اندروید 9 پی

کدام گوشی ها قادر به اجرای اندروید 9 پی هستند؟

در این بخش، ضمن بررسی برنامه زمانی گوگل برای ارائه نسخه‌های مختلف اندروید 9 پی ، لیست گوشی های سازگار و وضعیت آخرین به‌روزرسانی آنها را هم بررسی خواهیم کرد.

اندروید 9 پی به عنوان آخرین نسخه اصلی از سیستم عامل شرکت گوگل، سه ماهه سوم امسال ارائه خواهد شد. قبل از آن، کاربران می‌توانند در صورت داشتن گوشی های سازگار، از نسخه آزمایشی بتا استفاده کرده و تجربه‌ای زودهنگام از این سیستم عامل داشته باشند.

پیش از این، نسخه‌های آزمایشی اندروید فقط در اختیار دارندگان گوشی های سری نکسوس و پیکسل گوگل قرار می‌گرفتند، ولی این موضوع، امسال و با معرفی پروژه تربل تغییر کرده است. هم‌اکنون بتای اندروید پی برای همه گوشی های سری Pixel و 11 موبایل دیگر منتشر شده است:

  • گوگل پیکسل
  • گوگل پیکسل ایکس
  • گوگل پیکسل 2
  • گوگل پیکسل 2 ایکس ال
  • اسنشال فون
  • نوکیا 7 پلاس
  • وان پلاس 6
  • اوپو آر 15 پرو
  • سونی اکسپریا ایکس زد 2
  • ویوو ایکس 21 یو دی
  • ویوو ایکس 21
  • شیائومی میکس 2 اس

علاوه بر این‌ها، نوکیا اخیرا نسخه آزمایشی اندروید 9 پی را برای سه مدل دیگر از موبایل های خود یعنی نوکیا 6.1، نوکیا 7 و نوکیا 8 سیروکو در چین ارائه کرده است. هرچند، تعداد کاربرانی که توانایی دانلود بتای اندروید پی را دارند محدود است.

روش نصب اندروید 9 پی

اندروید 9 پی

متاسفانه یک راه جامع و مشترک برای نصب نسخه جدید اندروید وجود ندارد و همه چیز به موبایلی که از آن استفاده می‌کنید بستگی دارد.

آسان‌ترین راه برای نصب اندروید 9 پی، شرکت در برنامه “Android Beta Program” است. بعد از کلیک روی چند گزینه، پیغامی را در موبایل خود مشاهده خواهید کرد که به شما اجازه می‌دهد بتای اندروید P را روی گوشی نصب کنید. هرچند، برای شرکت در این برنامه باید صاحب یکی از گوشی های پیکسل باشید.

اگر از موبایل های دیگر استفاده می‌کنید، احتمالا مقاله زیر کاربردی خواهد بود.

هم‌اکنون سومین نسخه پیش‌نمایش اندروید P (بتا 2) منتشر شده است، ولی هیچ تضمینی وجود ندارد که تمامی گوشی های حاضر در این لیست، تمام آپدیت های بتا را دریافت کنند.

در این میان، آخرین ورژن موجود از بتای اندروید پی برای گوشی های مختلف هم اهمیت بالایی دارد.

هر چهار موبایل فعلی گوگل از برند Pixel می‌توانند سومین نسخه پیش‌نمایش اندروید 9 پی را اجرا کنند. از آنجایی که این‌ها محصولات شرکت گوگل هستند، نسخه‌های آزمایشی جدیدتر را هم پیش از سایر موبایل ها دریافت می‌کنند. در حال حاضر، نوکیا 7 پلاس نسخه آخر یعنی beta 2 را اجرا می‌کند. خوشبختانه بعد از ارائه به‌روزرسانی قبلی و انتشار گزارش‌های متعدد از وجود باگ‌های آزاردهنده، اچ ام دی گلوبال در ارائه نسخه جدید سریع عمل کرده است.

در کنار این گوشی ها، سومین نسخه پیش‌نمایش اندروید برای وان پلاس 6، سونی اکسپریا ایکس زد 2 و شیائومی می میکس 2 اس نیز منتشر شده است تا کاربران بتوانند آخرین و جدیدترین امکانات اندروید 9 را روی موبایل خود تجربه کنند.

اسنشال دومین نسحه پیش‌نمایش (beta 1) را برای پرچمدار نه‌چندان موفق خود منتشر کرده و فعلا خبری از زمان انتشار نسخه سوم نیست. این موضوع در مورد گوشی های سری ایکس 21 ویوو و اوپو آر 15 پرو نیز صدق می‌کند.

برنامه زمانی گوگل برای انتشار اندروید 9 پی

اندروید 9 پی

همان‌طور که در تصویر ضمیمه‌شده هم می‌بینید، چهارمین نسخه بتا، پایان ماه ژوئن و پنجمین نسخه نیز پایان جولای در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. در نهایت، کاربران از سه ماهه سوم سال می‌توانند در انتظار نسخه نهایی اندروید 9 پی باشند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

10 دیدگاه

  1. چرا هوواوی تو شون نیست

  2. هواوی نیست ههه چینی ها مزخرف

  3. سلام برای سونی xzp میاد

  4. الان وارد جولای شدیم…پس کجاست نسخه چهارم