آنتالیا

از یکی از بهترین مسیرهای پیاده روی جهان در آنتالیا نهایت لذت را ببرید

راه لایکان نام یک مسیر پیاده روی و دوچرخه سواری در ترکیه است که بیش از 540 کیلومتر طول دارد و از شهر فتحیه تا آنتالیا امتداد می­‌یابد. در طول این مسیر کسانی که به پیاده روی می­‌پردازند فرصت آن را می‌یابند تا از 25 محل تاریخی بسیار مشهور بازدید کنند و به تماشای تعدادی از مسحور کننده‌ترین منظره­‌های دریای مدیترانه بپردازند.

اگر شما هم از جمله گردشگرانی هستید که دوست دارید بخشی از سفر خود را به پیاده روی و کشف کردن مناظر بکر و کمتر شناخته شده تور ترکیه اختصاص دهید تا انتهای این مقاله با ما همراه شوید تا یکی از بهترین مسیرهای پیاده روی جهان را که در کشور ترکیه واقع شده است به شما معرفی کنیم.

1. چگونه به اینجا بروید

شهر آنتالیا یکی از بهترین و پیشرفته‌ترین فرودگاه­‌های بین­‌المللی کشور ترکیه را در خود جای داده است. به همین خاطر شما می­‌توانید از ایران با یک پرواز تجاری به اینجا دسترسی پیدا کنید. اگر در تور ارزان خود به ترکیه از طریق استانبول وارد این کشور می‌­شوید می­‌توانید با استفاده از یکی از خطوط هوایی محلی ترکیه به آنتالیا بروید. برای شروع این پیاده روی جذاب شما می­‌توانید با استفاده از تاکسی یا اتوبوس به گیک باشی بروید و مسیر خود را آغاز کنید (این مسیر به نام مسیر شرقی مشهور است). اگر ترجیح می‌دهید که به جای پیاده روی از سوی آنتالیا به سوی فتحیه، از فتحیه به آنتالیا پیاده روی کنید می­‌توانید از استانبول به فرودگاه بین‌المللی دالامان بروید و از مسیر غربی پیاده روی خود را آغاز کنید. نقظه شروع مسیر غربی در اولودنیز قرار دارد. به هر حال در شروع این پیاده روی به خاطر داشته باشید که تجیهزات و وسایل لازم را به همراه داشته باشید.

آنتالیا

2. پیاده روی

در تور آنتالیا برای این که قدم در این مسیر پیاده روی شگفت‌انگیز بگذارید هیچ هزینه یا مجوزی لازم ندارید. این یک مسیر پیاده روی خالی نیست، شما در اینجا می­‌توانید قدم در یک راه بگذارید که از دوران قدیم مورد استفاده بوده است. از جنگل­‌ها عبور کنید، در راه­‌هایی قدم بزنید که به روستاهای شگفت انگیزی می­‌رسد، از مناظر کوهستان پیرامون نهایت لذت را ببرید و از خرابه­‌های به جا مانده از دوران امپراتوری­‌های لایکان و روم دیدن کنید. در اینجا باید به شما یادآوری کنیم که در این مسیر پیاده روی گاهی ارتفاع زمین به بیش از 1800 متر می‌­رسد. بنابراین در این مسیر پیاده روی که به عنوان یکی بهترین جاذبه های گردشگری ترکیبی کشور ترکیه به شمار می­‌رود باید آماده رویارویی با چالش­‌ها و تجربه­‌های هیجان‌انگیز مختلفی باشید.

