مصرف حافظه رم گوگل کروم

میزان مصرف حافظه رم گوگل کروم به جای کاهش، افزایش یافت

زیاد بودن میزان مصرف حافظه رم گوگل کروم یکی از اصلی‌ترین گله‌های کاربران نسبت به این مرورگر است، هر چند قابلیت‌های بسیار زیادی داشته و از نظر تعداد افزونه‌های موجود، بالادست سایر مرورگرها قرار می‌گیرد. ویژگی Spectre CPU زیاد شدن حافظه مورد استفاده توسط مرورگر گوگل کروم را سبب شده است.

گوگل اعلام کرد آسیب‌پذیری‌های Spectre CPU که سبب می‌شدند مصرف حافظه رم گوگل کروم افزایش پیدا کنند را رفع کرده است. این اتفاق به لطف برخی تغییرات در نسخه 67 گوگل کروم رخ داده است. اما نکته اینجاست که تلاش برای جلوگیری از دسترسی‌های غیر مجاز، که سبب افزایش میزان مصرف حافظه رم گوگل کروم می‌شوند، خود سبب افزایش حافظه مورد استفاده شده است!

بر اساس پست وبلاگی گوگل، ویژگی امنیتی جدید فعال شده در مرورگر کروم به صورت پیش‌فرض، از دسترسی به بخش‌هایی از حافظه از طریق پردازنده جلوگیری می‌کند. مشکل این راه حل، افزایش مصرف حافظه رم گوگل کروم محسوب می‌شود، با این تفاوت که این افزایش مدیریت شده و تحت نظر بوده و به صورت غیر مجاز، برای انجام اعمال خرابکارانه صورت نمی‌گیرد.

مصرف حافظه رم گوگل کروم

افزایش مجدد مصرف حافظه رم گوگل کروم

یکی از مهندسان گوگل اقرار کرد ویژگی جدید یعنی Site Isolation، به خاطر تحمیل بار پردازشی اضافی، خود سبب افزایش حافظه رم مصرف شده توسط مرورگر وب این شرکت خواهد شد. افزایش تعداد پردازش‌ها سبب می‌شود مصرف حافظه رم گوگل کروم بین 10 الی 13 درصد افزایش پیدا کند. این در حالی است که به صورت عادی نیز از گوگل کروم، به عنوان یک قاتل حافظه رم یاد می‌کنند!

حال تحمیل شدن پردازش‌های Site Isolation در مرورگر کروم و در پی آن افزایش حافظه اصلی مورد استفاده، ممکن است در سیستم‌های کامپیوتری دارای 4 گیگابایت رم مشکل‌ساز شود. میزان حافظه رم تحت اختیار گوگل کروم، بعد از دریافت نسخه جدید آن در تمامی نسخه‌ها یعنی ویندوز، مک و حتی کروم او اس افزایش پیدا خواهد کرد، اما شرکت توسعه‌دهنده در تلاش است پردازش‌های اضافی تحمیل شده به خاطر ویژگی امنیتی و کنترلی Site Isolation را به حداقل برساند. نباید فراموش کرد افزایش میزان رم مورد استفاده، افزایش شارژ مصرفی را در لپ تاپ‌ها منجر خواهد شد که به هیچ عنوان خبر خوبی نیست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. هرچی حافظه بزرگتر طراحیشم بزرگتر ؟ هههههههه

  2. خیلی وقت پیش باید این اتفاق میفتاد