گوگل ترندز

آموزش گوگل ترندز ؛ کدام کلمات بیشتر در گوگل جستجو شده‌اند؟

برای مشاهده داغ ترین اخبار و همچنین داغ ترین عناوینی که کاربران اکنون در جستجوی مطالبی پیرامون آن‌ها هستند، بایستی از گوگل ترندز استفاده کرد. گوگل Trends ابزاری قدرتمند بوده و کلماتی که بیشتر در گوگل جستجو شده‌اند را نشان می‌دهد.

گوگل ترندز ابزاری بسیار قدرتمند است که نشان می‌دهد در یک بازه زمانی خاص، کدام عناوین در کدام مناطق محبوبیت بیشتر داشته‌اند. در واقع میزان جستجوی کاربران در موتور جستجوی این شرکت، ملاکی تعیین‌کننده است. به عنوان نمونه در حال حاضر، FIFA World Cup (جام جهانی فوتبال) داغ ترین عنوانی است که در سراسر جهان توسط کاربران مورد جستجو قرار می‌گیرد.

گوگل ترندز

با اسکرول کردن به پایین در صفحه نخست وب سایت گوگل ترندز، به موارد داغ دیگری برخورد خواهید کرد که از جدیدترین داستان‌ها، حوادث و اخبار اخیر دنیا الهام گرفته شده‌اند. به عنوان نمونه ممکن است کاربران با نزدیک شدن به روز مادر، در جستجوی مطالب خاصی پیرامون این اتفاق باشند.

با رسیدن به انتهای صفحه به بخشی تحت عنوان Year in Search خواهید رسید که می‌توان از طریق آن، به محبوب‌ترین عناوین در دسته‌بندی‌های مختلف دست پیدا کرد. مواردی که تاکنون به آن اشاره کردیم، تنها در صفحه خانه گوگل ترندز نمایش داده می‌شوند. به بقیه موارد می‌توان از طریق صفحه‌های داخلی دست پیدا کرد.

جستجو در گوگل ترندز

اگر جزو کاربران علاقه‌مند به گشت و گذار در وب به منظور انجام تحقیقات هستید، بایستی از گوگل ترندز در کنار موتور جستجوی این شرکت استفاده کنید. کافی است عبارتی را در باکس خالی واقع در ابتدای صفحه اصلی وارد کنید تا تمامی عبارت‌های مشتق شده و یا مرتبط با آن نمایش داده شوند.

به عنوان نمونه، با نوشتن «سکه»، ممکن است عبارت‌های فروش «فروش سکه» و «قیمت سکه» نمایش داده شوند که نشان‌دهنده محبوبیت این دو عبارت نزد کاربران موتور جستجوی گوگل است. بسته به چیزی که در جعبه جستجو وارد کرده‌اید، گوگل ترندز آن را به چشم یک اصطلاح مورد جستجو و یا عنوان می‌بیند.

بر اساس توضیح گوگل، برای اصطلاح مورد جستجو، تمامی عبارت‌های مرتبط با چیزی که وارد کرده‌ایم، در همان زبان نمایش داده می‌شوند، اما برای عنوان، گروهی از عبارت‌ها در زبان‌های مختلف به کاربر نشان داده می‌شوند.

گوگل ترندز

به عنوان نمونه، عبارت مرتبط با “Washington D.C” ،”United States Capital” محسوب می‌شود. همچنین عبارت‌های محبوب و مرتبط با این عبارت به زبان‌های دیگر همچون «پایتخت آمریکا» نمایش داده خواهند شد. اما در صورت نگاه کردن به “Washington D.C” به عنوان یک اصطلاح مورد جستجو، با عبارت‌هایی تحت عنوان “Washington Nationals” رو به رو خواهیم شد.

معیارهای جستجوی گوگل ترندز

وقتی یک اصطلاح را وارد می‌کنید، می‌توان برای آن معیارهای مختلفی تعیین کرد تا به صورت دقیق به جواب مورد نظر رسید. اولین گزینه زیر جعبه‌ای که عبارت را وارد کرده‌اید، مربوط به منطقه است. در صورت قرارگیری آن بر روی حالت “Worldwide”، میزان محبوبیت آن در سراسر دنیا مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت، در غیر این صورت وضعیت در منطقه‌ مورد نظر بررسی می‌شود.

گوگل ترندز

دومین منوی کشویی اجازه می‌دهد بازه زمانی را مشخص کنید. در حالت عادی، در صورت جستجو درون گوگل ترندز، محبوبیت طی دوازده ماه اخیر در نظر گرفته می‌شود. اما می‌توان این میزان را به دلخواه تغییر داد. همچنین در حالت پیش‌فرض، تمامی دسته‌بندی‌ها مد نظر گرفته شده و عبارت مورد جستجوی شما در همه مجموعه‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد، مگر این که یک دسته‌بندی خاص همچون Books & Literature (کتاب و ادبیات) را انتخاب کنید.

در نهایت می‌توان به جای جستجوی کلی، که از وب سرچ گوگل استفاده می‌کند، از بخش تصاویر، اخبار، خرید و یا یوتیوب استفاده کرد که هر کدام بخشی از دنیای وسیع گوگل محسوب می‌شوند. بعد از وارد کردن تمامی این معیارهای جستجو، می‌توانید نتیجه را مشاهده کنید.

گوگل ترندز

مقایسه نتایج گوگل ترندز

در صفحه نتایج، چندین گزینه مختلف نمایش داده می‌شوند. یکی از آن‌ها گراف Interest Over Time است که نشان‌دهنده نحوه افزایش و یا کاهش محبوبیت عبارت و یا کلمه مورد نظر طی بازه زمانی مشخص شده در مرحله قبل است. این مورد با عددی بین 0 تا 100 بیان می‌شود. Interest By Subregion نقشه‌ای است که درون آن، مناطق، کشورها و بخش‌هایی که بیشتر عبارت مورد نظر شما را جستجو کرده‌اند نمایش داده خواهند شد.

