گوشی های 5G هواوی

عرضه نمونه اولیه گوشی های 5G هواوی در اوایل سال 2019 میلادی

نمونه اولیه گوشی های 5G هواوی در اوایل سال 2019 میلادی عرضه خواهد شد. هواوی برای شبکه های 5G برنامه‌های زیادی دارد و می‌خواهد زودتر از سایر رقبا، تجهیزات 5G را به بازارهای جهانی عرضه کند.

5G آینده شبکه های تلفن همراه است. نسل آینده گوشی های هوشمند تحت شبکه های 5G از ارتباطات پر سرعت‌تر و پایدارتری نسبت به شبکه‌های فعلی برخوردار خواهند بود. این نسل جدید شبکه های تلفن همراه هم در بخش اپراتوری و هم در بخش تولیدکنندگان گوشی های هوشمند به شکل جدی پیگیری می‌شود. هم اکنون اپراتورهایی مانند T-Mobile برنامه‌های بسیار گسترده‌ای در اروپا و آمریکا برای پیاده‌سازی شبکه های 5G مد نظر دارند. همچنین در آسیا هم اپراتورهایی در کشورهای چین، فیلیپین و حتی کشورهای خاورمیانه در حال آماده‌سازی بسترهای خود برای ارائه خدمات 5G به کاربران هستند.

گوشی های 5G هواوی

هواوی هم اکنون به عنوان یکی از غول‌های شبکه های مخابراتی و تلفن همراه در دنیا تجهیزات و خدمات خود را در اختیار بیش از یک سوم از جمعیت دنیا قرار داده است. به این معنا که از هر سه نفر، یک نفر در این کره خاکی هم اکنون از خدمات یا تجهیزات هواوی، چه دانسته و یا نادانسته استفاده می‌کند. Huawei برای شبکه های 5G هم برنامه‌های گسترده ای دارد و به نظر می‌رسد سریع‌تر از بسیاری رقبا در این حوزه موفق به عرضه تجهیزات 5G به بازارهای دنیا گردد.

هووی شو، مدیر ارشد بخش رادیوهای جدید 5G شرکت هواوی در خصوص سیاست‌های هواوی در ارتباط با شبکه های 5G اخیرا در سمیناری در شانگهای چین نکات قابل توجهی را مطرح کرده است. او در این سمینار در خصوص زمان عرضه گوشی های 5G هواوی گفت تا سال 2019 اولین نمونه گوشی های هوشمند 5G ارائه می‌شوند و اوایل سال 2020 این گوشی به شکل گسترده به بازار عرضه خواهند شد.

طراحی گوشی های 5G هواوی

شو در خصوص سیاست هواوی در طراحی گوشی های 5G گفت این گوشی‌ها باید مانند گوشی‌های مدرن امروزی ظاهری جمع و جور داشته باشند، چرا که هیچ کس این روزها گوشی حجیم در دست نمی‌گیرد، ولی این امر در گوشی های 5G محدودیت‌هایی دارد، چرا که اگر ما در گوشی های 4G به 7 آنتن نیاز داشتیم، در گوشی های 5G به 11 آنتن نیاز داریم، لذا هواوی تمام تلاش خود می‌کند که فناوری 5G را در گوشی با طراحی مورد انتظار کاربران عرضه نماید. هواوی همزمان با کار روی این فناوری، در حال طراحی چیپ‌هایی هم هست که به خوبی توان پشتیبانی 5G در تجهیزات آینده این شرکت را داشته باشند.

مدیر ارشد بخش 5G هواوی در خصوص اولویت عرضه 5G در گوشی های هواوی گفت این فناوری برای اولین بار در پرچمداران هواوی عرضه می‌شود. به همین دلیل شاید اولین کاربران 5G اولین گوشی‌های آن را ارزان به دست نیاورند! ولی به تدریج این فناوری جای خود را در گوشی های میان رده نیز باز خواهد کرد. او افزود هواوی تمام تلاش خود را می‌کند تا این فناوری در گوشی های میان رده با افزایش قیمت زیادی همراه نباشد. همچنین این گوشی‌ها از فناوری‌های قبلی مانند 4G/LTE نیز پشتیبانی می‌نماید.

گوشی های 5G هواوی

شو در خصوص آینده کاربری گوشی های 5G هواوی گفت این فناوری با سرعت بالای خود مانند یک خط لوله مجازی گوشی‌ها را به مانیتورهای بزرگ‌تر مرتبط می‌کند و کاربری‌های جدیدی در حوزه واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) تعریف می‌کند. به گفته او دیگر در آینده نیازی نیست کاربران تنها برای استفاده از گوشی‌های خود محدود به مانیتور 6 اینچی آنها باشند و 5G امکان پروجکشن روی مانیتورهای مختلف یا تجهیزات دیگر را می‌دهد. برای نمونه در آینده نه چندان دور با وجود 5G و پیشرفت‌های واقعیت مجازی گوشی های هوشمند می‌توانند شخصی را که با او ویدیویی صحبت می‌کنید به صورت 360 درجه و مجازی روبروی شما قرار دهند و این تنها به این دلیل ممکن می‌شود که سرعت شبکه‌های آینده امکان انتقال فوق سریع این حجم اطلاعات را به شما می‌دهد.

