زمین در سال 2040 وارد عصر یخبندان 250 ساله خواهد شد!

 دانشمندان روسی مدعی شده‌اند که زمین در سال 2040 وارد دوره یخبندان 250 ساله خواهد شد.کارشناسان هواشناسی روس بر این باورند که فعالیت خورشیدی هر 200 سال بطور موقت کاسته شده و حرارت کمتری منتشر می‌کند.به باور آنها، این دوره یخبندان می‌تواند باعث کاهش چندین درجه‌ای میانگین دما در زمین شود.

آخرین بار که این اتفاق در سالهای بین 1650 و 1850 رخ داد، دوره‌ای موسوم به عصر یخبندان کوچک شکل گرفت.در آن زمان بیشتر رودهای انگلیس در زمستانهای سخت یخ زده و طبق برخی نقاشی‌های معاصر، مردم می‌توانستند حتی با اسکی روی یخ از روی رودخانه تیمز عبور کنند.دوره بعدی یخبندان باید بین سالهای 2030 و 2040 آغاز شود. اما دانشمندان رصدخانه پولکوو در سن‌پطرزبورگ تصور می‌کنند که این دوره احتمالا به سختی دوره قبلی نخواهد بود.

ولادیمیر کوتلیاکوف از آکادمی علوم روسیه اظهار کرد: هیچ زمینه‌ای برای این ادعا وجود ندارد که گرم شدن جهانی تا پایان این قرن ادامه داشته باشد. آب‌وهوا دوره‌های طبیعی سرد و گرم شدن خود را به همراه زمانهای رطوبت و خشکی ادامه خواهد داد.

وی افزود: نشانه‌های اولیه یخبندان در حال حاضر وجود داشته و این روند احتمالا در سالهای آینده آغاز می‌شود. اگرچه فعالیتهای انسانی و تخلیه‌های صنعتی از تاثیر بزرگی بر روی طبیعت برخوردارند اما نیروهای طبیعت بسیار قدرتمندتر هستند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*