گلکسی نوت 9

گلکسی نوت 9 ؛ پرچمدار سامسونگ با چه قابلیت هایی عرضه می‌شود؟

به بهانه نزدیک شدن به زمان معرفی گلکسی نوت 9 (Samsung Galaxy Note 9)، قصد داریم تمام قابلیت‌های احتمالی پرچمدار سامسونگ را پیش از معرفی رسمی بررسی کنیم.

در نیمه دوم سال 2018 هستیم و مثل روال همیشه، بسیاری از شرکت‌های مطرح قصد معرفی نسل جدید محصولات خود را دارند. به نظر می‌رسد سامسونگ نخستین شرکتی‌ست که در تاریخ 9 آگوست (18 مرداد)، پرچمدار خود را پیش روی کاربران قرار می‌دهد.

اگرچه شکل کلی گلکسی نوت 9 تفاوتی با گذشته نخواهد داشت، ولی اطمینان داریم که سامسونگ با اضافه کردن مجموعه‌ای از قابلیت‌های جدید، پرچمدار خود را با امکاناتی جذاب ارائه می‌کند. محصولات سری Galaxy Note نیز معمولا با آخرین فناوری های موجود توسعه داده می‌شوند و سازندگان تلاش می‌کنند تا حد ممکن، ویژگی‌های جدید را در آن بگنجانند.

با این تفاسیر، فبلت آینده کره‌ای‌ها با چه امکانات جدیدی به دست کاربران می‌رسد؟

بررسی ویژگی‌های احتمالی گلکسی نوت 9

ارتقا قلم هوشمند اس پن

قلم S Pen در میان استایلوس‌های گوشی های هوشمند تقریبا بی‌رقیب است. در توسعه آن از فناوری Wacom استفاده شده است؛ همراه با موبایلی عرضه می‌شود که اسلاتی مخصوص برای نگه داشتن قلم دارد؛ استفاده از آن حسی طبیعی را منتقل کرده و سیستم نرم افزاری هم عملکردش را کامل می‌کند.

گلکسی نوت 9

به نظر می‌رسد حالا با اضافه شدن اتصال بلوتوث، این قلم هوشمند متحول خواهد شد. علاوه بر بسیاری از افشاگران که به این قابلیت اشاره کرده بودند، اطلاعات منتشرشده از طریق کمیسیون ارتباطات فدرال نیز به اضافه شدن پشتیبانی از “Bluetooth LE” دامن زده است.

اگرچه هنوز توضیح واضحی برای اضافه شدن این قابلیت ارائه نشده است، اما برخی به امکان کنترل موسیقی در حال پخش یا فعال کردن بی‌سیم دوربین نوت 9 اشاره دارند.

باز هم یک باتری بزرگتر

بعد شکست مفتضحانه گلکسی نوت 7، سامسونگ از به‌کارگیری باتری‌های بزرگ در گوشی های هوشمند کوچک خودداری کرد. گلکسی نوت 8 با یک باتری 3300 میلی‌آمپر ساعتی که شارژدهی بالایی داشت، به دست کاربران رسید، اما نتوانست طرفداران مشتاق به سخت افزارهای عالی را راضی کند.

حالا شایعات از احتمال تجهیز Galaxy Note 9 به یک باتری بزرگ 4 هزار میلی‌آمپر ساعتی خبر دارند. اگر قلم اس پن نیز به اتصال مداوم Bluetooth LE نیاز دارد، ظرفیت بیشتر باتری قطعا کارآمد خواهد بود.

اما آیا چنین چیزی امکان‌پذیر است؟ نباید فراموش کنیم که قلم هوشمند فضای زیادی را در گوشی اشغال می‌کند. گلکسی اس 8 پلاس با یک باتری 3500 میلی‌آمپر ساعتی تولید شده بود، ولی احتمالا به خاطر مشکلات مربوط به محدودیت فضای داخلی، گلکسی نوت 8 با باتری 3300 میلی‌آمپری از راه رسید. در این صورت، روی آوردن به یک باتری بزرگ 4 هزار میلی‌آمپری نمایانگر توانایی مهندسان سامسونگ خواهد بود.

حافظه رم بالا، فضای ذخیره‌سازی زیاد

گلکسی نوت 9

تا زمان عرضه گلکسی نوت 4، محصولات سری Note با سخت افزار بسیار قدرتمندشان شناخته می‌شدند. حافظه رم این گوشی های هوشمند همواره بالاتر از پرچمداران سری گلکسی S در همان سال بود. برخی چنین سخت افزاری را «بیش از حد» می‌دانستند و برخی دیگر هم از آن با عناوینی همچون تمامیت یا کمال یاد می‌کردند. از زمان عرضه گلکسی نوت 5، سخت افزار این فبلت ها و پرچمداران سری گلکسی S یکسان است و سازندگان نیز روی قابلیت‌های دیگر متمرکز شده‌اند.

مطابق با شایعات، یک نسخه از گلکسی نوت 9 به 8 گیگابایت حافظه رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی مجهز خواهد شد تا باز هم شاهد به‌کارگیری حافظه بالاتر در محصولات سری نوت باشیم.

متاسفانه، عرضه این نسخه احتمالا فقط به بازار چند کشور محدود خواهد بود.

دیافراگم متغیر

گلکسی نوت 9 قطعا با فناوری های جدیدی که همراه با گلکسی اس 9 پلاس معرفی شد، ارائه می‌شود. از جمله این تکنولوژی ها می‌توان به دیافراگم متغیر دوربین که به کاربران اجازه می‌دهد f/1.5 و f/2.4 را متناسب با محیط‌های مختلف انتخاب کنند، اشاره کرد.

حسگر فشار خون

بدون شک، نوت 9 سامسونگ به حسگر فشار خون گلکسی اس 9 مجهز می‌شود. اگرچه این سنسور صد درصد دقیق نیست، ولی می‌تواند در شرایط ایده‌آل کاربردی باشد.

اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش

پیش از این، شایعات و بعضا اندیشه‌های امیدوار به روی آوردن سامسونگ به اسکنرهای اثر انگشت زیر صفحه نمایش اشاره کرده بودند. اگر چنین چیزی درست بود، مهندسان باید اسکنر اثر انگشت را که روی قاب پشتی تعبیه شده است، به بخش جلویی منتقل می‌کردند.

طی ماه‌های اخیر، شایعاتی که به این موضوع دامن می‌زدند، رفته‌رفته کم‌رنگ شدند و حالا اکثریت نسبت به عدم تعبیه این سنسور در بخش جلویی و زیر نمایشگر اطمینان دارند. هرچند مثل گوشی های سری گلکسی S9، حالا این اسکنر نیز به زیر دوربین منتقل شده تا به راحتی بتوان از آن استفاده کرد.

گلکسی نوت 9

البته، همواره ما امیدواریم که سامسونگ کاربران را غافلگیر کند.

این‌ها تمام اطلاعات ما از ویژگی‌های جدید گلکسی نوت 9 بودند. زمان زیادی تا معرفی این پرچمدار باقی نمانده است، به همین جهت امیدواریم طی هفته‌های آینده اخبار بیشتری در این زمینه منتشر شود.

گلکسی نوت 9

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. به پای ایفون جدیده نمیرسه

  2. خیلی خوبه
    قیمتشم زیاد باید باشه