مهمترین قابلیت های ویوو نکس آلتیمیت

با مهمترین قابلیت های ویوو نکس آلتیمیت (Vivo Nex Ultimate) آشنا شوید

گوشی ویوو نکس آلتیمیت (Vivo Nex Ultimate) بالارده‌ترین مدل خانواده نکس شرکت ویوو است. در ادامه قصد داریم به بررسی مهمترین قابلیت های این گوشی تمام صفحه چینی بپردازیم.

گوشی مفهومی ویوو اپکس در نمایشگاه MWC 2018 بارسلونا رویت شد که محصولی مجهز به نمایشگر تمام صفحه واقعی بود. حالا آن به حقیقت تبدیل شده است و اینبار با نام ویوو نکس، مهیای ورود به بازار می‌شود. این گوشی که همین چند روز پیش معرفی شد، از نمایشگر تمام صفحه واقعی برخوردار است که می‌تواند طراحی آینده‌ی گوشی های هوشمند را نشان ما دهد. این محصول از نسبت ابعاد صفحه به بدنه‌ی بسیار جذابی برخوردار است و می‌توان گفت که بیشترین نسبت ابعاد تا بدین لحظه را ارائه کرده است. به همین بهانه ما در این مقاله قصد داریم به بررسی مهم‌ترین قابلیت های ویوو نکس آلتیمیت ، بالارده‌ترین نسخه‌ از این گوش بپردازیم.

نمایشگر تمام صفحه واقعی در ویوو نکس آلتیمیت

اولین و مهم‌ترین آن، تجهیز شدن به یک نمایشگر حیرت آور است. آن یک نمایشگر 6.59 اینچی آمولد به نام Ultra FullView و نسبت ابعاد 19.3:9 است. بی‌تردید این نمایشگر برای استاندارد امروزی نیز بزرگ محسوب می‌شود، اما خوشبختانه در بدنه‌ای کوچک تعبیه شده است. بهترین بخش این است که شما هیچ قسمت ناچی مشاهده نمی‌کنید. همانطور که پیشتر گفته شد، این آینده‌ی طراحی گوشی های پرچمدار است.

مهمترین قابلیت های ویوو نکس آلتیمیت

دومین قابلیت، حضور یک اسکنر اثر انگشت در داخل نمایشگر گوشی است. این قابلیت تنها در مدل ویوو نکس آلتیمیت تعبیه شده و در دو مدل دیگر یافت نمی‌شود،‌ اما تکنولوژی جدید خوبی است که ما می‌توانیم از آن بهره‌مند شویم. اسکنرهای اثر انگشت جلویی همیشه جذابیت بیشتری برای اکثر کاربران داشته‌اند و آن را بهترین جا برای حضور این سنسور می‌دانند. این سومین نسل سنسور اسکنر اثر انگشت داخل صفحه است که ما می‌توانیم در ویوو نکس آلتیمیت ببینیم. این نسل 10 درصد سریع‌تر و 50 درصد دقیق‌تر از نسل گذشته‌ی خود است.

مهمترین قابلیت های ویوو نکس آلتیمیت

سومین قابلیت یک دوربین سلفی پاپ آپ است. این راهی است که ویوو انتخاب کرده تا دوربین سلفی گوشی دلیلی برای حاشیه‌های بیشتر قاب نمایشگر نباشد. شرکت‌های سازنده با ایده‌های مختلفی برای رسیدن به هدف نهایی که یک گوشی تمام صفحه است بازی می‌کنند، اما این ایده کاملا منحصر به فرد است. گرچه کاربران ترس‌هایی در مورد عملکرد پشت پرده‌ی این سنسور دوربین دارند.

مهمترین قابلیت های ویوو نکس آلتیمیت

چهارمین قابلیت تراشه‌ی گوشی است. ویوو نکس آلتیمیت از تراشه‌ی اسنپدراگون 845 قدرت می‌گیرد و متعهد می‌شود که عملکرد قابل قبولی را ارائه کند. ما می‌دانیم که تراشه، هسته‌ی مرکزی یک گوشی است و یک گوشی بدون تراشه‌ی قابل اعتماد نمی‌تواند خوب باشد.

در انتها باید به سیستم صوتی 7.1 کاناله سه بعدی در گوشی ویوو نکس آلتیمیت اشاره کرد که با dtsX‌ تکمیل می‌شود. این به شما اطمینان می‌بخشد که همراه با پیشرفت‌های نرم افزاری برای عواملی همچون بازی، بتواند کیفیت صوتی بسیار مناسبی را ارائه کند.