با بردن ماوس بر روی هر یک از مناطق بر روی نقشه، اطلاعات بیشتری دستگیرتان خواهد شد. در پایین صفحه دیگر ورودی‌ها و عبارت‌های مشابه را مشاهده خواهید کرد.

گوگل ترندز

گوگل ترندز تا اینجا به عنوان ابزاری بسیار کاربردی خود را نشان داده است، اما کاربرد واقعی آن زمانی مشخص خواهد شد که به مقایسه چند اصطلاح و عبارت با یکدیگر بپردازید. یکی از مهمترین کاربردها و مزیت‌های گوگل ترندز امکان مقایسه عبارت‌ها و کلمه‌های مختلف از نظر میزان محبوبیت آن‌ها است. کافی است در بالای صفحه گزینه Compare را انتخاب کرده و سپس کلمه و یا عبارت دیگری را اضافه کنید تا مقایسه صورت بگیرد. می‌توان به صورت همزمان، تا پنج عبارت و یا کلمه را با یکدیگر مقایسه کرد.

گوگل ترندز

بعد از اضافه کردن هر مورد جدید، به هر کدام یک رنگ جدید اختصاص داده خواهد شد. درون نقشه، منطقه‌هایی که درباره عبارت‌ها و کلمه‌های وارد شده بیشتر جستجو انجام می‌دهند نمایش داده می‌شوند. در اینجا نیز می‌توان برای هر مورد، فیلترهایی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم (منطقه، بازه زمانی و …) را فعال‌ کنید. هر گرافی که در بالای بقیه موارد قرار گرفته باشد، از محبوبیت بیشتری نزد کاربران برخوردار است.

جستجو در میان داغ ترین‌ها

با استفاده از ویژگی‌های Explore که در بالای صفحه قرار دارند، می‌توانید ساعت‌ها خود را سرگرم کنید. پنل سمت چپ صفحه را باز کرده و گزینه Trending Searches را انتخاب کنید تا ببینید کاربران سراسر دنیا، این روزها بیشتر در پی جستجو پیرامون چه موضوعاتی هستند.

گوگل ترندز

در اینجا، داغ‌ ترین عناوین در منطقه شما در هر روز نگه داشته می‌شوند. همچنین تعداد جستجوها و سایر عناوین مرتبط با آن‌ها نمایش داده خواهند شد. با استفاده از منوی کشویی پایین باکس جستجو، داغ ترین عناوین در سایر مناطق دنیا را نیز پیدا کنید.

گوگل ترندز راهکارهایی را برای آسودگی از استفاده از آن اندیشیده است. می‌توان بدون نیاز به سر زدن به وب سایت، به صورت دوره‌ای از داغ ترین عناوین مطلع شد. در گوشه بالا و سمت راست تب Daily Search Trends بر روی آیکون پاکت نامه کلیک کنید تا قادر باشید به صورت دوره‌ای ایمیلی شامل داغ ترین عناوین طی مدت زمان اخیر دریافت کنید.

آخرین بخشی که در اینجا به آن اشاره می‌کنیم، Realtime Search Trends است. با رفتن به این تب در بالای صفحه، به عنوان‌هایی که طی مدت زمانی کوتاه به شدت محبوب شده‌اند، پی خواهید برد.

بهترین چارت‌ها در گوگل ترندز

در پنل سمت چپ، تب Top Charts به کاربران اجازه می‌دهد در دسته‌بندی‌های مورد علاقه خود به جستجو بپردازند. اینجا محبوب‌ترین دسته‌بند‌ی‌ها به همراه داغ ترین عنوان‌ها در آن مجموعه‌ها نمایش داده خواهند شد. به عنوان برخی از این دسته‌بندی‌ها می‌توان به حیوانات، نویسندگان، فیلم‌ها و موزیک‌ها اشاره کرد.

گوگل ترندز

با کلیک بر روی هر مجموعه، به عناوین مرتبط با آن‌ها که نزد کاربران محبوبیت بیشتری دارند پی خواهید برد. به عنوان نمونه در تصویر زیر بر روی دسته‌بندی موزیک کلیک شده و می‌توان محبوب‌ترین موزیک‌ها در ماه مارس 2018 را مشاهده کرد.

گوگل ترندز

همانند هر قسمت دیگری در گوگل ترندز در اینجا نیز می‌توان با استفاده از فیتلرهای موجود، عناوین داغ در یک بازه زمانی خاص، در یک منطقه مشخص و پیرامون یک دسته‌بندی معین را مشاهده کرد.

ثبت نام در گوگل ترندز

در قسمت Trending Searches می‌توان به منظور دریافت داغ ترین عناوین در قالب ایمیل ثبت نام کرد، اما با رفتن به قسمت Subscriptions می‌توان فقط درباره عنوانی که بیشتر به آن علاقه‌مند هستید ثبت نام انجام بدهید. بر روی آیکون به علاوه واقع در گوشه پایین و سمت راست کلیک کرده و عبارت و یا کلمه‌ای که مشتاق به دریافت اطلاعات پیرامون آن هستید را وارد کنید. سپس منطقه تحت بررسی را مشخص کرده و تعیین کنید ایمیل هر هفته و یا هر ماه یک مرتبه به دستتان برسد.

گوگل ترندز

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. بیکارن
    کال اوفدیوتی چرا اخه؟؟