تعداد کاربران فعال اینستاگرام

تعداد کاربران فعال اینستاگرام سرانجام به 1 میلیارد نفر رسید

تعداد کاربران فعال اینستاگرام با توجه به رشد روز افزون این شبکه اجتماعی در نهایت به یک میلیارد نفر رسید. اینستاگرام اعلام کرد در حال حاضر تعداد کاربران ماهیانه فعال آن مرز یک میلیارد نفر را نیز رد کرده است. اما این موفقیت اینستاگرام چطور حاصل شد و آیا باز هم پیشرفت چشم‌گیری در آینده خواهد داشت؟

انگار همین دیروز بود که اینستاگرام برای پلتفرم آی او اس در سال 2010 منتشر شد و مدتی بعد کاربران اندروید نیز قادر به استفاده از آن شدند. در این شبکه اجتماعی برخلاف دیگر پلتفرم‌ها، به جای متن، فایل‌های چند رسانه‌ای همچون عکس و ویدیو مبنا قرار دارند. این تفاوت سبب شد هشت سال بعد از ارائه این شبکه اجتماعی، تعداد کاربران فعال اینستاگرام در هر ماه مرز یک میلیارد نفر را رد کند!

تعداد کاربران فعال اینستاگرام

مدتی بعد از معرفی اینستاگرام، فیس بوک این شبکه اجتماعی را با پرداخت 1 میلیارد دلار خریداری کرد. رشد بی‌نظیر این شبکه اجتماعی را باید مدیون ارائه قابلیت استوری بدانیم، ویژگی که به ادعای بسیاری از اسنپ چت کپی برداری شده است. با این حال اینستاگرام توانست خیلی خود بر روی استوری مانور داده و به وسیله اضافه کردن به قابلیت‌های آن به صورت مستمر، نظر بسیاری را به خود جلب کند. استوری بهانه‌ای شده تا کاربران به صورت مستمر در اینستاگرام فعال باشند.

تعداد کاربران فعال اینستاگرام

تعداد کاربران فعال اینستاگرام

این شرکت روز گذشته رسما اعلام کرد تعداد کاربران فعال اینستاگرام در هر ماه به یک میلیارد نفر رسیده است. طی مدت زمان اخیر، نرخ رشد این شبکه اجتماعی برابر 5 درصد در هر سه ماهه بوده است که بسیار عالی تلقی می‌شود. حتی فیس بوک به عنوان بزرگترین شبکه اجتماعی دنیا نیز چنین نرخ پیشرفتی ندارد.

اگرچه فیس بوک میزان کسب درآمد خود از اینستاگرام را اعلام نکرده است، اما بر اساس ارزیابی‌های eMarketer، این شرکت توانسته از شبکه اجتماعی تحت اختیار خود چیزی حدود 5.48 میلیارد دلار از طریق انجام تبلیغات به دست بیاورد. این میزان در مقایسه با درآمد سال 2017 فیس بوک از اینستاگرام 70 درصد بیشتر است! گفته می‌شود چیزی حدود 28.2 درصد درآمد تبلیغات موبایلی فیس بوک، از اینستاگرام حاصل می‌شود.

تعداد کاربران فعال اینستاگرام

کوین سیستروم (Kevin Systrom) موسس و مدیر عامل اینستاگرام روز گذشته اعلام کرد اکنون این شبکه اجتماعی را باید یک جامعه بسیار بزرگ با 1 میلیارد کاربر فعال خطاب کنیم! وی اعلام کرد این نتیجه سال‌ها تلاش آن‌ها است، چرا که بعد از عرضه این پلتفرم در سال 2010 به طور پیوسته به توسعه آن ادامه داده‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

12 دیدگاه

  1. خدا برکت بده اینستاگرام رو من کلی دوس دختر از اونجا پیدا کردم =))

  2. خفه شو مرد تیکه بیشعور

  3. محیط اینستا فقط برای لاکچریا و پولدارا خوبه نه ماها
    بدتر روحیمون تخریب میشه

  4. با این تحوالات اخیر نونش حسابی افتاد رو روغن

  5. یک میلیارد گوسفند

  6. اینستاگرام عالی عمل کرده
    مطمنا به زودی میتونه جایگزین تلگرام شه