آنتالیا

بعضی از کسانی که در تور ترکیه خود وارد این مسیر پیاده روی می­‌شوند با توجه به اینکه طی تمام این مسافت بیش از 29 روز زمان نیاز دارد ترجیح می­‌دهند که تنها بخشی از آن را طی کنند. به هر حال اگر شما هم زمان کافی برای طی کردن تمام آن را ندارید می‌توانید در فصل بهار وارد این مسیر شوید و حداقل بخشی از آن را پشت سر بگذارید. در این مسیر تابلو­های راهنمای متعددی وجود دارد و حتی در بخشی از مسیر با استفاده از رنگ­‌های زرد و قرمز راهنماهای لازم بر روی صخره‌­های موجود در مسیر نقش بسته شده است تا گردشگران بتوانند به راحتی راه خود را پیدا کنند. پس در این مسیر سعی کنید که به درستی از این تابلوها و علایم راهنما نهایت استفاده را ببرید.

آنتالیا

3. در مسیر لایکان چه چیزهایی را به همراه داشته باشم

چه قصد آن را داشته باشید که برای مدت 29 روز تمام این مسیر را طی کنید و یا اینکه بخواهید تنها برای تفریح بخشی از آن را پشت سر بگذارید نیاز است که تجهیزات و وسایل مناسبی را به همراه خود داشته باشید. شما برای این منظور می‌­توانید از کتاب راه لایکان نوشته کیت کلاو استفاده کنید. کیت کلاو محققی بود که وظیفه نگارش یک راهنما در مورد سیر لایکان را بر عهده گرفت و در سال 1999 کتاب او با کمک سازمان جهانگردی ترکیه منتشر شد. در این کتاب اطلاعات لازم همچون نقشه‌های توپوگرافی این جاذبه گردشگری و اطلاعات ضروری در مورد منظره­‌های تاریخی، روستاها و راه‌­هایی که باید آنها را طی کنید قید شده است.

تجهیزات کمپینگ

با وجود آن که در سراسر این مسیر روستاهای متعددی وجود دارد که می­‌توانید برای سپری کردن شب در آنها اقامت داشته باشید به نظر کیت کلاو همراه داشتن تجهیزات کمپینگ یک فرصت بی نظیر را برای شما فراهم می­‌کند تا یک تجربه خاص را برای خود خلق کنید. شما با استفاده از وسایل کمپینگ می­‌توانید در هر جایی که احساس کردید منظره بسیار خوبی دارد توقف کنید و ساعاتی را به استراحت و تماشای محیط اطراف بگذارنید. اگر از آن دسته گردشگرانی هستید که دوست دارید در طول شب هم پیاده روی کنید حتما مطمئن شوید که چراغ قوه و باطری ذخیره را به همراه داشته باشید. وسایل بهداشتی و کمک‌های اولیه و خوراکی­‌ها را نیز می­‌توانید برابر دفترچه راهنماهای پیاده روی در طبیعت تهیه کنید و در کوله پشتی خود قرار دهید.

آب

منطقه مدیترانه­‌ای که در این مسیر قرار است طی کنید بسیار زیبا است اما در بخشی از مسیر هیچ منبع آبی وجود ندارد و هوا خشک و در هنگام ظهر بسیار گرم می‌شود. بنابراین بر اساس کتاب راهنما برآورد دقیقی از مسافتی که می­‌خواهید طی کنید انجام دهید و متناسب با نیاز خود آب آشامیدنی به همراه داشته باشید.

آنتالیا

4. کتاب لغت و راهنمای ترکی استانبولی

به یاد داشته باشید که در این مسیر شما قرار است از روستاها و محل­‌هایی عبور کنید که بیشتر آنها به زبان ترکی صحبت می­‌کنند و سطح آشنایی مردم ساکن در این روستاها با زبان­‌های بین­‌المللی مثل انگلیسی بسیار اندک است. برای آن که بتوانید با مردم محلی ارتباط برقرار کنید حتما لازم است که کتاب راهنمای لغات و کلمات ضروری ترکی در سفر را به همراه داشته باشید تا بتوانید با افرادی که در مسیر شما قرار می‌گیرند ارتباط برقرار کنید. حتی اگر می­‌توانید حداقل 50 تا کلمه بسیار ضروری ترکی را فرا بگیرید تا بتوانید در موقع نیاز از آنها استفاده کنید.

پایان رپورتاژ آگهی /.