قیمت موبایل

قیمت موبایل با ورود گوشی های توقیف شده به بازار متعادل می‌شود

قیمت موبایل با تزریق گوشی به بازار متعادل می‌شود. آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد برای تعدیل قیمت گوشی های موبایل باید گوشی‌های توقیف شده به دلیل احتکار را وارد بازار کنیم.

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت برای تعدیل قیمت موبایل باید گوشی‌های توقیف شده را به بازار تزریق کنیم تا وضعیت رضایت‌بخش‌تر شود. دست اندرکاران حوزه موبایل می‌گویند مصرف و نیاز بازار کشورمان به انواع گوشی های تلفن همراه حدود 1 میلیون دستگاه در ماه است که این نیاز در ماه‌های اخیر به 3 میلیون دستگاه رسید.

افزایش قیمت موبایل به دلیل کمبود موجودی

طبق آمار منتشر شده، در چند ماه اخیر تنها حدود 730 تا 740 هزار دستگاه گوشی موبایل با ارز دولتی 4200 تومانی وارد کشور شده و با توجه به کمبود موجودی، موبایل‌ها دست به دست شده و همین مساله موجب این افزایش قیمت‌ها شده است. آذری جهرمی در مورد رسیدن به راهکار اصلاح قیمت موبایل در بازار اعلام کرد در این هفته با وزیر صنعت، معدن و تجارت جلسه‌ای خواهیم داشت تا راه‌های کاهش قیمت گوشی را بررسی کنیم. وزیر ارتباطات افزود در حال حاضر تعداد زیادی از گوشی‌هایی که احتکار شده بودند، توقیف شده است و اکنون باید این گوشی‌ها به بازار تزریق شود. با توجه به تثبیت ارز، انتظار می‌رود در آینده نزدیک قیمت‌ها به وضعیت رضایت‌بخش نزدیک شود.

چندی پیش آذری جهرمی لیستی از واردکنندگان موبایل با ارز دولتی را منتشر کرد و از سوءاستفاده و سودجویی برخی افراد یا شرکت‌ها از وضعیت بازار خبر داده بود. با انتشار این لیست مشخص شد که بسیاری از شرکت‌های واردکننده، ارز دولتی برای واردات دریافت کردند، اما یا گوشی‌ها را با نرخ ارز آزاد به فروش رساندند و یا اصلا آن‌ها را وارد بازار نکردند.