تاثیر 5G بر رایانش ابری

شو در ارتباط با اثرات شبکه های 5G برای رایانش ابری پیش‌بینی خود را با مثالی بیان کرد. او گفت در آینده قیمت عینک های VR کاهش می‌یابد، چرا که وابستگی عینک های VR به پردازنده‌های گرافیکی یا GPU کاهش خواهد یافت و لزوما نیاز به بهره‌گیری از سخت افزار قدرتمندی در این عینک نیست، چون کل پردازش گرافیکی در آینده در حافظه‌های ابری انجام شده و خروجی آن از طریق شبکه پرسرعت 5G در عینک های VR قابل مشاهده است. او اضافه کرد شبکه های 5G از ظرفیت و سرعت فوق‌العاده‌ای برخوردار هستند و به همین دلیل حتی برای انجام عملکردهای گرافیکی بر لحظه (Real Time) در سرورهای Cloud و انتقال نتایج آن به مانیتور یا عینک VR یا غیره در فضای ابری هم می‌توان روی آنها حساب کرد. با فراگیر شدن شبکه های 5G تجهیزات متنوعی به بازار عرضه می‌شوند که همه با گوشی هوشمند شما به راحتی کنترل شده و به نوعی گوشی مرکز زندگی همه ما خواهد شد.

البته به گفته شو این فناوری چالش‌های خاص خود را نیز خواهد داشت، چرا که برای رسیدن به بلوغ کامل آن نیاز به برطرف کردن گلوگاه‌هایی چون طراحی چیپست‌ها، ارتباطات ابری و بسترهای مخابراتی می‌باشد. همین بسترهاست که موجب می‌شود حتی در آمریکا و کشورهای اروپایی هم پوشش این شبکه در مراحل اولیه آن بیش از 10 درصد نباشد و به نظر می‌رسد این شبکه‌ها اول به صورت هات اسپات‌هایی محدود ایجاد و باقی شبکه در بستر 4G به ارائه خدمت می‌پردازد تا این که رفته رفته توسعه بیشتری پیدا کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

13 دیدگاه

  1. ایران هنوزم اکثر شهراش 4G نشده ک

  2. و باز هم هوآوی با سوپرایز های همیشگی کف همه را میبرد

  3. هوآوی هم خیلی داره سرعتی کار میکنه ها روز به روز که میگذره یه کار جدید میکنه

  4. فعلا که کشور ایران اینترنت 2G رو به اسم 4.5 به مردم میفروشه . حالا کو 5G تو ایران بیاد . یارو تو قطر نت 4G تست گرفته بهش ۲۰۰مگابیت سرعت نت داده بعد تو ایران نهایت 4G درمیاد ۶۰ مگابیت ملت بالا پایین میپرن آی نت فورجی داریم آی مردم آی جماعت ، چرا مردم ایران نمیفهمن بعضیا نمیخوان اینترنت داشته باشین؟

  5. بازم اینترنت غربی شده بلای جان جوانان ما . مسئولین باید هرچه سریعتر ورود این 5G رو به کشور ممنوع کنن . چه لزومی داره اینترنت غربی باسرعت باشه؟ مردم از این اینترنت ملی راضین باید از ورود این شبکه فساد و فحشای غربی به کشور جلوگیری بشه این خواسته نود و نه درصد مردم ایرانه

    • ادمایی مثل تو که پیرهن ابی ساده میپوشه دکمه یقه تا اخر بسته و تسبیح به دست و انگشتر عقیق به انگشت دنیا رو به گند کشیده.نترس عزیزم اینطور چیزا تو ایران بدون شک حرومه یه وقت از فکر میمیری خونت میفته گردن هواوی بذار اون بدبخت کارشو بکنه.

    • همین امثال شماهاس ریده تو مملکت باعث شدین بین کشورا مقام اول عقب ماندگی و منگولی رو بدست بیاریم .تو دوس نداری استفاده نکن برو کثافط کاریای دیگتو بکن

    • آره داداش فکرشو نکن سکته میکنی میمیری اونوقت میشی شهید مدافع اینترنت داخلی

      • مازیار و مهرداد جان اگر برای گرم کردن سرتان دنبال راهی هستید ارتباط با خدا یادتون نره اگه خواستید از یه جایی جایزه بگیرید که بابا هاتون تشویق کنه درس هایی از قران یادتون نره اگه خواستید کسی مثل پدر شمارو به راه راست هدایت کنه سخنان رانقی پور رو پیشنهاد مخصوص میکنم در ضمن مرگ بر امریکا تو 22 بهمن یادتون نره .شما میخواهید قدرت مسلمون هارو به من نشون بدید با این کامنت ها؟شما مواظب باشید تو این نبرد سیبیل های دوره نو جوانی ریزش نکنه حیفه.

        • برام جالبه که احمد رضا بخاطر اینکه کم نیاره با اسم های مختلف میاد و پشت خودشو میگیره…
          علی 11 ، مریم جوون، احمد قربانی و….
          با 500 تا اسمم پشت خودتو بگیری مردم میفهمن که اینا فقط زیر سر یک ابله. یه ابله رو راحت میشه تشخیص دادپس نیازی نیس هی اسمتو عوض کنی.

          • محمد 021 تو این سایت فقط یه دونه Ahmad Ghorbani هست که منم و نه با اسم های دیگه میام.حالا خواب دیدی خیر باشه.فقط نمیدونم چی شد این کامنت بی ربط و چرت رو گذاشتی؟

    • بر وبینیم باباکلباب