بالا بردن سرعت سایت در وردپرس

بالا بردن سرعت سایت در وردپرس ؛ آموزش پیشرفته وردپرس قسمت چهاردهم

در این بخش از مجموعهآموزش پیشرفته وردپرس، نحوه بالا بردن سرعت سایت در وردپرس را با کمک افزونه WP Super Cache آموزش خواهیم داد.

موتورهای جستجو سرعت بارگذاری وب سایت را به عنوان یکی از فاکتورهای رتبه‌بندی در نظر می‌گیرند. ما برای بالا بردن سرعت سایت در وردپرس از افزونه WP Super Cache استفاده می‌کنیم.

بالا بردن سرعت سایت در وردپرس با WP Super Cache

ابتدا باید افزونه WP Super Cache را نصب و فعال کنید. برای آشنایی با چگونگی انجام این کار می‌توانید آموزش نصب افزونه در وردپرس را بخوانید.

برای فعال کردن Cache باید وارد بخش تنظیمات (Settings) و سپس بخش WP Super Cache شوید. در زبانه Easy گزینه Caching on را انتخاب کرده و دکمه Update Status را برگزینید.

بالا بردن سرعت سایت در وردپرس

پس از روشن کردن Cache، روی دکمه Test Cache کلیک کنید تا صحت کارکرد Cache بررسی شود.

تنظیمات پیشرفته افزونه WP Super Cache

WP Super Cache افزونه‌ بسیار قدرتمندی بوده و با بسیاری از گزینه‌های پیشرفته همراه است. این گزینه‌ها می‌توانند عملکرد سایت شما را بهبود بخشند. برای تنظیم افزونه WP Super Cache به صورت پیشرفته، وارد بخش تنظیمات و سپس WP Super Cache شده و زبانه Advanced را انتخاب کنید.

بالا بردن سرعت سایت در وردپرس

فعال‌سازی Cache

اولین چک‌مارک مربوط به بخش Cache hits to this website for quick access است که دسترسی سایت را به Cache مهیا می‌کند. در زیر آن سه گزینه وجود دارد. این افزونه به‌ طور پیش‌فرض از PHP برای دسترسی استفاده می‌کند. توصیه شده که از گزینه mod_rewrite برای سرویس‌دهی به فایل‌های Cache استفاده کنید. پس از انتخاب تنظیمات مورد نظر، می‌توانید پنجره را به پایین اسکرول کرده و روی دکمه Update Status به منظور ذخیره تغییرات کلیک کنید.

در حال حاضر WP Super Cache به شما اعلام می‌کند که قوانین mod_rewrite باید به‌روز شوند. به پایین صفحه بروید تا قوانین mod_rewrite را که نیاز به اضافه شدن دارند را مشاهده کنید. سپس روی دکمه Update Mod_Rewrite Rules کلیک کنید تا قوانین به‌روزرسانی شوند. بعد از به‌روز شدن قوانین mod_rewrite، این بخش به رنگ سبز در خواهد آمد.

بالا بردن سرعت سایت در وردپرس

فعال کردن فشرده‌سازی در افزونه WP Super Cache

افزونه WP Super Cache امکان فشرده‌سازی فایل‌های ذخیره شده را به‌ صورت فایل‌های فشرده ذخیره کند. با توجه به کم‌حجم‌تر بودن، این فایل‌ها توسط کاربران راحت‌تر دانلود خواهند شد. برای فعال کردن فشرده‌سازی، چک‌مارک Compress pages so they’re served more quickly to visitors را بزنید.

راه‌اندازی CDN با افزونه WP Super Cache

بیشتر وب‌سایت‌های محتوا، با هر درخواست صفحه، تعداد زیادی فایل استاتیک را سرویس می‌دهند. این فایل‌ها می‌توانند از نوع جاوااسکریپت، تصویر، Style sheet و دیگر موارد باشند. بر خلاف پست‌های وردپرس که به‌صورت پویا توسط PHP ایجاد می‌شوند، می‌توان به این فایل‌ها با استفاده از یک شبکه تحویل محتوا (CDN=Content Delivery Network) سرویس داد.

بالا بردن سرعت سایت در وردپرس

برای راه‌اندازی CDN با افزونه WP Super Cache روی زبانه CDN کلیک کرده و چک‌مارک گزینه Enable CDN Support را فعال کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. به ما از این کگارا نیومده