بررسی اولیه موتو زد 3 پلی

بررسی اولیه موتو زد 3 پلی ؛ یک گوشی ماژولار جدید با چاشنی گیمینگ

در این مقاله به بررسی اولیه موتو زد 3 پلی (Moto Z3 Play) همراه با مشخصات فنی، قابلیت ها و قیمت این گوشی خواهیم پرداخت. اگر به دنبال خرید یک گوشی فاقد ناچ مدرن هستید، موتو Z3 پلی گزینه‌ی جذابی برای شما خواهد بود.

گوشی های موتو زد پلی همیشه همواره به عنوان محصولات سایه‌ای برای پرچمداران سری موتو زد شناخته می‌شوند، اما تلاش زیادی می‌کنند تا بتوانند رقابت کنند. امسال نیز کمپانی لنوو نسل جدید این گوشی به نام موتو زد 3 پلی را معرفی کرد که می‌تواند دنبال کننده‌ی همین راه باشد؛ گرچه حالا یک ماژول دوربین دوگانه و یک نمایشگر بلند به این پیکربندی اضافه شده است. بی‌تردید این گوشی با قیمت 500 دلاری خودش می‌تواند با بسیاری از گوشی های جدید بازار به رقابت بپردازد؛ همین بهانه‌ی خوبی شد تا ما به بررسی اولیه موتو زد 3 پلی بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

بررسی اولیه موتو زد 3 پلی

طراحی

خوشبختانه موتو توجه زیادی در طراحی گوشی جدید خودش به خرج داده است تا آن همراه یک شیشه 2.5D در جلو و عقب که توسط یک فریم آلومینیومی سری 6000 ساندوچی شده، ظاهری شبیه به پرچمداران داشته باشد. از آنجایی که این محصول با بسیاری از موتو مادهای تولید شده برای گوشی های سری موتو زد سازگار است، ظاهر قاب پشتی آن چندان هم با نسل‌های گذشته‌اش متفاوت نیست. پس شما باید انتظار همان برآمدگی دوربین و پین‌های اتصال دهنده قاب پشتی را داشته باشید. این محصول همچنین مقاومت کمی را در برابر آب از خود نشان می‌دهد.

بررسی اولیه موتو زد 3 پلی

آنچه که طراحی موتو زد 3 پلی را از دیگر گوشی های بازار متمایز می‌کند،‌ این است که سنسور اثر انگشت آن حالا در سمت راست گوشی تعبیه شده است تا بیشتر فضای قاب جلویی در اختیار نمایشگر قرار گیرد. به نظر می‌رسد دسترسی به این اسکنر نمی‌تواند مشکل باشد، اما رویکرد متفاوت آن نسبت به دیگر گوشی های بازار انکار ناپذیر است. با این حال متاسفانه جک 3.5 میلی‌متری هدفون از روی بدنه حذف شده است.

نمایشگر

به دنبال روند رو به رشد گوشی هایی با نسبت ابعادهای جدید که نمایشگرهایی بلند را به ارمغان می‌آورند، موتو زد 3 پلی نیز از یک نمایشگر 6 اینچی سوپر آمولد با وضوح 2160×1080 پیکسل و نسبت ابعاد 18:9 برخوردار است که توسط یک لایه گوریلا گلس 3 از آن محافظت می‌شود. این نمایشگر به نظر عملکرد خوبی داشته و می‌تواند از زوایای مختلف نورها را به درستی به چشمان کاربر برساند.

بررسی اولیه موتو زد 3 پلی

بنابراین با رنگ‌های غنی، زاویه دید عریض و دید قابل قبول، این نمایشگر برای اجرای هر اپلیکیشنی آمده است. تفاوت اینجاست که فریم کناری نمایشگر همچنان حفظ شده است تا ابعاد کلی گوشی بیشتر از گوشی هایی باشد که در طول یکی دو سال اخیر با فریم‌های باریک‌تر در بازار دیده بودیم.

رابط کاربری

در راس بخش نرم افزاری این گوشی یک نسخه‌ی نزدیک به اندروید خام 8.1 اوریو را می‌توانید در اختیار داشته باشید که لنوو به جای دکمه‌های ناوبری روی صفحه اندروید، رویکرد متفاوتی را به ارمغان آورده است. سیستم ناوبری این گوشی تقریبا مشابه عملکرد ناوبری مبتنی بر ژست حرکتی در اندروید پی گوگل است که می‌تواند عملکردهایی همچون بازگشت به صفحه هوم، دسترسی به منوی آخرین اپلیکیشن های اجرا شده و بازگشت به یک مرحله قبل را پوشش می‌دهد. فراتر از آن شما همچنان از مجموعه‌ای از تجربه‌های کاربری موتو نظیر Moto Display و Moto Actions که در گوشی های بالارده این شرکت حضور دارند نیز بهره‌مند خواهید بود.

بررسی اولیه موتو زد 3 پلی

از سویی دیگر ما چندان هم شگفت زده نشدیم که موتو زد 3 پلی به تراشه اسنپدراگون 636 کوالکام همراه 4 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی تجهیز شده است. به این دلیل که تراشه های بالارده‌تر کوالکام برای پرچمدارها در نظر گرفته شده‌اند، اما همچنان این موضوع که گوشی وان پلاس 6 با قیمتی نزدیک به این گوشی و مجهز به تراشه اسنپدراگون 845 عرضه می‌شود،‌ کمی می‌تواند برای موتو نگران کننده باشد. در بررسی اولیه موتو زد 3 پلی این گوشی پاسخگو بود، ما ما کنجکاویم تا عملکرد آن را در بخش گیمینگ ببینیم.

