد باشه.نه 13درصد.چون اونا از تعداد بالای راننده دارن استفاده میکنن.یعنی به ازای هر 99 راننده برفرض یک مسئول اسنپ وجود داشته باشه کل درامد میشه 99 به 3که متعادله.ولی با کمیسون 13% اینجوری یه مسئول اسنپ به اندازه 13 راننده درامد داره.حالا اینم در نظر بگیرین به طور فرضی گفتم به ازای هر 99 راننده یه مسئول اسنپ.

          • اسمه این شغل باید می شد گدایی با ماشین اومدن پر و بالش دادن یهو شده اسنپ دمه دولته ما گرم . دمه ما هم گرم که هنوز داریم دست و پا می زنیم که دیده بشیم ولی مثل اینکه یادمون رفته کجای این زنجیره غذایی قرار گرفتیم.