فناوری GPU Turbo

چرا همه پرچمداران باید به فناوری GPU Turbo آنر مجهز باشند؟

فناوری GPU Turbo شرکت آنر، افزایش قابل توجه قدرت پردازشی و مصرف کمتر باتری گوشی های مجهز به آن را نوید می‌دهد. اما کدام ویژگی، آن را به تکنولوژی مورد نیاز هر موبایل پرچمداری تبدیل می‌کند؟

آنر 10 نخستین موبایلی است که GPU Turbo را در قالب یک آپدیت نرم افزاری دریافت خواهد کرد. این گوشی با قیمت رقابتی و ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای همچون هوش مصنوعی، دوربین دوگانه پشتی، قاب شیشه‌ای بسیار جذاب و تراشه قدرتمند کایرین 970 که در اسمارت فونی همچون هواوی پی 20 پرو هم می‌توان آن را پیدا کرد، از جمله متقاعدکننده‌ترین انتخاب‌ها در بازار امروز است. با یک چیپپست پرچمدار و بهینه‌سازی‌های GPU Turbo، آنر 10 را می‌توان یکی از بهترین موبایل ها در زمینه اجرای بازی‌ها در نظر گرفت.

اما این قابلیت چیست و چرا وجود آن، تلفن های هوشمند را به دستگاه‌هایی قدرتمند تبدیل می‌کند؟

فناوری GPU Turbo چیست؟

به صورت خلاصه، فناوری GPU Turbo عملکرد پردازشگر گرافیکی را بهینه کرده و موانع و گلوگاه‌های احتمالی بین سخت افزار پردازش محتوای گرافیکی و سیستم نرم افزاری را از میان برمی‌دارد. آنر می‌گوید تکنولوژی جدید آن، فریم‌ورک پردازش گرافیکی را در لایه سیستمی پایین‌تر بازسازی می‌کند؛ اما منظور از چنین چیزی چیست؟

ما می‌توانیم نرم افزار گرافیکی را به دو سطح مختلف تقسیم کنیم: سطح بالا و سطح پایین. نرم افزارهای بالاترین سطح، اپلیکیشن ها و موتورهای بازی هستند و درست زیر آنها رابط‌های برنامه‌نویسی همچون OpenGL و Vulkan -که عملکردهای گرافیکی معمول را برای این اپلیکیشن ها فراهم می‌کنند- قرار می‌گیرند. زیر رابط‌های برنامه‌نویسی، نرم افزارهای سطح پایین و درایورها قرار می‌گیرند؛ کدهایی که سبب نگاشت رابط‌های کاربردی برنامه‌نویسی در سخت افزار گرافیکی حقیقی می‌شوند.

همین بیت‌های آخر در فریم‌ورک پردازشگر گرافیکی هستند که مهندسان آنر با کنترل آنها، عملکرد گوشی را بهینه می‌کنند؛ هرچند، جزئیات این کار فعلا در هاله‌ای از ابهام است. در تاریخ اندروید، ما با تغییرات نرم افزاری جاوا شاهد جهش‌های قابل توجه در عملکرد سیستم‌های مختلف بودیم. حالا نیز به نظر می‌رسد آنر با پیدا کردن راهی جدید، به دستاوردی تازه در دپارتمان پردازش گرافیکی دست یافته است.

بهبود عملکرد دستگاه و مصرف انرژی

همواره جزئیات فنی خوب هستند، اما این تکنولوژی چگونه تجربه کاربری را بهبود می‌بخشد؟ به گفته آنر، استفاده از فناوری GPU Turbo فواید قابل توجهی در زمینه عملکرد، انرژی و گرما خواهد داشت.

ظاهرا GPU Turbo تا 60 درصد عملکرد بهتر را در مقایسه با چارچوب‌های گرافیکی قدیمی ارائه می‌کند و این یعنی قدرت پردازشی اضافی برای نرخ فریم بالاتر و پایدارتر و در نتیجه، کیفیت تصویر بهتر. همچنین، بازی‌های سه‌بعدی حتی بدون پشتیبانی از HDR نیز عملکردی بهتر و روان‌تر خواهند داشت.

فناوری GPU Turbo

افزایش قدرت با 30 درصد کاهش مصرف برق همراه شده است. این یعنی بازی‌ها سریع‌تر اجرا شده و در مقابل، باتری کمتری هم مصرف خواهند کرد؛ در این صورت شما می‌توانید برای مدت زمان طولانی‌تری بازی کنید. مصرف برق پایین به معنی خنک‌تر بودن موبایل نیز هست که در نتیجه آن، طول عمر دستگاه افزایش پیدا کرده و از شرایطی که در آن سرعت دستگاه به خاطر گرمای زیاد کاهش پیدا می‌کند، جلوگیری می‌شود.

فناوری GPU Turbo

چه زمانی آن را دریافت می‌کنم؟

آنر 10 نخستین موبایل در صف طولانی محصولاتی است که فناوری GPU Turbo را دریافت خواهند کرد. این آپدیت احتمالا اوایل ماه آگوست (اواسط مرداد) در اختیار دارندگان آنر 10 در اروپا، روسیه، هند، اقیانوسیه و خاورمیانه قرار می‌گیرد.

آنر 9 لایت، آنر ویو 10 و آنر 7 ایکس احتمالا از ماه آگوست این به‌روزرسانی را دریافت خواهند کرد. از نوامبر نیز آپدیت نرم افزاری مربوطه برای سایر موبایل های هواوی و آنر منتشر خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. آنر واقعا قهرمان افتخارافرین شرکت هواویه انتخاب اول من سالهاست که آنرهست وبس و واقعا گوشیهای خیلی عالی باقیمت مناسب داره من که بشخصه همیشه ازآنرراضی بودم بغیراز آنر3ایکس که یمقداربه نسبته فرکانس پردازنده بهزمان خودش عملکردی همراه بالگهایه گاه وبیگاه داشت البته هنگ نمیکردکه اونم مشکل نرم افزاریه هواوی بودکه درگذشته اموتیشن هواوی خیلی کندبودولی الان این مشکلات مرتفع شده وازاموتیشن4.1به بعدخیلی تغییرکرده وبسیار روان وسریع کارمیکنه وقطعاالان بااموتیشن8واندروید8به مراتب بهتروعالیترکارمیکنه حالابااین فن اوریهgpuتوربو ضعف درکارت گرافیک هواوی که همیشه مشکلساز بوده هم دیگه ازبین میره وبسیاربهتراز قبل خواهدشد.

  2. P10لایت نمیگیره این اپدیتو

  3. اصلا خودت فهمبدی چی گفتی؟؟

  4. اطلاعات خوبی بودن ولی ندونستنش با دونستنش خیلی فرق نمیکرد