دوربین

موتو زد 3 پلی از سیستم دوربین دوگانه برخوردار است که شامل یک سنسور 12 مگاپیکسلی f/1.7 و دوربین ثانویه 5 مگاپیکسلی است. به طور طبیعی، این ترکیب به دوربین گوشی اجازه می‌دهد تا عکس‌های پرتره را تهیه کند. لنوو همچنین برخی قابلیت های جذاب دیگر را نیز برای عکاسی فراهم کرده است. به طور مثال یک ابزار جدید به نام Cinemagraphs وجود دارد که ظاهر خلاقانه و پویایی را به تصاویر شما می‌بخشد و اجازه می‌دهد برخی از المان‌ها در تصاویر شما متحرک باشند.

بررسی اولیه موتو زد 3 پلی

علاوه بر این موتو زد 3 پلی نخستین گوشی با پشتیبانی از گوگل لنز است که آن در اپلیکیشن دوربین گوشی جای گرفته تا اجازه دهد صحنه‌ها به صورت هوشمندانه شناسایی شده و اطلاعات مربوط به آنچه که در حال عکاسی ازش هستید را در اختیارتان قرار دهد. در بخش جلویی گوشی نیز یک دوربین 8 مگاپیکسلی تعبیه شده که قادر به پشتیبانی از حالت پرتره است.

باتری

هیچ تغییری در ظرفیت باتری این گوشی نسبت به نسل پیشین آن به وجود نیامده است و همچنان از یک باتری 3000 میلی‌آمپر ساعتی در زیر قاب گوشی تعبیه شده است. اگرچه لازم به ذکر است، به لطف تراشه اسنپدراگون 636 و بهینه سازی که با بخش نرم افزاری صورت گرفته، عمر باتری در این دیوایس بیشتر از نسل پیشین خواهد بود. در اینجا خبری از شارژ بیسیم نیست، اما شما می‌توانید با یک موتو ماد به نام 15W TurboPower برای مدت زمان کوتاهی گوشی‌تان را بی‌نیاز از شارژر کنید.

انتظارات

موتو زد 3 پلی با قیمت 499 دلار روانه‌ی بازارهای جهانی خواهد شد. لنوو همراه این گوشی، یک موتو مود دارای باتری اضافه را نیز به عنوان هدیه به شما ارائه می‌کند که می‌تواند عمر باتری گوشی شما را ارتقا ببخشد.

از آنجایی که تفاوت بین دو نسل پیشین این گوشی با موتو زد 3 پلی خیلی زیاد نیست، پس می‌تواند گوشی وان پلاس 6 نیز گزینه‌ی بسیار جذاب و عالی با این قیمت باشد. اما اگر علاقه‌ای به قسمت ناچ نمایشگر ندارید، می‌توانید بر روی گوشی جدید لنوو موتو حساب ویژه‌ای باز کنید.

بررسی ویدیویی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

10 دیدگاه

  1. حداقل اینه که هواوی باسی پی یو کرین970وهوش مصنوعی و12هسته جی پی یو توربو باقیمت310دلار وارده بازار شده که تقربابانصف قیمت این گوشیو نیست ونابود میکنه اونم باباطری به مراتب قویتر بعد خدا زده تو سرم برم سمته لنوو باتراشه متوسطه636حداقل زورش اومده یه دو درجه بالاتر بزنه روش یااز835سال گذشته استفاده کنه که به مراتب قویتر ازاین پایین رده هست که به زور بنچمارکش به 100هزار میرسه

  2. حداقل اینه که هواوی باسی پی یو کرین970وهوش مصنوعی و12هسته جی پی یو توربو باقیمت310دلار وارده بازار شده که تقربابانصف قیمت این گوشیو نیست ونابود میکنه اونم باباطری به مراتب قویتر بعد خدا زده تو سرم برم سمته لنوو باتراشه متوسطه636حداقل زورش اومده یه دو درجه بالاتر بزنه روش یااز835سال گذشته استفاده کنه که به مراتب قویتر ازاین پایین رده هست که به زور بنچمارکش به 100هزار میرسه

  3. شبیه گوشی های گیمینگ نیست

  4. گوشی بدی بنظر نمیاد حداقل از مال هواوی بهتره

  5. سونی اگه گوشی گیمینگ بسازه دیگه همه باید بزنن کنار

    • سونی روی پلی استیشنش تمرکزشو بذاره کافیه

    • اصن گوشی برا گیم نیست اخه اصلا اون سیستمی ک داره اول از همه نمیکشه (من ps4 دارم گوشیمم سونی ایکسه ریموت میکنم اول از همه کنده حالا نمیدونم از اینترنته یا سیستم گوشی دومم گرافیکی ک رو گوشی داره بازی اصلا قابل مقایسه با پی اس نی) دومم بازی بدرد بخوری نداره گوشی این گوشی هایی ک به اسم گیمینگ میان فقط اسمشون گیمینگه مثلا میخای باهاش جی بازی کنی ته تهش پابجیه ک یکی از بهترین بازی هایی انرویده ک از نظر من هیجی نمیرزه