پوشش محافظ گوریلا گلس 6

گوریلا گلس 6 معرفی شد؛ دو برابر مقاومت بیشتر نسبت به نسل قبل

کورنینگ پوشش محافظ گوریلا گلس 6 (Corning Gorilla Glass 6) را معرفی کرد. شیشه جدیدی که دانشمندان Corning توسعه داده‌اند، 15 بار در سقوط از ارتفاع 1 متری نجات پیدا کرده است!

کورنینگ در بیانیه‌ای مطبوعاتی به معرفی پوشش محافظ گوریلا گلس 6 پرداخت. سازندگان می‌گویند در ساخت نسل جدید این شیشه از «متریالی کاملا جدید» استفاده شده است. در آزمایش‌های انجام‌شده، گوریلا گلس 6 پیش از شکستن، پانزده مرتبه در سقوط از ارتفاع یک متری نجات پیدا کرده که ظاهرا این میزان، دو برابر بیشتر از گوریلا گلس 5 است.

گوریلا گلس 6 یک ترکیب شیشه‌ای کاملا جدید است که می‌توان به صورت شیمیایی آن را تقویت کرد تا به سطوح بالاتری از فشرده‌سازی در مقایسه با گوریلا گلس 5 دست یابد. این [ویژگی] گوریلا گلس 6 را قادر می‌سازد که در برابر آسیب مقاومت بالاتری داشته باشد. – “John Bayne”، نایب رییس کورنینگ

مطابق با گفته‌های نایب رییس کورنینگ، سازندگان با استفاده از یک ترکیب کاملا جدید به این مقاومت بالاتر دست یافته‌اند.

به گفته سازندگان، گوشی کاربران به صورت میانگین 7 مرتبه در سال از دست آنها می‌افتد و این سقوط معمولا از ارتفاع 1 متری است. در این صورت، افزایش دوبرابری مقاومت این پوشش به معنی شانس کمتر شکستن نمایشگر خواهد بود. هم‌اکنون از شیشه‌های شرکت کورنینگ روی بیشتر از 6 میلیارد دستگاهی که توسط 45 برند مختلف تولید شده‌اند، استفاده می‌شود.